Welke cpu cooler is dit en welke fan past er op?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmario
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:07
Hallo tweakers,

Mijn cpu fan heeft het een tijdje terug begeven dus ik heb hem van het koelblok gehaald en er tijdelijk een tafelventilator op gezet. Ik weet niet precies welke cpu cooler het is, dus ik heb op de gok eentje gekocht die er op lijkt met het idee de fan over te zetten (ik vervang liever niet het koelblok, linker handjes..)

Beetje stom heb ik toch de verkeerde besteld; mijn fan zat met twee ijzeren beugels om het koelblok geklemd en de nieuwe zit met plastic clips én schroeven vast. Mijn vraag is nu: kan ik ergens een losse fan (met beugels) krijgen die ik op mijn koelblok kan monteren, of in elk geval kan iemand mij vertellen welke cooler ik heb?

Het gaat om een AM3 socket (amd phenom), het is volgens mij een cooler master maar weet het niet zeker. Foto's van mijn stoffige koelblok zijn te vinden op http://imgur.com/a/0nmPz

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via mrmario op 26-10-2016 21:09)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Gezien de toppen van de heatpipes meot het een Scythe zijn. Wel 1 met een enkele koeltoren. Misschien moet je bij dat merk kijken of je je model kan herkennen.
Kun je de klemmen nog terug buigen?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

1: heb je de klemmen nog
ja: meet de fan even op, 80x80 of 90 bij 90 bijvoorbeeld en kijk even naar de aansluitingen 3 of 4 draden 😉 en bestel een nieuwe.
2: zonder klemmen...... tja, word toch klussen voor beginners, met bijvoorbeeld tyraps fan vastzetten?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmario
Nee helaas meteen weggegooid, heb de klemmen ook flink verbogen bij het losmaken. Het blok is 90x90, ik zat inderdaad ook aan tiewraps te denken maar het blok staat scheef op het moederbord dus wordt erg lastig ben ik bang. Misschien met iets hittebestendigs om het koelblok heen binden :?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Gezien de toppen van de heatpipes meot het een Scythe zijn. Wel 1 met een enkele koeltoren. Misschien moet je bij dat merk kijken of je je model kan herkennen.
Kun je de klemmen nog terug buigen?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmario
Klemmen ook weggegooid, ik dacht ik koop wel weer een nieuwe..

Maar het lijkt inderdaad op Mugen! dit zijn precies de beugels die ik bedoel: https://content.hwigroup....186947/scythe-mugen-4.jpg
Zo te zien zitten de inkepingen wel wat dichter bij de fan, zal eens verder zoeken.

edit: hebbes! pricewatch: Scythe Katana 3

had ik aan het plaatje ook wel herkend, scheve onding :) Bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door mrmario op 26-10-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scheve heeft wel een functie. Zo worden de vrm's ook actief gekoeld, iets wat hoognodig is bij een AM3(+).

Zoek een nieuw 92mm PWM fannetje categorie: Ventilatoren en freubel deze op de koeler met dun ijzerdraad.
Pagina: 1