Hi Tweakers,
Ik wil een PC samen gaan stellen
Bij deze jullie hulp gevraagd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil lichte games als Men of War, Rise of Nations en Total War gaan spelen. Dit hoeft van mij niet op de hoogste kwaliteit op 60FPS. Ik ben namelijk een PS4 gewend. Gamen is eigenlijk 'voor erbij' en dus geen hoofdzaak. Verder gaat de PC gebruikt worden voor internetten, Office en simpel photoshop (adobe CS6). Ook belangrijk om te vermelden: ik wil de PC 24/7 Plex laten draaien, ik gebruik Plex in combinatie met mijn NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget bedraagt ongeveer 775,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van dit forum, andere Tweakers die advies hebben gevraagd en mijn eigen wensen heb ik dit systeem samengesteld. Aangezien dit pas mijn tweede build is twijfel ik nog een beetje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen bepaalde ervaringen met bepaalde merken dus dit maakt mij niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eén van mijn belangrijkste wensen is dat ik graag een kleine PC wil aangezien deze alleen óp mijn bureau kan staan. Weinig geluid is fijn maar niet van de hoogste prioriteit.
Ga je overklokken?
Nee, daar ga ik mij niet aan wagen
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is op dit systeem zal gaan werken. Ik heb de lijst al meerdere keren nagelopen maar ik kan uiteraard iets gemist hebben. Daarnaast de vraag of jullie nog tips of opmerkingen hebben om mijn systeem sneller/goedkoper te krijgen.
Alvast bedankt!
Ik wil een PC samen gaan stellen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil lichte games als Men of War, Rise of Nations en Total War gaan spelen. Dit hoeft van mij niet op de hoogste kwaliteit op 60FPS. Ik ben namelijk een PS4 gewend. Gamen is eigenlijk 'voor erbij' en dus geen hoofdzaak. Verder gaat de PC gebruikt worden voor internetten, Office en simpel photoshop (adobe CS6). Ook belangrijk om te vermelden: ik wil de PC 24/7 Plex laten draaien, ik gebruik Plex in combinatie met mijn NAS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget bedraagt ongeveer 775,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van dit forum, andere Tweakers die advies hebben gevraagd en mijn eigen wensen heb ik dit systeem samengesteld. Aangezien dit pas mijn tweede build is twijfel ik nog een beetje.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 178,90 | € 178,90 |
| 1 | ASRock H110M-ITX | € 68,75 | € 68,75 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1060 SC 3GB | € 235,95 | € 235,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Corsair Carbide Air 240 Zwart | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8 | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Crucial MX300 m.2 275GB | € 71,- | € 71,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 799,99 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen bepaalde ervaringen met bepaalde merken dus dit maakt mij niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eén van mijn belangrijkste wensen is dat ik graag een kleine PC wil aangezien deze alleen óp mijn bureau kan staan. Weinig geluid is fijn maar niet van de hoogste prioriteit.
Ga je overklokken?
Nee, daar ga ik mij niet aan wagen
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is op dit systeem zal gaan werken. Ik heb de lijst al meerdere keren nagelopen maar ik kan uiteraard iets gemist hebben. Daarnaast de vraag of jullie nog tips of opmerkingen hebben om mijn systeem sneller/goedkoper te krijgen.
Alvast bedankt!