Tweede kamer kiest Dutchtone

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:30

DataCopy

Dum vita est spes est

Topicstarter
Zojuist gelezen (misschien dat het hier niet thuishoort, maar ik wou wat reacties....):
Tweede Kamerleden ontvangen gratis mobiele telefoon

Alle Tweede Kamerleden krijgen binnenkort gratis een mobiele telefoon die ze
zowel in het Kamergebouw als daarbuiten mogen gebruiken, zo meldt nieuwssite
Nu.nl. De mobiele telefoons vervangen de huidige piepers, die de
parlementariërs nauwelijks meer gebruiken omdat ze vrijwel allemaal privé
een mobiele telefoon bezitten. D66-Kamerlid Van 't Riet hekelde de keuze van
de Kamer voor het telecombedrijf Dutchtone. Volgens haar is de keuze voor
Dutchtone onbegrijpelijk, omdat de Tweede Kamer onbereikbaar zou zijn met
een toestel van Dutchtone. Volgens Kamervoorzitter Van Nieuwenhoven was
Dutchtone goedkoper dan de andere gegadigde Libertel. Dutchtone heeft een
landelijke dekking van de telefoons gegarandeerd.(Nu.nl, 28-06-01)
|:(

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Verwijderd

in t kader van bezuinigen zeg |:( als iedereen al een telefoon heeft krijgen ze er gewoon nog 1 voor niks bij het kan allemaal.. en dan nog dutchtone ook zegt genoeg denk ik :?

Verwijderd

Alsof Dutchtone zo goedkoop is... *NOT*

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:54
Hebben ze dus nog geen f*ck aan, want dan ben je dus nooit bereikbaar... Neem dan Telfort/Q!!!!!!! :) Goed/Goedkoop (weten de meesten nu onderhand wel)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:32 schreef KaliBaba het volgende:
Hebben ze dus nog geen f*ck aan, want dan ben je dus nooit bereikbaar... Neem dan Telfort/Q!!!!!!! :) Goed/Goedkoop (weten de meesten nu onderhand wel)
Werk jij ook bij Telfort ofzo? :?

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:37 schreef Sebastard het volgende:

[..]

>:) die moeten zeker het standaard praatje houden "telfort je bent de beste" :?

• KaliBaba

[..]

nee (helaas) ik ben alleen pro-Telfort, omdat het gewoon de beste is... :)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:45 schreef KaliBaba het volgende:

[..]

nou daar valt ook wel over te discussieren zow geweldig is het allemaal niet

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:44 schreef mafiasven het volgende:
>:) die moeten zeker het standaard praatje houden "telfort je bent de beste" :?
Nee hoor, helemaal niet. En dat zul je mij ook NOOIT hebben horen zeggen en dat zul je mij ook nooit.

Verwijderd

nou..het scheelt niet veel dan

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:32 schreef KaliBaba het volgende:
Nou wil ik niet te hard opkomen voor Dutchtone. maar de laatste tijd verbeterd het heel sterk. Ik heb nu bereik op plaatsten waar ik eerst amper KPN bereik had

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 14:47 schreef PC_verslaafde het volgende:
nou..het scheelt niet veel dan
>:) neej het scheelt bijna niks
Op vrijdag 29 juni 2001 14:51 schreef Childsplay het volgende:

[..]

Nou wil ik niet te hard opkomen voor Dutchtone. maar de laatste tijd verbeterd het heel sterk. Ik heb nu bereik op plaatsten waar ik eerst amper KPN bereik had
klopt wel.. ze proberen er alles aan te doen om hun netwerk te verbeteren dat probeert elke provider :)

• bavara
  • Laatst online: 04-07 07:44
Helemaal geen problems met Dutchtone.

Maar even on-topic: ik vind het wel heel jammer dat ik Wim Kok nu niet overal kan bereiken! |:( 8-)

Verwijderd

Volgens Kamervoorzitter Van Nieuwenhoven was Dutchtone goedkoper dan de andere gegadigde Libertel.
Goedkoper, als dat de doorslaggevende reden was. Ongelovelijk zeg. Bereikbaar zijn, service, et cetera doen er blijkbaar niet toe. Wat een kortzichtige [censuurbalkje]. |:( :(

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
volgens mij is dit extreem oud nieuws op nu.nl :Z

Dutchtone is als sinds augustus 2000 bezig met het leveren van mobiele diensten aan overheden en gemeentelijke instanties. Het zou kunnen dat nu de het parlement pas voor dutchtone heeft gekozen....

