CPU koeler kabels painten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Zou ik de kabels van de INTEL CPU koeler kunnen verven/painten/sprayen?

Zo ja? Welke spray of verf zou ik dan kunnen gebruiken? Gewoon de goedkoopste bij de Action? Of een speciale PC spray/verf?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
Jeanke117 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:38:
Zou ik de kabels van de INTEL CPU koeler kunnen verven/painten/sprayen?

Zo ja? Welke spray of verf zou ik dan kunnen gebruiken? Gewoon de goedkoopste bij de Action? Of een speciale PC spray/verf?

Bij voorbaat dank!
Waarom zou je kabels willen spuiten/verfen? Dan kun je ze beter sleeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Ik weet bij god niet hoe dat moet. Ik heb toevallig nog een zwarte spuitbus hier thuis staan. Ik krijg morgen de CPU binnen dus ik vraag het alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:31
Om je vraag te beantwoorden: Ja, je kan bijna alles spuiten, ook kabels. Houd wel rekening mee dat ronde vormen moeilijk te spuiten valt. Spuit tegen een oppervlakte aan met een hoog contract, zodat je goed kan zien of je wat gemist heb ( een wit A4-tje bijvoorbeeld ).

Is het echter de beste oplossing voor je probleem? Ik neem even aan dat je de standaard kabels niet mooi vind ( verschillende kleuren? )....

Zoals Casejunky al aangeeft; het zal een mooier resultaat geven om de kabels te sleeven, zoek tutorials op als je niet weet hoe dat het beste kan.

Een andere optie is om je kabels te demonteren en een nieuwe elektrisch kabeltje in je gewenste kleur vast te solderen. Maar ik zou toch voor sleeven gaan omdat het solderen weer andere problemen met zich mee brengt ( zoals afwerking )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-09 20:43

Kortje

Weet wat je wil!

De kabels verven gaat heel goed, Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KXemQM3.jpg

Sorry voor de slechte foto en de cable management maar dit geeft wel een beter idee, de 24 en 8 pin kabels zijn allebei matzwart gespoten met action spuitverf.

Weet wat je wil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Spuitverf wordt hard. En bekabeling blijft flexibel. Zo heb je kans dat de verf dus gaat barsten en dus weer van je draden af gaat.

Ik zou ook kiezen voor sleeven. Dit hoeft niet veel te kosten en is nog wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-08 10:06
Ik heb mijn PSU kabels ook gespoten met een Action spuitbus. Het kost even wat werk (moet vaak overnieuw omdat je niet alles in een paak keer raakt) maar het blijft wel redelijk zitten. Het gaat niet echt barsten maar je moet wel oppassen dat je er niet ergens mee tegenaan schuurt (zoals die cablemanagement clipjes op de stock koeler kun je niet gebruiken zonder de verf te beschadigen). De dekking van de verf ligt natuurlijk ook aan het soort rubber/ plastic van de kabel.

Als ik het nog eens zou doen zou ik zelf ook sleeven, geeft toch een wat beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Je kan ook zwarte tape gebruiken.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Kunststofprimer en modelbouwverf ... pakt goed en blijft lang mooi.. Iets duurder maar voor een casebuild met window zeker aan te raden.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1