Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies Mini-ITX systeem

Pagina: 1
Acties:

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Hi Tweakers,

Ik wil een PC samen gaan stellen :) Bij deze jullie hulp gevraagd!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil lichte games als Men of War, Rise of Nations en Total War gaan spelen. Dit hoeft van mij niet op de hoogste kwaliteit op 60FPS. Ik ben namelijk een PS4 gewend. Gamen is eigenlijk 'voor erbij' en dus geen hoofdzaak. Verder gaat de PC gebruikt worden voor internetten, Office en simpel photoshop (adobe CS6). Ook belangrijk om te vermelden: ik wil de PC 24/7 Plex laten draaien, ik gebruik Plex in combinatie met mijn NAS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget bedraagt ongeveer 775,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van dit forum, andere Tweakers die advies hebben gevraagd en mijn eigen wensen heb ik dit systeem samengesteld. Aangezien dit pas mijn tweede build is twijfel ik nog een beetje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,90€ 178,90
1ASRock H110M-ITX€ 68,75€ 68,75
1EVGA GeForce GTX 1060 SC 3GB€ 235,95€ 235,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Corsair Carbide Air 240 Zwart€ 92,95€ 92,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 49,99€ 49,99
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Crucial MX300 m.2 275GB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,99

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen bepaalde ervaringen met bepaalde merken dus dit maakt mij niks uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eén van mijn belangrijkste wensen is dat ik graag een kleine PC wil aangezien deze alleen óp mijn bureau kan staan. Weinig geluid is fijn maar niet van de hoogste prioriteit.

Ga je overklokken?
Nee, daar ga ik mij niet aan wagen :*)

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is op dit systeem zal gaan werken. Ik heb de lijst al meerdere keren nagelopen maar ik kan uiteraard iets gemist hebben. Daarnaast de vraag of jullie nog tips of opmerkingen hebben om mijn systeem sneller/goedkoper te krijgen.

Alvast bedankt! _/-\o_

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is geen kleine behuizing die je daar hebt. Het is ook een mATX behuizing waardoor een ITX moederbord ook vrij nutteloos is. Dus wat zoek je een kleine behuizing of een hele kleine behuizing.

pricewatch: Cooltek C3 Zwart Window is bijvoorbeeld een mATX behuizing welke kleiner is dan veel grote ITX behuizingen.

pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart
pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart
pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart
pricewatch: BitFenix Colossus Mini-ITX
Zijn bijvoorbeeld allemaal groter, maar wel ITX.

Al zijn er wel kleine ITX behuizingen natuurlijk. Maar ik zou beginnen met de behuizing. En aan de hand daarvan de rest van de onderdelen zoeken. De ene behuizing heeft namelijk alleen maar ruimte voor kleine videokaarten en de andere ook voor grote behuizingen. Dan zit je ook nog met ITX of mATX.

pricewatch: Cooler Master Elite 110 kleine ITX kubus behuizing met alleen ondersteuning voor kleine videokaarten.

pricewatch: Sharkoon Shark Zone C10 grotere kubus behuizing met ondersteuning voor langere videokaarten.

pricewatch: Fractal Design Node 202 platte behuizing, met ondersteuning voor lange videokaarten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• TheNameIsBart
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:02:
Dat is geen kleine behuizing die je daar hebt. Het is ook een mATX behuizing waardoor een ITX moederbord ook vrij nutteloos is. Dus wat zoek je een kleine behuizing of een hele kleine behuizing.

pricewatch: Cooltek C3 Zwart Window is bijvoorbeeld een mATX behuizing welke kleiner is dan veel grote ITX behuizingen.

pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart
pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart
pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart
pricewatch: BitFenix Colossus Mini-ITX
Zijn bijvoorbeeld allemaal groter, maar wel ITX.

Al zijn er wel kleine ITX behuizingen natuurlijk. Maar ik zou beginnen met de behuizing. En aan de hand daarvan de rest van de onderdelen zoeken. De ene behuizing heeft namelijk alleen maar ruimte voor kleine videokaarten en de andere ook voor grote behuizingen. Dan zit je ook nog met ITX of mATX.

pricewatch: Cooler Master Elite 110 kleine ITX kubus behuizing met alleen ondersteuning voor kleine videokaarten.

pricewatch: Sharkoon Shark Zone C10 grotere kubus behuizing met ondersteuning voor langere videokaarten.

pricewatch: Fractal Design Node 202 platte behuizing, met ondersteuning voor lange videokaarten.
Bedankt voor de reactie.