Om voor Dutchtone te kiezen uit kostenbesparende overwegingen, lijkt mij niet geheel terecht van de kamer. Als ze iets meer onderzoek hadden verricht, zou men zien dat andere providers vaak goedkopere tareiven hanteren. Maar misschien dat de speciale overheidsabonnementen toch wel aantrekkelijker zijn (moet dat maar eens nakijken hier)

Wat betreft de kwaliteit van het netwerk mag je volgens mij met Dutchtone niet echt klagen. 97% van Nederland gedekt en constante verbetering van het netwerk. Ook bij de overgang naar Orange binnenkort, zal het netwerk nog eens aanzienlijk worden uitgebreid. Misschien dat Orange het oranjegevoel van het parlement heeft aangesproken :)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 16:44 schreef koen het volgende:
97% van Nederland gedekt
Volgens computerberekning ja, praktijk wijst bij mij uit dat die 3 % dan toch wel heel erg groot is :)
(niet alleen van toepassing op dutchtone overigens hoor, net zo goed op de andere 2 nieuwkomers)

• koen
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 16:50 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Volgens computerberekning ja, praktijk wijst bij mij uit dat die 3 % dan toch wel heel erg groot is :)
(niet alleen van toepassing op dutchtone overigens hoor, net zo goed op de andere 2 nieuwkomers)
die 97% staat op het aantal Nederlanders dat in hun eigen woonplaats kan bellen, ook al moeten zij met de auto naar de totaal andere kant van hun stad/dorp. Als ze er kunnen bellen is er dekking en wordt de plaats dus vrolijk meegerekend. Dit zijn de door de overheid afgegeven criteria over landelijke dekking en alle providers hanteren deze.
KPN garandeert overigens tegenwoordig ook binnendekking (tunnels en gebouwen), maar zij zijn ook de enige hierin.

Verwijderd

jij werkt zelf bij dutchtone?

• koen
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 16:56 schreef PC_verslaafde het volgende:
jij werkt zelf bij dutchtone?
ja klopt :) mag ik nou niet posten in dit soort threads :?

ik probeer zo objectief mogelijk te blijven, hoewel ik door mijn werk toch wel beinvloed ben. Het is een leuke organisatie en een goede provider.
Maar ik denk niet dat ze er al zijn. Met name op het gebied van serviceverlening en facturatie moet nog veel verbeterd worden en worden veel fouten gemaakt. Jammer, want het kost je ontzettend veel klanten.

Maar over het algemeen werk ik er dus met plezier (parttime) en ik vind het vaak ook erg grappig, dat Nederland zo verwend is dat men massaal gaat bellen als ze ook maar
één minuut zonder dekking zitten. wat dat betreft zijn we een verwend volkje, met zoveel providers op zo'n kleine oppervlakte :+

Verwijderd

Ik ben het wel met Koen eens. Ik plaatste gisteren een berichtje over de dekking in de tunnels van de Rotterdamse metro. Eerste reactie was "Huh, vind het maar irritant al dat gebel in de metro" of iets dergelijks.

Kortom, als je NIET kunt bellen is het niet goed, kun je het - na een lange tijd - WEL is het ook niet goed.

Dekking is ALTIJD al berekend op de populatie en niet op de gehele oppervlakte van heel Nederland. Dat is niet alleen bij Ben, Dutchtone en Telfort zo, maar ook bij Libertel en KPN Mobile. Het is namlijk niet mogelijk om een heel land dekkend te maken.

Het is dus niet 97% van Nederland, maar 97% van de populatie van Nederland. En dat is ook wat Koen uitlegd.

Verder deel ik ook de mening dat je natuurlijk bevoorrecht bent als je bij een provider werkt. Is logisch. Maar, ik denk dat ik en Koen ook zich heel goed realiseren dat Dutchtone en Telfort momenteel de kwaliteit nog niet bieden die ze zouden willen.

Telfort is nou eenmaal niet beter als Libertel. En Dutchtone ook niet als KPN. Maar, dat is logisch, die twee jongens zijn al veel langer bezig...

En over wie de beste en de slechtste provider is/zijn doe ik geen uitspraken. Denk dat het echt ligt aan waar je woont. Mijn moeder woont in een klein dorpje boven Groningen - ja ook daar is populatie. Met Libertel heeft ze helemaal geen dekking en met Telfort weer 100%, en Ben hangt er een beetje tussen in.

