Vraag

• UntoldStories
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09-2023
Beste Tweakers,

Helaas heeft m'n Xiaomi Redmi Note het na ongeveer 2,5 - 3 jaar trouwe dienst begeven; het touchscreen hield er deels mee op en ook bij het gebruik van WiFi liep ik steeds vaker tegen problemen aan. Nu ben ik op zoek naar een waardige vervanger;

Ik zoek een?
Toekomst-ready smartphone met een schermdiagonaal van ongeveer 5.5"

Wat is je budget?
Maximaal 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Alledaagse taken mee uit te voeren, video's te kijken, foto's te maken, emails te verzenden en te internetten. Ik multitask veel, maar game eigenlijk nooit. Ik zoek een telefoon waar ik een behoorlijke tijd mee vooruit kan, geen outdated device waar vrijwel geen Android updates meer op worden uitgerold. Een flinke accu is een must, uitbreidbaar geheugen (Micro SD) een pré. Een goede camera vind ik belangrijk, maar ik besef mij dat dit bij veel Chinaphones in deze prijsklasse lastig kan zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben best tevreden over Xiaomi, en twijfel nu erg tussen de Xiaomi Redmi Note 3 Pro, de Redmi Note 4, de Mi Note en de Redmi Pro. Mocht je een toestel in gedachten hebben dat niet van Xiaomi afkomstig is sta ik daar uiteraard ook voor open.

Gewenste minimumspecs
Scherm: 5.5", 1080p
RAM: 3GB of meer
ROM: 16GB + microSD support of 32+ GB
Processor: liefst Qualcomm Snapdragon (650 > of vergelijkbaar), MediaTek indien voldoende updates beschikbaar
Accu: 3500MaH of meer

Aanvullende vragen? Stel ze gerust! Alvast bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 12% gewijzigd door UntoldStories op 29-10-2016 11:18 ]

Beste antwoord (via UntoldStories op 29-10-2016 12:54)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 07:29
Leeco is een mooi merk maar toch minder qua support / community. Persoonlijk zou ik toch weer voor een xiaomi gaan. Ik heb zelf zowel de Mi Note (16Gb) in gebruik als de redmi note 3 Pro. Voor mij wint de Mi Note het, puur op bouwkwaliteit, scherm kwaliteit, camera kwaliteit en snelheid. Helaas geen volledige 4G ondersteuning en micro sd support maar dat neem ik voor lief. De Mi Note is alleen bijna niet meer verkrijgbaar meen ik.

De RN3Pro is ook een prima toestel, zeker voor dat geld.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je nog wensen met betrekking tot connectiviteit, sensoren, opslag, ram, etc?

• UntoldStories
rens-br schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:37:
[...]
Heb je nog wensen met betrekking tot , connectiviteit, sensoren, opslag, ram, etc?
Goede vraag! Aangezien ik veel multitask zou minstens 3GB RAM goed van pas komen. Qua opslag minstens 32GB, tenzij de telefoon middels een Micro SD kaart uit te breiden is; in dat geval volstaat 16GB. Qua connectiviteit en sensoren heb ik geen 'harde eisen', maar ik ben een gadgetliefhebber, dus zaken als NFC of en snel-laden functionaliteit zijn altijd mooi meegenomen.

Ik zal bovenstaande ook in m'n originele post opnemen.

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
LeEco Le Pro 3 Iets? 4070Mah batterij, laatste specificaties, 4gb ram, SD821, 64gb opslag? Voor +- 300 te krijgen bij oppomart.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heb je een voorkeur naar de Chinese goedkopere merken/import? Anders zou de opkomende Lenovo P2 wel een leuk apparaat kunnen zijn, die komt november uit, laadt extreem snel op met een zeer grote accu, schijnt ook snel te zijn met een amoled scherm en is rond de 300 euro. Volgens mij heeft ie ook vingerafdruksensor.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-01 23:29
- niet goed gelezen -

[ Voor 86% gewijzigd door leonwin7 op 26-10-2016 19:07 ]

• UntoldStories
Bedankt voor jullie suggesties! De LeEco Le Pro 3 ziet er zowel qua design én specs geweldig uit. Helaas ontbreekt een 3.5mm headphone jack, wat ik best als nadeel zie aangezien ik dan altijd een extra kabel bij mij moet hebben. Toch zal ik nog even goed nadenken over dit toestel. LeEco kende ik zelf nog niet, maar ik lees er nu goede verhalen over. Hoe verhoud dit merk zich tot Xiaomi qua kwaliteit en betrouwbaarheid van hardware, software, support en updates?

De Lenovo P2 ziet er ook goed uit, maar is toch niet helemaal de 'bang for the buck' waar ik naar op zoek ben. Natuurlijk is het fijn om een telefoon te hebben waar, indien nodig, support voor beschikbaar is, maar toch kies ik voor dat bedrag liever voor een importtoestel met hogere specificaties. Toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • Beste antwoord

• John Rambo
Leeco is een mooi merk maar toch minder qua support / community. Persoonlijk zou ik toch weer voor een xiaomi gaan. Ik heb zelf zowel de Mi Note (16Gb) in gebruik als de redmi note 3 Pro. Voor mij wint de Mi Note het, puur op bouwkwaliteit, scherm kwaliteit, camera kwaliteit en snelheid. Helaas geen volledige 4G ondersteuning en micro sd support maar dat neem ik voor lief. De Mi Note is alleen bijna niet meer verkrijgbaar meen ik.

