Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe monitor en wil graag weten of de resolutie gevolgen heeft voor de nauwkeurigheid. Merk je tijdens het gamen verschil in nauwkeurigheid tussen HD en QHD?
Vraag
Alle reacties
Wees eens specifieker over wat je met 'nauwkeurigheid' bedoelt?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Een betere hand oog coördinatie. Met andere woorden dat het makkelijker/preciezer richten is met een QHD scherm.
Ik heb zelf een ultra wide 1440p scherm van LG, als ik matches speel in CS:GO heb ik de resolutie lager staan, 1080p stretched, omdat ik op de hoge resolutie te veel moet bewegen en het niet fijn speelt als ik de sensitivity hoger zet.
Bij non shooters, GTAV e.d., speel ik gewoon op full resolution, daar is nauwkeurigheid namelijk niet echt van toepassing.
Het ligt er ook aan wat je jezelf aanleert, ga je vanaf het begin op die hoge resolutie spelen, ben je er aan gewend en kun jij er nauwkeurig mee schieten.
Bij non shooters, GTAV e.d., speel ik gewoon op full resolution, daar is nauwkeurigheid namelijk niet echt van toepassing.
Het ligt er ook aan wat je jezelf aanleert, ga je vanaf het begin op die hoge resolutie spelen, ben je er aan gewend en kun jij er nauwkeurig mee schieten.
Zucht...