Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzerar
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-03 22:37
Dag allen,

Ik wil graag een Kodi/Steam HTPC opzetten om te gebruiken aan een TV. Mijn oog is voor nu gevallen op een Intel NUC NUC5PPYH, volgens wat ik zo kan zien zou die sterk genoeg moeten zijn voor Kodi 1080P en Steam (streams).

Ik vraag me alleen af welk OS ik er het beste op zou kunnen zetten voor de beste performance.
LibreElec ondersteunt geen Steam, Kodibuntu is verouderd volgens de dev's en kan dus problemen opleveren.
Windows 10 ondersteund Steam en Kodi maar is zwaarder op de hardware.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke opstelling?

Beste antwoord (via Senzerar op 27-10-2016 10:07)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Ik gebruik een dergelijke situatie met Windows 10 tot volle tevredenheid, echter heb ik geen ervaring met een linux-client. Wat betreft "zwaarder op de hardware" valt dat bij een goede configuratie enorm mee. Ik zou eerder de keuze af laten hangen van ondersteuning van bijvoorbeeld controllers etc.

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik gebruik een dergelijke situatie met Windows 10 tot volle tevredenheid, echter heb ik geen ervaring met een linux-client. Wat betreft "zwaarder op de hardware" valt dat bij een goede configuratie enorm mee. Ik zou eerder de keuze af laten hangen van ondersteuning van bijvoorbeeld controllers etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzerar
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-03 22:37
Dan zal ik Windows 10 waarschijnlijk gaan gebruiken, ben ik zelf wat bekender mee als Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 20:11
Met bijkomend voordeel dat Kodi tegenwoordig direct vanuit de Windows Store te downloaden is. Wordt ie vanzelf netjes bijgewerkt als er weer een nieuwe versie komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
itsRay schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:07:
Met bijkomend voordeel dat Kodi tegenwoordig direct vanuit de Windows Store te downloaden is. Wordt ie vanzelf netjes bijgewerkt als er weer een nieuwe versie komt :-)
Let wel op dat je voor een shared database installatie overal op dezelfde versie moet zitten, en met automatisch bijwerken is dat natuurlijk een puntje van aandacht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 20:11
kroegtijger schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:12:
[...]

Let wel op dat je voor een shared database installatie overal op dezelfde versie moet zitten, en met automatisch bijwerken is dat natuurlijk een puntje van aandacht.
Is zeker waar.
Pagina: 1