En als ik zelf in de trein naar huis zit kan ik met Telfort niet de hele reis bellen met Telfort en met Ben en Libertel weer wel. Denk dat het moeilijk te meten is wat goed en fout is. Wat de ene goed vind, vind de ander weer slecht.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op vrijdag 29 juni 2001 13:45 schreef KaliBaba het volgende:

[..]

ik heb vandaag nog een half uur met die lui aan de telefoon gehangen, geld terugeisen.....belachelijk, echt geen ontvangst hier........

De mensen die wel ontvangst hebben: mooi voor jullie, voor de andere is telfort :r :r :R

Verwijderd

Geld terug gehad?

Verwijderd

ik vind telfort ook kut.. maarja.. ik baseer mijn mening op het feit dat ik in mijn woonplaats (bijna) geen ontvangst heb met telfort.. iemand die ergens anders woont weer wel.. dus die vind telfort weer top.. moeilijke discussie hoor.. wie nou de beste zou zijn.. zelf ben ik het meest tevreden over KPN.. na MIJN mening hebben zij het beste bereik,.. ok.. in MIJN regio dan... :)

• KaliBaba
Ik heb dus echt nooit geen problemen gehad met Telfort! Hier heb ik iig prima bereik :) Maar ik kan me wel voorstellen dat als je geen bereik hebt, je er niet tevreden over bent :+

Verwijderd

En ik heb eigenlijk nooit problemen met KPN.
Hoewel ik nog wel eens op verschillende plaatsen kom. ((Heel) Gelderland). Maar KPN heeft bij mij meestal ook gewoon in gebouwen goeje ontvangst. :)

Verwijderd

Dutchtone wordt groot....
héél groot.

(volgens mij weet Koen er meer van he?)

• koen
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 08:58 schreef reddie het volgende:
héél groot.

;)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op vrijdag 29 juni 2001 19:21 schreef Sebastard het volgende:
Geld terug gehad?
Klachtenformulier ingevult. Het gaat om pre paid telefoon. Mijn zus had hem net een maand, toen stapte telfort af van libertel. Nu geen ontvangst meer. En winkelier/telfort garandeerde ontvangst.

Nu ligt het ergens bij telfort, maar die medewerker gaf me weinig kans...echt te zot voor woorden.

Ik raad in ieder geval telfort sterk af aan iedereen die ik ken....

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 12:56 schreef xxxMaverick het volgende:

Klachtenformulier ingevult. Het gaat om pre paid telefoon. Mijn zus had hem net een maand, toen stapte telfort af van libertel. Nu geen ontvangst meer. En winkelier/telfort garandeerde ontvangst.

Nu ligt het ergens bij telfort, maar die medewerker gaf me weinig kans...echt te zot voor woorden.

Ik raad in ieder geval telfort sterk af aan iedereen die ik ken....
Ik geef je, prepaid, ook weinig kans, maar...

Wil je mij je postcode (cijfers plus letters), je adres, mobiele nummer waar het om gaat en je echte naam even e-mailen? got@g-sense.nl graag, zoek ik het maandag even voor je uit, als je dat wilt.

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op zaterdag 30 juni 2001 08:58 schreef reddie het volgende:
héél groot.

hoe bedoel, dat gedoe met orange in het buitenland? aka voda-phone

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:08
* VHware vraagt zich eigenlijk af wanneer Ben/DT/Telfort ook eens regionummers ondersteunen

Zoals KPN en Libertel. Hiermee bedoel ik die Cell-broadcast, waardoor er Regio 010 verschijnt als je in Rotterdam bent, of Regio 020 in Amsterdam etc.
Vind dat wel handig... verder zou men hiermee regionaal bellen met mobiel goedkoper kunnen maken ofzo.

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Ik heb ook alleen maar negatieve ervaringen met Dutchtone. Ik ben slecht bereikbaar op mijn werkplek (kooi van faraday) en moet voor een gesprek altijd een open ruimte in, terwijl mijn collega's (KPN/Libertel abonnement) gewoon kunnen blijven bellen...

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

[..]

dat hoop ik niet voor 'm >:)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39

WouterG

Dit is geen ondertitel

Zelfs in de kleinste klote plaatsjes in zeeland werkt dutchtone nog perfect. En in Den Haag dus zeker!!

Verwijderd

alleen ondergronds en in betonnen kamers e.d. waar KPN het nog wel doet doet Dutch tone het niet

en daar zit ik nooit, dus ik ben wel tevreden met dutchtone
Pagina: 1