''Home cinema set'' afstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:18
Mijn vraag:
Beste Tweakers,

Ik heb twee jaar geleden een Sony N7200w aangeschaft. Top setje voor een leek als mij.
Microfoon aansluiten en het set zichzelf laten afstellen. Alleen heb ik dan het idee dat het beter kan.
Zijn hier apps? richtlijnen voor?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Microfoon het set laten afstellen en daarna letterlijk nog wat gerommeld. Nu heb ik het set opnieuw ingesteld, maar krijg niet meer de instelling goed

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik heb een Onkyo nogwat met zo'n microfoon. Balans doet hij prima. Maar ik heb mijn eigen voorkeuren : center iets luider, rears uit balans omdat 'mijn' plek op de bank niet precies in het midden zit en het mijn vriendin geen zak uit maakt. :P.

Gewoon alles op standaard zetten en een uurtje prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 11:34

MM99

That is the way I am!

Naj_Geetsrev schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:04:
omdat 'mijn' plek op de bank niet precies in het midden zit
Sheldon?

Ontopic: Kon je de microfoon niet beter bij jouw "spot" zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik weet zo niet wat sony gebruikt, maar vaak moet je de meetmicrofoon op meerdere posities zetten. De verschillen kunnen best groot zijn, waardoor het kwestie van proberen is.

Voor audyssey (met 8 meetpunten) heb ik eens de volgende handleiding gebruikt:
http://www.hometheatersha...lteq-faq-setup-guide.html

Als je dat allemaal je pet te boven gaat, probeer de microfoon dan iig op oorhoogte te plaatsen bij de metingen. Bij verschillende meetposities zorg je ervoor dat er maar beperkte ruimte zit tussen de verschillende posities. Meet dan in het midden, iets links ervan, iets rechts ervan, iets naar voren, indien geen muur, iets naar achteren.

Als dat ook geen mooi resultaat geeft, kun je de meetposities iets vóór de luisterpositie nemen (zeker van toepassing als de bank tegen de muur staat).

Kijk verder ook eens of er in de receiver nog instellingen gemaakt kunnen worden. Waar het vaak de mist in gaat is de crossover instelling. Bij deze speaker kan deze waarschijnlijk het best tussen de 70 en 100hz staan.