SIP Ondersteuning internet providers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehur2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Beste mensen,
Ik heb al een paar jaar Telfort internet, nu heb ik daar ook gelijk een SIP account op gezet die ik maandelijks betaal, daar is Telfort wel makkelijk in. Nu wou ik dat ook voor mijn buurvrouw doen maar die had de mogelijk daartoe niet. Zij heeft KPN Glasvezel, ze heeft ook die Experiabox v8. Ik heb overal gezocht maar ik kon niet ergens vinden hoe ik die VOIP accounts kon instellen bij haar. Nu is mijn vraag, welke internet provider zou hier eventueel ondersteuning voor kunnen bieden? Zeg maar dat je wel de SIP accounts van de VOIP provider kunt instellen en gewoon kunt bellen met de telefoon? Ik heb ook al gekeken bij Telfort maar die bieden nu een ander modem aan dan wat ik heb, dus ook die Experiabox v8.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als het niet direct in de modem/router van de provider zelf kan, dan kan je er altijd nog een ATA aanhangen. Dat is provider onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 16:50

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Tip FritzBox 7360 (zie je zat op marktplaats), daar kan je VOIP accounts toevoegen en het is ook nog eens een DECT basisstation.

Te gebruiken als router, accesspoint, of gewoon "los" (wifi uit etc) als VOIP dingetje :)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehur2
Bedankt voor de snelle reactie! Wat is precies een ata? De fritzbox kan met de meeste internet providers overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:37
Een ATA (analogue telephone adapter) is een stuk hardware dat aan de ene kant met een SIP-server communiceert en waarop aan de andere kant een analoge telefoon kan worden aangesloten.
Dit heb je dus nodig als je VOIP wilt gebruiken.

Kan ingebouwd zitten in een modem die je van je provider krijgt, maar ook als los kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
blehur2 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:40:
De fritzbox kan met de meeste internet providers overweg?
In ieder geval zul je dan nog de SIP-aanloggegevens moeten hebben, en die ga je van bijvoorbeeld KPN niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:28
Xs4all doet dit ook. Je krijgt dan een fritzbox.
Je kunt dan ook nog zelf een provider toevoegen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:08
tlpeter schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:41:
Xs4all doet dit ook. Je krijgt dan een fritzbox.
Je kunt dan ook nog zelf een provider toevoegen als je wilt.
XS4ALL is inderdaad een goede optie als je op zoek bent naar een SIP account. SIP signalering (zowel SIP registratie als bellen en gebeld worden) doe je met sip.xs4all.nl op 5060 UDP. De username is je telefoonnummer en het wachtwoord krijg je van XS4ALL. Werkt met alles dat SIP praat.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Bij KPN kan je als je een bundel hebt geen SIP gebruiken als dat niet door KPN op hun hardware geleverd wordt als je als consument of kleinzakelijk gebruiker daar wat afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

Experiabox is normaal gesproken inloggen - bovenin kiezen voor Voice - links vervolgens voor external accounts en daar moet het mogelijk zijn om een account toe te voegen. Zo werkt het tenminste in de Experiabox van Telfort. Of deze bij KPN is dichtgetimmerd weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehur2
Bij KPN zit die inderdaad dichtgetimmerd aangezien ik wel op Voice kon maar de functionaliteit om een account toe te voegen was weg gevallen. Ik wou mijn VOIP provider aan haar geven, die is van Budgetphone voor de inkomende verbindingen en voor de uitgaande heb ik nog een andere, die heet DialCheap, dus eigenlijk moet ik of een modem hebben van de provider die dat doet, of zelf eentje regelen, maar dan weet ik niet zeker of de provider die ze dan heeft de modem wel ondersteunt. Zoals ik heb begrepen moet je een aantal instellingen erop gooien die er ook op de oude modem lag, bijvoorbeeld ook dus de gebruikersnaam en wachtwoord. Wat zou dan het beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welkom in de wondere wereld van KPN

Ik heb hier die ExperiaBox V10 ook keurig in de doos opgeborgen en gebruik een AVM FritzBox 7390 als modem/router. Ik ben ook al sinds tijden bezig om m'n SIP account boven water te krijgen zodat m'n AVM die functie ook kan oppakken maar tot nu toe: No-Go 8)

Nou bel ik ook onbeperkt, dus zonder meerprijs, vanaf m'n mobiel dus maakt 't me opzich niet zoveel uit. De enige welke nu inkomsten mis loopt is KPN zélf.

