Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Maandelijks of wekelijkse Full backup ?

Pagina: 1
Acties:

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 15:36
Ik zou graag advies willen over het volgende:

Ik wil backups maken van 3 computers thuis. Ik wil dat doen met Acronis True Image 2017. Ik wil een full backup met incrementele backups, maar ik twijfel nog of ik de Full backup maandelijks of wekelijks zou moeten doen. Er wijzigt elke dag wel een document op de computers, dus moet sowieso dagelijks backuppen. Een Full backup zal ongeveer op 1 computer 20 GB zijn en bij de andere 5 en 1 GB. De backups worden opgeslagen op een NAS die dan snachts met een offsite NAS synchroniseert met Versiebeheer.

Wat raden jullie aan of wat zouden jullie doen? Maandelijks een Full backup en dan incrementele of wekelijks Full en 6 dagen incrementele?

Als ik maandelijks een Full Backup maak, zal ik wekelijks een Full backup maken op een externe HDD met 10 versies die bewaard worden.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vraag je even af hoeveel moeite het is om op de dag VOOR de volgende full-backup een crash te hebben.
Wat is de snelste manier van terugzetten?

Weeg de voor- en nadelen van beide methoden tegen elkaar af, en neem de methode met de meeste voordelen (voor jou).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het komt op hoofdlijn neer op hoe lang je nodig hebt om de backup voor de nieuwe full terug te zetten en of je deze tijd wilt / kunt spenderen. Voor een thuissysteem lijkt mij een wat langere restoretijd niet zo'n groot probleem. Uiteindelijk ben jij de enige die deze keuze kan maken. Een full backup van 1GB stelt natuurlijk niet zo veel voor. 20GB is misschien wat groter om offsite te brengen via een netwerkverbinding. Hoeveel tijd heb je daarvoor nodig?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Eric_1993
Jester-NL schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:41:
Vraag je even af hoeveel moeite het is om op de dag VOOR de volgende full-backup een crash te hebben.
Wat is de snelste manier van terugzetten?

Weeg de voor- en nadelen van beide methoden tegen elkaar af, en neem de methode met de meeste voordelen (voor jou).
Tijd is opzich geen probleem. Het gaat hier niet om een bedrijf, dus het kan opzich geen kwaad om lang te moeten wachten op de restore. Bovendien maak ik wekelijks wel een FULL backup naar een extern harde schijf.
Het komt op hoofdlijn neer op hoe lang je nodig hebt om de backup voor de nieuwe full terug te zetten en of je deze tijd wilt / kunt spenderen. Voor een thuissysteem lijkt mij een wat langere restoretijd niet zo'n groot probleem. Uiteindelijk ben jij de enige die deze keuze kan maken. Een full backup van 1GB stelt natuurlijk niet zo veel voor. 20GB is misschien wat groter om offsite te brengen via een netwerkverbinding. Hoeveel tijd heb je daarvoor nodig?
Ik heb een upload van 40 Mbit dus duurt ongeveer een uur :P Tijd is zoals ik eerder heb aangegeven geen probleem, het moet natuurlijk geen dagen duren om te restoren. Maar dat verwacht ik niet :+

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Eric_1993 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:53:
Ik zou graag advies willen over het volgende:

Ik wil backups maken van 3 computers thuis. Ik wil dat doen met Acronis True Image 2017. Ik wil een full backup met incrementele backups, maar ik twijfel nog of ik de Full backup maandelijks of wekelijks zou moeten doen. Er wijzigt elke dag wel een document op de computers, dus moet sowieso dagelijks backuppen. Een Full backup zal ongeveer op 1 computer 20 GB zijn en bij de andere 5 en 1 GB. De backups worden opgeslagen op een NAS die dan snachts met een offsite NAS synchroniseert met Versiebeheer.

Wat raden jullie aan of wat zouden jullie doen? Maandelijks een Full backup en dan incrementele of wekelijks Full en 6 dagen incrementele?

Als ik maandelijks een Full Backup maak, zal ik wekelijks een Full backup maken op een externe HDD met 10 versies die bewaard worden.
Belangrijk is, hoevaak veranderert er iets ?
Als dat maar 1 of 2 documentjes per dag is (zeg 5mb) dan is het imho gekkenwerk om elke week (of maand) 20GB te backuppen. Dan zou ik zeggen laat het lekker incremental

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 21:08
Ik heb hier zelf 1 hoofdcomputer en 1 laptop staan en wat bij zaken.
Bij ons zet ik iig al mijn spul op de server. Sommige onderdelen die daar niet standaard heen kunnen, die moet ik op het moment van nog overzetten, maar dan gaat het om instellingen van programma's of savegames van spellen e.d.
De server backupped realtime in de cloud. Dus wat dat betreft heb ik qua foto's en dergelijke daar geen omkijken meer naar.

Het herinstalleren van een computer kost me niet zo veel tijd. Tuurlijk, in de loop van de dagen zal er weer wat meer geinstalleerd worden e.d., maar dat doe ik op het moment dat ik dat mis.

• Eric_1993
heuveltje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Belangrijk is, hoevaak veranderert er iets ?
Als dat maar 1 of 2 documentjes per dag is (zeg 5mb) dan is het imho gekkenwerk om elke week (of maand) 20GB te backuppen. Dan zou ik zeggen laat het lekker incremental
Er wijzigt dagelijks maar een paar bestanden maximaal 2 MB. Elke zaterdag veranderd er wel een paar grote bestanden van 5 GB ongeveer.

Altijd incrementeel kan, maar stel ik heb volgend jaar een bestand nodig gaat dat dan geen dagen duren vanwege al die incrementele bestanden?

• Eric_1993
Beste Tweakers,

Ik heb nog een vraag m.b.t backups. Ik maak van mijn NAS een backup over SFTP met Duplicati 2.0

Ik heb op de NAS een aparte share waar ik veracrypt containers van 50 GB tot 100 GB per container bewaar. Heeft het zin om die te backuppen met Duplicati met encryptie? Of is het beter om die bestanden gewoon over SFTP te uploaden aangezien ze al geencrypt zijn.
Pagina: 1