Ik heb ergens over heen gelezen bij het kiezen van de behuizing zie ik. De behuizing in de OP is te groot. Ik wil namelijk een zo'n klein mogelijke behuizing dus ik neem aan dat ik voor ITX moet gaan. Al de andere hardware is afgestemd op ITX, dus dit moet kloppen toch?

• -The_Mask-
  • Niet online
Juist zo klein mogelijk. Wat voor vorm? Kubus of een plat formaat?
categorie: Behuizingen zijn er zoveel waar je uit kunt kiezen, dus wat vind je mooi?

AMD Nieuwsdiscussie

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:06
Psvtje10 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:08:
[...]

Bedankt voor de reactie.

Ik heb ergens over heen gelezen bij het kiezen van de behuizing zie ik. De behuizing in de OP is te groot. Ik wil namelijk een zo'n klein mogelijke behuizing dus ik neem aan dat ik voor ITX moet gaan. Al de andere hardware is afgestemd op ITX, dus dit moet kloppen toch?
Als je behuizing echt zo klein mogelijk moet is de Node 202 of Raven RVZ02 een goede keuze. Beide kun je horizontaal en verticaal zetten. Zelf wil ik ook een systeem gaan bouwen op basis van een Node 202, die dan in een tv meubel komt te staan.

• TheNameIsBart
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:38:
Juist zo klein mogelijk. Wat voor vorm? Kubus of een plat formaat?
categorie: Behuizingen zijn er zoveel waar je uit kunt kiezen, dus wat vind je mooi?
Dit blijft de moeilijkste beslissing :+ Ik ga even kijken en kom er op terug, thanks!
Wekko306 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:40:
[...]

Als je behuizing echt zo klein mogelijk moet is de Node 202 of Raven RVZ02 een goede keuze. Beide kun je horizontaal en verticaal zetten. Zelf wil ik ook een systeem gaan bouwen op basis van een Node 202, die dan in een tv meubel komt te staan.
Thanks voor de tips. Echter vallen deze behuizingen niet echt in de smaak bij mij. Ik zoek een kleine (ITX) behuizing met een 'game uiterlijk'. Een window en/of LEDS vind ik gaaf. Het oog wilt ook wat :)

• TheNameIsBart
  • Niet online
Dit is eigenlijk precies wat ik nodig heb! Bij veel behuizingen zit de het glas aan de linkerkant waardoor deze bij mij niet zichtbaar zou zijn. En een heel nette prijs, zo kan ik meer investeren in andere onderdelen. Ik heb trouwens geen ervaring met het zelf plaatsen van LEDs, maar dit is toch niet heel moeilijk?

Thanks, nu weer gaan knutselen met componenten :+

Verwijderd

Wellicht is een pricewatch: Cougar QBX KAZE iets voor je. Dan zou een systeem er als volgt uit kunnen zien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus B150I PRO GAMING/AURA€ 101,95€ 101,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 232,01€ 232,01
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood, 120mm€ 13,-€ 13,-
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood Twin Pack, 120mm€ 23,38€ 23,38
1Cougar GX-S 450W€ 59,50€ 59,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,23

• -The_Mask-
  • Niet online
Psvtje10 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:06:
Ik heb trouwens geen ervaring met het zelf plaatsen van LEDs, maar dit is toch niet heel moeilijk?
Je hebt van die LED plakstrips welke je rond de rand van het venster kunt plakken, dood eenvoudig.
Thanks, nu weer gaan knutselen met componenten :+
Laat maar weten als die af is, dan kan die nog even gecheckt worden. Als het mogelijk is zou ik trouwens een GTX 1060 6GB nemen, want in sommige games is 3GB nu al te weinig, laat staan over enkele jaren.

AMD Nieuwsdiscussie

• TheNameIsBart
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:07:
Wellicht is een pricewatch: Cougar QBX KAZE iets voor je. Dan zou een systeem er als volgt uit kunnen zien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus B150I PRO GAMING/AURA€ 101,95€ 101,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 232,01€ 232,01
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood, 120mm€ 13,-€ 13,-
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood Twin Pack, 120mm€ 23,38€ 23,38
1Cougar GX-S 450W€ 59,50€ 59,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,23
Thanks voor jouw inbreng, echter zoek ik toch een behuizing met een meer 'game' uiterlijk :)
-The_Mask- schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:09:
[...]
Je hebt van die LED plakstrips welke je rond de rand van het venster kunt plakken, dood eenvoudig.

