Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor office, browsen en games. Ik speel met name RTS games en shooters. Zo wil ik ook Battlefield 1 gaan aanschaffen en de eventuele nieuwe Total war games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000 euro en dan inclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* Monitor
* Toetsenbord
* Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Goede videokaart zoals Radeon RX 470 Black OC 4GB of een ander soort in deze prijs klasse.
* Moederbord Gigabyte GA-B150M-D3H of MSI H170M-A Pro (ik heb alleen geen idee wat slim is om te kiezen)
* Intel Core i5-6400 Boxed.
Mijn build:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren AMD te hebben gekozen voor de CPU, kies ik nu toch voor de kracht van Intel. Merk voor moederbord en videokaart maakt mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Een systeem dat de komende 3 jaar alle spellen aan kan (en dat hoeft dan niet over 3 jaar nog op ultra te zijn)
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken. Een CPU uit de K-serie is voor mij dus niet interessant.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende vragen:
- Is een Core i5-6400 prima voor mijn gebruik of moet ik een andere aanschaffen
- Moet ik nog een andere processor koeler aanschaffen?
- Ik heb gekozen voor een voeding van 550Watt. Is dit genoeg op moet ik meer hebben?
- Het installeren van windows 10 is dat zelf ook goed te doen?
- De onderdelen die ik heb uitgekozen kunnen deze samen of moet er het één en ander veranderd worden?
PS. zoals jullie zien zit ik nog onder de 1000 euro. Nu moet ik nog windows 10 aanschaffen dus er komt nog 100 euro bij.
Jullie alvast bedankt voor de moeite!
Mvg,
Willem
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor office, browsen en games. Ik speel met name RTS games en shooters. Zo wil ik ook Battlefield 1 gaan aanschaffen en de eventuele nieuwe Total war games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000 euro en dan inclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
* Monitor
* Toetsenbord
* Muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
* Goede videokaart zoals Radeon RX 470 Black OC 4GB of een ander soort in deze prijs klasse.
* Moederbord Gigabyte GA-B150M-D3H of MSI H170M-A Pro (ik heb alleen geen idee wat slim is om te kiezen)
* Intel Core i5-6400 Boxed.
Mijn build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 178,90 | € 178,90 |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 80,95 | € 80,95 |
1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 232,95 | € 232,95 |
1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 48,50 | € 48,50 |
1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 29,04 | € 29,04 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 89,99 | € 89,99 |
1 | LG GH24NSC0 Zwart | € 14,95 | € 14,95 |
1 | Corsair VS550 | € 48,25 | € 48,25 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 884,48 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren AMD te hebben gekozen voor de CPU, kies ik nu toch voor de kracht van Intel. Merk voor moederbord en videokaart maakt mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* Een systeem dat de komende 3 jaar alle spellen aan kan (en dat hoeft dan niet over 3 jaar nog op ultra te zijn)
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken. Een CPU uit de K-serie is voor mij dus niet interessant.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende vragen:
- Is een Core i5-6400 prima voor mijn gebruik of moet ik een andere aanschaffen
- Moet ik nog een andere processor koeler aanschaffen?
- Ik heb gekozen voor een voeding van 550Watt. Is dit genoeg op moet ik meer hebben?
- Het installeren van windows 10 is dat zelf ook goed te doen?
- De onderdelen die ik heb uitgekozen kunnen deze samen of moet er het één en ander veranderd worden?
PS. zoals jullie zien zit ik nog onder de 1000 euro. Nu moet ik nog windows 10 aanschaffen dus er komt nog 100 euro bij.
Jullie alvast bedankt voor de moeite!
Mvg,
Willem