Ik had tot een jaar geleden een abo bij TweakDSL en daar deden ze daar niet zo moeilijk over... Alleen konden ze me daar geen VDSL2 upgrade geven naar 100/30 Mbit.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 29-10-2016 15:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehur2
Dus eigenlijk ook al heb je een modem die het wel ondersteunt, dan zou bijv. KPN het alsnog blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
blehur2 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:06:
Dus eigenlijk ook al heb je een modem die het wel ondersteunt, dan zou bijv. KPN het alsnog blokkeren?
Andersom. Bij KPN kun je gewoon een EVC krijgen. De Experiabox ondersteunt dat volgens KPN's eigen protocol en de configuratie is dichtgetimmerd. Op ieder ander modem kun je je EVC zelf configureren en dus VoIP eroverheen sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 29-10-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

blehur2 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:06:
Ze blokkeren niks, je krijgt alleen de SIP Account gegevens van je "vaste" lijn (van KPN) niet. Je kunt uiteraard wel een andere SIP provider gaan gebruiken maar.... Dan bel je dus vanaf dát nummer en niet met het nummer van je vaste lijn.

De rede dat je die gegevens niet krijgt is overigens wél plausibel. Als die gegevens op de één of andere manier uitlekken dan kan diegene welke jouw accountgegevens in handen krijgt "gratis" bellen.... En wie tot 10 kan tellen kán de hele wereld bellen (op JOUW kosten).....

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 29-10-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehur2
Ah, ik snap het, uiteindelijk zou je dan bij elke provider een ander modem aansluiten dan de geleverde, en dan de voip accounts kunnen toevoegen? Apart daarvan, welke modems kunnen wel geconfigureerd worden die wel geleverd worden door de provider zelf? Zoals bijv. de experiabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:28
Nee niet elke provider. Xs4all levert een mogen waar je zelf jouw account invult. Je zou ook een softphone kunnen configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

blehur2 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:25:
Ah, ik snap het, uiteindelijk zou je dan bij elke provider een ander modem aansluiten dan de geleverde, en dan de voip accounts kunnen toevoegen? Apart daarvan, welke modems kunnen wel geconfigureerd worden die wel geleverd worden door de provider zelf? Zoals bijv. de experiabox
Even een snel filtertje over de pricewatch van Tweakers leggen én.... "De keuze is REUZE" :P

categorie: Modems en routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 931823

Ik heb een Snom M9 IP telefoon. Ik moet nog overstappen vanOnsbrabantnet naar KPN glasvezel. OBN stopt er bij ons mee. Kan de Snom via de Experiabox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:22
wimmel_1 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:07:
[...]

Ze blokkeren niks, je krijgt alleen de SIP Account gegevens van je "vaste" lijn (van KPN) niet. Je kunt uiteraard wel een andere SIP provider gaan gebruiken maar.... Dan bel je dus vanaf dát nummer en niet met het nummer van je vaste lijn.

De rede dat je die gegevens niet krijgt is overigens wél plausibel. Als die gegevens op de één of andere manier uitlekken dan kan diegene welke jouw accountgegevens in handen krijgt "gratis" bellen.... En wie tot 10 kan tellen kán de hele wereld bellen (op JOUW kosten).....
Je kan prima een andere sip provider gebruiken en als afzender je eigen nummer gebruiken.

Inkomende oproepen gaan via KPN en uitgaande via een zelfgekozen voip provider
Pagina: 1