Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Headset mic te zacht windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08 00:23
Mijn vraag

Ik krijg mijn microfoon van mijn headset niet hard. Momenteel lijk het net als ik van een afstand door mijn microfoon praat. Boosten van de mic kan ook niet want het balkje van boost is er niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik

De headset is de roccat kave xtd 5.1 analog.

Ik gebruik skype / h1z1 game chat / steam

Verder heb ik een geluidskaart van ewent geinstalleerd (omdat ik geen 5.1 aansluiting op mijn moederbord heb zitten) het gaat om de Ewent PCI-e Soundcard 5.1 (EW3760)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Boosten van de microfoon dit kon niet aangezien er geen boost knop aanwezig is.
Boosten via Equalizer apo.
Ewent drivers opnieuw geinstalleerd.
Alles kabels opnieuw aangesloten en de usb in een andere poort aangesloten.

Ik hoop dat julllie iets weten aangezien ik al veel op internet heb gezocht en niks kan vinden.

Alvast bedankt.

JozuaR

Alle reacties

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik lees uit de product beschrijving dat de geluidskaart zit ingebouwd (Kave XTD 5.1 Digital) (meestal met USB) ,dus ik snap de relevantie met Ewent kaart niet helemaal.

Heb je voor de Kave wel de juiste drivers draaien ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Jozuaurk
Herby schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:52:
Ik lees uit de product beschrijving dat de geluidskaart zit ingebouwd (Kave XTD 5.1 Digital) (meestal met USB) ,dus ik snap de relevantie met Ewent kaart niet helemaal.

Heb je voor de Kave wel de juiste drivers draaien ?
Het gaat om precies te zijn om de http://www.roccat.org/en-...ries/Kave-XTD-5-1-Analog/ hier zijn geen drivers voor beschikbaar alleen voor de Digital versie.

de ewent kaar heeft een 5.1 aansluiting (wat niet op mijn moederbord aanwezig is.

De rest van mijn headset werkt gewoon goed alleen mijn microfoon is heel zacht/afstandelijk (of hoe je dit ook wil beschrijven)

[ Voor 29% gewijzigd door Jozuaurk op 26-10-2016 18:02 ]

JozuaR

• Herby

Herby

Stalknecht

Even gekeken, maar het is geen "boost knop" maar een noise surpressor direct op je microfoon, ik zou daar eens mee spelen.

YouTube: Low Microphone Volume [Easy Fix] [Windows 10]

[ Voor 32% gewijzigd door Herby op 26-10-2016 18:06 ]

• Jozuaurk
Herby schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:05:
Even gekeken, maar het is geen "boost knop" maar een noise surpressor direct op je microfoon, ik zou daar eens mee spelen.

YouTube: Low Microphone Volume [Easy Fix] [Windows 10]
ik bedoel de boost knop bij instellingen (wat je heel veel ziet op internet als de microfoon te zacht is.

Verder zit er geen knop of iets dergelijks op mijn mic. ik zie zelf alleen staan dat de mic Detachable, noise-cancelling is.

JozuaR

• Herby

Herby

Stalknecht

En wat post ik nou net?! Noise cancelling kan ook mis gaan he, probeer dat eens.

• Jozuaurk
Herby schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:14:
En wat post ik nou net?! Noise cancelling kan ook mis gaan he, probeer dat eens.
Dit staat ook niet bij de instellingen van mijn headset. ik kan bijna niks aanpassen in mijn instellingen.

http://nl.tinypic.com/r/nvz0c8/9

JozuaR

• Jozuaurk
momenteel zit ik al mijn drivers etc. opnieuw te installeren

JozuaR

• Herby

Herby

Stalknecht

Dan lijkt het toch dat de driver van de geluidskaart niet goed gaan.

edit:
dus dat haha

Chipset is C-Media CMI8738-SX daar kun je misschien betere drivers mee vinden voor Windows 10

[ Voor 49% gewijzigd door Herby op 26-10-2016 18:31 ]

• Jozuaurk
Herby schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:29:

Chipset is C-Media CMI8738-SX daar kun je misschien betere drivers mee vinden voor Windows 10
nou het lukt allemaal niet. ik denk niet dat het aan mijn headset ligt dus ik koop wel een mooi 2e hands soundblaster kaartje of iets dergelijks.

toch bedankt voor het mee denken.

JozuaR

• Herby

Herby

Stalknecht

Om een driverkwestie uit te sluiten kun je ook altijd nog een live USB stick met Ubuntu erop maken, weet je al weer iets meer.

• Jozuaurk
Herby schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:54:
Om een driverkwestie uit te sluiten kun je ook altijd nog een live USB stick met Ubuntu erop maken, weet je al weer iets meer.
dat is een optie maar ik was toch al niet echt tevreden over mijn geluidskaart (beetje te gierig geweest) dus ga nu op zoek naar een betere.

er staan veel mooie kaartjes op vraag en aanbod voor 50-70,-

JozuaR

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:58

John Doos

ClaudZaque

Ik denk dat je simpelweg de verkeerde aansluiting aan het configureren bent?
Ook al werk je met een el'cheapo geluidskaart, veel voorkomend scenario is dan de kwaliteit van de mic en geluid. En niet zozeer het volume.

Nee

• Jozuaurk
John Doos schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:51:
Ik denk dat je simpelweg de verkeerde aansluiting aan het configureren bent?
Het probleem is ik heb elke aansluiting op het hardste gezet en er werkt maar 1 als mic dus dit kan het ook niet zijn

JozuaR

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:58

John Doos

ClaudZaque

Om uit te sluiten dat het je externe geluidskaart is, zou je ook nog de stereo jack en mic jack op je onboard kaart kunnen proberen. Eventueel op een laptop.

Check ook even of je in skype/teamspeak whatever het juiste opname apparaat geselecteerd hebt, zou zonde zijn als je een nieiwe geluidskaart haalt terwijl je al die tijd tegen een achter je bureau bungelende webcam aan het schreeuwen bent :+

Nee

• Jozuaurk
John Doos schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:18:
Om uit te sluiten dat het je externe geluidskaart is, zou je ook nog de stereo jack en mic jack op je onboard kaart kunnen proberen.
Als dit kan en dan wel normaal geluid heb dan is dit ook een leuke/goedkope optie

JozuaR

Pagina: 1