[...]

Laat maar weten als die af is, dan kan die nog even gecheckt worden. Als het mogelijk is zou ik trouwens een GTX 1060 6GB nemen, want in sommige games is 3GB nu al te weinig, laat staan over enkele jaren.
Ga ik doen, thanks for the help!

EDIT: lees in reviews wel klachten over slechte airflow. Wat vind jij hier van?

• -The_Mask-
  • Niet online
Psvtje10 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:12:

EDIT: lees in reviews wel klachten over slechte airflow. Wat vind jij hier van?
Zuinige en stille onderdelen nemen met goede koeling dus, dan heb je hier minder tot geen last van. Je kan ook niet verwachten van een kleine ITX behuizing dan die een goede airflow zal hebben en dat je er veel verbruikende onderdelen in kwijt kunt.

Maar een i5 6400 en GTX 1060 moet wel kunnen, meer dan 200W onder maximale belasting zal zo'n PC namelijk ook niet nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

De QBX is meer een gamebehuizing dan de Metis. De Metis heeft slecht 1 fanpoort waar de QBX er 7 heeft met de mogelijkheid om een AIO te monteren.

• TheNameIsBart
  • Niet online
Ik probeer een balans tussen uiterlijk en functionaliteit te vinden, maar zoals ik al zei: dit behuizing vind ik de moeilijkste keuze :+

• TheNameIsBart
  • Niet online
Na veel nadenken en overwegen ga ik het redelijk 'simpel' houden. Ik heb gekozen voor een simpele kast. Het ziet er nu als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI€ 105,-€ 105,-
1Asus TURBO-GTX1060-6G€ 285,69€ 285,69
1Fractal Design Define Nano S Zwart Window€ 65,-€ 65,-
1Thermalright True Spirit 90M Rev.A€ 28,95€ 28,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 833,53

Iemand toevallig nog op of aanmerkingen? :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Die behuizing is nu niet echt heel klein, in de eerste post noemde ik die ook als een grotere behuizing dan de kleine mATX pricewatch: Cooltek C3 Zwart Window behuizing.

AMD Nieuwsdiscussie

• PenguinSteve
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
De Asus kaart die je nu gekozen hebt is een blower style gpu en maakt aardig wat herrie in vergelijking met andere 1060 kaarten. Aangezien je nu voor de Nano S gaat, is een blower style niet nodig lijkt mij en kan je ook voor de stillere pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC kiezen. Als je een stille 1060 6GB met LED verlichting wilt dan ben je ben je al gauw een stuk meer geld kwijt.

Wat betreft de cpu koeler. Heb je de pricewatch: Scythe Kotetsu ook gezien?

• TheNameIsBart
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:06:
Die behuizing is nu niet echt heel klein, in de eerste post noemde ik die ook als een grotere behuizing dan de kleine mATX pricewatch: Cooltek C3 Zwart Window behuizing.
Ik weet het. Na veel wikken, wegen en knutselen met mijn bureau heb ik nu toch ruimte voor een kast van deze grote. Tussen de mini-ITX kon ik toch niet hetgeen vinden wat ik precies wilde.

Alsnog bedankt voor al het gegeven advies! :)
PenguinSteve schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 23:41:
De Asus kaart die je nu gekozen hebt is een blower style gpu en maakt aardig wat herrie in vergelijking met andere 1060 kaarten. Aangezien je nu voor de Nano S gaat, is een blower style niet nodig lijkt mij en kan je ook voor de stillere pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC kiezen. Als je een stille 1060 6GB met LED verlichting wilt dan ben je ben je al gauw een stuk meer geld kwijt.

Wat betreft de cpu koeler. Heb je de pricewatch: Scythe Kotetsu ook gezien?
Thanks voor het advies wat betreft de videokaart. Heb die er nu tussen gezet.

En ik heb jouw processorkoeler bekeken maar ik kan het verschil tussen die van mij niet vinden :+ Wat is precies het verschil tussen beide?

Verwijderd

De Kotetsu is groter en wellicht iets stiller dan de True Spirit 90. Daarentegen vind ik de TS 90 er beter uit zien. De productfoto's op Tweakers kloppen niet. Er wordt een zwart afgewerkte koeler geleverd zoals bijvoorbeeld bij Alternate is te zien https://www.alternate.nl/...9&utm_source=tweakers.net. Een alternatief kan de pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim zijn. Heel mooi afgewerkt, koelt erg goed en onhoorbaar op een 65w cpu.
Pagina: 1