Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik draaide altijd 2 monitoren op een oudere videokaart (Radeon 6xxx serie). Deze kaart heeft het helaas vergeven. Ik heb nu al een tijdje 1 externe monitor aangesloten op mijn laptop, maar wil mijn desktop weer terug. Ik heb van een vriend een derde monitor gekregen die ik ook graag op de nieuwe videokaart aan wil sluiten. Ik ben al een tijdje uit de hardware-wereld en weet niet precies meer hoe-en-wat. Ik draai eigenlijk alleen simpele applicaties op mijn pc en af en toe een HD-film.

Mijn vraag is simpelweg, welke videokaart is ervoor geschikt om 3 monitoren te draaien? Aangezien de meeste mid-range kaarten momenteel 1x DVI-I + 1x HDMI + 1xDP hebben, kan ik deze hiervoor dan gebruiken? De monitoren zijn afhankelijk van HDMI/DVI. Ook lees ik dat je een actieve DP>HDMI connector moet hebben om gebruik te kunnen maken van de DP-port, omdat deze anders simpelweg het HDMI-kanaal over zou nemen?

Is bijvoorbeeld de nieuwe RX460 met een actieve DP>HDMI adapter geschikt om 3 monitoren aan te sturen, of grijp ik dan te hoog in met hetgeen waarvoor de pc gebruikt wordt?

Ik hoor graag opties/ tips, bij voorbaat dank voor de tijd en moeite,

gr

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-10-2016 18:50)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:34
V&A aangeboden: Asus GTX 650TI DC2T 1GD5
Misschien zoiets nog het overwegen waard? Die kan gewoon 2 monitoren via DVI aansluiten en dan 1 via HDMI. Kun je zelfs nog in surround-spanning mode zetten mocht je dat willen. Ik weet eerlijk gezegd niet of er een AMD kaart kan in dit prijs segment dat het kan zonder verloopjes. Hoe dan ook zijn er veel betere opties dan 100+ euro uitgeven.

https://www.asus.com/Graphics-Cards/GTX650_TIDC2T1GD5/
NVIDIA® 3D Surround™ technology to expand displays on up to four monitors at once
http://www.geforce.com/ha...round/system-requirements
GeForce GTX 650 Single GPU SLI With 2D Surround(Landscape)
> Orientation: Landscape
> Accessory Display: Yes, if card has 4 displays
> Maximum Resolution: 5760x1080
> Maximum Resolution (Bezel Correction): 7680x1080
> Maximum number of displays: Up to* 3 in Surround
1 Accessory Display
Special Instructions:
> Depends on # of displays on card.
Dus je kunt er zelfs 4 aansturen.

[ Voor 41% gewijzigd door Paprika op 26-10-2016 18:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat heb je goed wat betreft de adapter, dat kan dus prima met een RX460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Eigenlijk is een RX460 nog te duur voor jouw doeleinde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:20:
Eigenlijk is een RX460 nog te duur voor jouw doeleinde...
Wat zou u dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ten eerste is het relevant om te weten hoe de rest van je hardware er uitziet. Als je namelijk de iGPU kunt gebruiken (mits die dus beschikbaar is) dan hoef je niet eens te gaan knutselen met verloopjes en kun je gewoon een simpele videokaart (reken 30 euro) kopen en dan 1 monitor via de iGPU laten lopen en 2 via de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen optie, ik heb een i7-920, dus geen interne gpu. verder zit er 12 gb geheugen is, ssd + hdd en een 1kW voeding (overkill i know). Het gaat dus echt alleen om de gpu.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
V&A aangeboden: Asus GTX 650TI DC2T 1GD5
Misschien zoiets nog het overwegen waard? Die kan gewoon 2 monitoren via DVI aansluiten en dan 1 via HDMI. Kun je zelfs nog in surround-spanning mode zetten mocht je dat willen. Ik weet eerlijk gezegd niet of er een AMD kaart kan in dit prijs segment dat het kan zonder verloopjes. Hoe dan ook zijn er veel betere opties dan 100+ euro uitgeven.

https://www.asus.com/Graphics-Cards/GTX650_TIDC2T1GD5/
NVIDIA® 3D Surround™ technology to expand displays on up to four monitors at once
http://www.geforce.com/ha...round/system-requirements
GeForce GTX 650 Single GPU SLI With 2D Surround(Landscape)
> Orientation: Landscape
> Accessory Display: Yes, if card has 4 displays
> Maximum Resolution: 5760x1080
> Maximum Resolution (Bezel Correction): 7680x1080
> Maximum number of displays: Up to* 3 in Surround
1 Accessory Display
Special Instructions:
> Depends on # of displays on card.
Dus je kunt er zelfs 4 aansturen.

[ Voor 41% gewijzigd door Paprika op 26-10-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goed idee, bedankt voor uw hulp.
Pagina: 1