P2 @ 233 overclocken tot 333

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe doe ik dat, heb al een geprobeerd om jumpers teveranderen maar toen deed ie het niet meer. Ik hoorde ik va iemand dat het ook aan de snelheid van het geheugen zou liggen, maar waar en hoe verander ik dat, ik heb dus een p2 @ 233 en een intel 440 LX mobo.

Verwijderd

Als je met je bussnelheid flink over de frequentie van je geheugen heen gaat, dan doet 'ie het inderdaad niet meer.
Ik weet niet op welke FSB je nu draait, maar je moet dit dus met kleine stapjes opvoeren.
En je kan proberen om de multiplier te verhogen.

• Cartman!
  • Niet online
Ik ben geen expert op overclock gebied dus snap niet echt war je het over hebt, wat fsb is weet ik wel, maar kan je het wat duidelijk uitleggen svp????

Verwijderd

Vertel er ff bij hoe het nu ingesteld staat.
Dus multiplier x FSB,
en welke jumpersettings je tot je beschikking hebt.

• Cartman!
  • Niet online
Ik weet het echt niet eigenlijk, maar ik kan op me mobo wel de kloksnelheid van me proc. opvoeren tot 333, dus hij kan ook op 266 en 300 als ik dat wil, maar ik wil er het meeste uithalen natuurlijk, maar ik weet er eigenlijhk dus niet veel van, multiplier x FSB weer ik dus niet, waar kan ik dat vinden?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55
Je moet wel mazzel hebben als je je p2 233 op de 300 kunt zetten (of hoger)
die van mij krijg ik niet hoger dan 266 als ik alleen de multiplier verhoog. Als ik de FSB naar 75 gooi, dan krijg ik hem op 300 MHz, maar dan loopt mijn windows niet door.

Verwijderd

P2-233 @ 333 kan als je geluk hebt, met flinke koeling erop. Heb het zelf gehaald, maar probeer dat wel in stapjes: eerst 266, dan 300, dan 333 (_Als_ ie dat haalt).
Pagina: 1