De RN3Pro is ook een prima toestel, zeker voor dat geld.

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:21
Drowzz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:04:
LeEco Le Pro 3 Iets? 4070Mah batterij, laatste specificaties, 4gb ram, SD821, 64gb opslag? Voor +- 300 te krijgen bij oppomart.
Die heeft geen 800 Mhz LTE support toch ? Dat is wel jammer.

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
vortexnl1982 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:59:
[...]

Die heeft geen 800 Mhz LTE support toch ? Dat is wel jammer.
Heeft ie wel :D

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
+1 voor de Redmi Note 3 Pro. Mijn vrouw vind de originele Xiaomi (global) software fijn werken, maar ik heb er Cyanogenmod 13 op gezet en ben daar erg tevreden over. Eerste CM14 (android 7) roms zijn er ook al, maar nog niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Super toestel voor die prijs, maar dat geldt waarschijnlijk voor alle Xiaomi telefoons die hierboven genoemd worden.

• UntoldStories
Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik twijfelde erg tussen de LeEco 3 Pro, de Xiaomi Redmi Note 3 Pro (Special Edition), de Xiaomi Mi Note en de Xiaomi Redmi Note 4. Uiteindelijk heb ik vandaag de Redmi Note 3 Pro (SE) besteld. De positieve reacties over dit toestel gaven voor mij de doorslag, zeker in combinatie met de 4G ondersteuning, het 1080p scherm en MicroSD support. Ik hoor gemengde verhalen over de camera, maar als deze minstens dezelfde kwaliteit foto's maakt als m'n oude Xiaomi Redmi Note 3G ben ik tevreden.

• vincent_1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 23:05
Ik heb ooit een vergelijkingsfilmpje gezien waarbij de zeiden dat de camera sinds de eerste (Note 4G) geen vooruitgang had geboekt.
Hoe is de ervaring me de camera van de Redmi Note 3 Pro? Zoals bijvoorbeeld in het donker tov de 4G (waar deze toch erg veel moeite mee had) en het scherpstellen?

• John Rambo
vincent_1234 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:21:
Ik heb ooit een vergelijkingsfilmpje gezien waarbij de zeiden dat de camera sinds de eerste (Note 4G) geen vooruitgang had geboekt.
Hoe is de ervaring me de camera van de Redmi Note 3 Pro? Zoals bijvoorbeeld in het donker tov de 4G (waar deze toch erg veel moeite mee had) en het scherpstellen?
Er zijn denk ik inderdaad geen hele grote stappen gezet qua camera. Het zijn geen Galaxy S6/S7 camera's, maar daar is de prijs dan ook naar. Misschien dat ze heel ietsje beter zijn geworden.

• vincent_1234
John Rambo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:34:
[...]

Er zijn denk ik inderdaad geen hele grote stappen gezet qua camera. Het zijn geen Galaxy S6/S7 camera's, maar daar is de prijs dan ook naar. Misschien dat ze heel ietsje beter zijn geworden.
Ah bedankt voor je antwoord (alhoewel ik natuurlijk op een positiever gestemd antwoord had gehoopt :) )
Ik zie dat je in het bezit bent van een Note 4G en een Note 3 Pro. Je zou, in het kader van onderzoek, de wetenschap (lees mij) een grote dienst bewijzen als je met beide toestellen tegelijk een foto zou schieten zodat we de verschillen kunnen zien _/-\o_ _/-\o_

• John Rambo
vincent_1234 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:18:
[...]

Ah bedankt voor je antwoord (alhoewel ik natuurlijk op een positiever gestemd antwoord had gehoopt :) )
Ik zie dat je in het bezit bent van een Note 4G en een Note 3 Pro. Je zou, in het kader van onderzoek, de wetenschap (lees mij) een grote dienst bewijzen als je met beide toestellen tegelijk een foto zou schieten zodat we de verschillen kunnen zien _/-\o_ _/-\o_
Ik heb even 2 foto's gemaakt, maar de RN3Pro lijkt toch wel wat beter te presteren:

http://imgur.com/a/5WOoJ

• vincent_1234
John Rambo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:39:
[...]

Ik heb even 2 foto's gemaakt, maar de RN3Pro lijkt toch wel wat beter te presteren:

http://imgur.com/a/5WOoJ
Wauw goed bezig, bedankt!
Lijkt me het upgraden waard d:)b

• John Rambo
vincent_1234 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:48:
[...]

Wauw goed bezig, bedankt!
Lijkt me het upgraden waard d:)b
Die upgrade is het sowieso waard hoor. De schermresolutie is beter en de Note1 is vrij zwaar en lomp. Toch gebruik ik hem nog steeds af en toe :)

Pagina: 1