Parkeerboete gekregen in zeer korte tijd, kans op bezwaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 21.315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 00:45
Beste Tweakers,

Ik heb een kwestie met een parkeerboete waarbij ik strikt genomen fout zat maar ik gezien omstandigheden toch afvraag of ik de boete kan aanvechten. Doordat ik net onprettig nieuws had ontvangen was ik in gedachten waardoor ik simpelweg vergat een parkeerkaartje toen ik bij een lokale supermarkt parkeerde.

Ik weet dat ik daarmee fout zit want je dient gewoon gelijk een kaartje te kopen - daarnaast let ik hier normaliter ook goed op want ze controleren hier heel erg actief. Echter het tijdsbestek waarin beboeting plaatsvind was in mijn ogen discutabel

- Ik heb mijn auto geparkeerd op 15:28:55 (tijdsindicatie volgens mijn dashcam die redelijk nauwkeurig staat ingesteld qua tijd).
- Ik ben naar binnen gegaan een paar kleine boodschappen gedaan waarop aan de kassa de mevrouw vraagt heeft u parkeergeld betaald, ik denk oeps. Ik reken snel af en ren naar mijn auto waar reeds een parkeerbon achter de ruit ligt. (geen parkeerwachter te zien waar dan ook).
- De parkeerbon heeft als tijdstip van overtreding 15:28
- Vervolgens heb ik alsnog een kaartje gekocht bij de pinautomaat om aan te tonen dat ik de parkeerbelasting heb voldaan. Tijdstip van aankoop 15:34

Aangenomen dat het printapparaat van de controleur en/of mijn dashcam enkele minuten afwijken (dit moet haast wel), alhoewel ik lokaal parkeerbeheer ervoor aanzie om een bon aan te maken op de seconde dat je niet rechtstreeks naar de parkeerautomaat loopt - is het redelijk om iemand een naheffingsaanslag parkeerbelasting op te leggen binnen een tijdbestek van 6 a 7 minuten? En is dit aan te vechten?

Ik ben geen moraalridder en weet dat ik strikt genomen fout zit, ook had ik waarschijnlijk geen kaartje gekocht als ik geen bon had gehad immers wat is nog het nut als je alweer wegrijdt. Echter zoals uit bovenstaande ook al een beetje blijkt maakt het lokale parkeerbeheer er de gewoonte van om binnen 5 minuten een bon uit te schrijven, dit is mij en vele andere hier uit de buurt vaker overkomen. Vaak genoeg als je zelfs nog bij de parkeerautomaat staat, maar dan kun je ze soms nog wel aanschieten. Daarmee verzaakt de Gemeente in mijn ogen haar plicht om de burger een redelijke kans te geven tot het voldoen van de parkeerbelasting. Maar ik weet niet of dat een geldig argument is?

Graag hoor ik de reacties,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Leuk bedacht maar feitelijk ben je vergeten een kaartje te kopen en dat probeer je te compenseren door even snel na de boete nog een kaartje te kopen. Dat ze snel bekeuren is vervelend maar niet onjuist.

Gewoon betalen en doorgaan met je leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42
Ik zou je verlies nemen, je bent gewoon vergeten een kaartje te kopen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je kunt afspreken dat je de volgende keer een extra hoge boete betaald als je juist heel lang hebt gestaan, maak je misschien wel kans. :p
Euh, nee dus :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Je kunt het natuurlijk proberen. Ik geef je echter weinig kans. Zeker gezien er tussen bekeuring en kopen kaart 6 minuten zit. Dat jij kunt aantonen dat je er net stond doet daar niets aan af.

Ik zou, net als de voorgangers al zeggen, mijn verlies pakken en weer door. Zonde van je energie. Je geld ben je al kwijt. Je energie kun je, gezien het slechte nieuws, misschien wel ergens anders beter voor gebruiken.

succes in ieder geval !

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:23
Beetje hetzelfde verhaal als de hele weg 50km/h rijden maar net bij een flitser 55km/h rijden. Dan krijg je gewoon een boete. Waarom? Omdat er simpelweg een grens gesteld is waarboven bekeurd wordt. Dat het lullig is, is een ander verhaal, maar in overtreding zijn is geen kwestie van een hoeveelheid, maar een simpele ja/nee. Jij was in overtreding.

Sowieso kan degene die het bonnetje uitgeschreven heeft niet ruiken of jij er 2 minuten staat en de auto ernaast 2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Wij hebben in elk geval even kunnen lachen. Gun dat de afdeling bezwaar en beroep nou niet :+

Nee dus. Hoe zieliger je het maakt hoe groter de kans dat je op het prikbord eindigt. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Dit topic gaat hard :-P dat had ik niet verwacht.

Ik weet ook wel dat ik fout zat, dat gaf ik ook aan in de topicstart. Maar is er niemand die denkt/vind dat 6 minuutjes om een parkeerkaartje te kopen weinig is? Als er twee babbelende vrouwen staan ben je al langer bezig en de parkeersituatie daar is niet heel overzichtelijk dus alsof je continu op je auto kunt kijken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Vergeet die babbelende vrouwen vooral niet in het bezwaar mee te nemen!

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 26-10-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ben wel benieuwd of er wettelijk iets is vast gelegd. Mogen ze bijvoorbeeld binnen 1 minuut een bekeuring geven? 5, 10? Of is er niets vast gelegd in de wet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:01
Silvos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:55:

Ik weet ook wel dat ik fout zat, dat gaf ik ook aan in de topicstart. Maar is er niemand die denkt/vind dat 6 minuutjes om een parkeerkaartje te kopen weinig is? Als er twee babbelende vrouwen staan ben je al langer bezig en de parkeersituatie daar is niet heel overzichtelijk dus alsof je continu op je auto kunt kijken.
Misschien keek de parkeerwachter, toen hij de boete uitschreef, eventjes rond of er iemand bezig was met een kaartje kopen. Dat was dus niet het geval, want jij stond in de winkel.

Misschien hebben ze ergens een uitkijkpost, en gaat elke auto die aankomt waarvan de chauffeur geen aanstalten maakt om een kaartje te kopen op de bon. Vandaar dat ze zo snel waren.

Je hebt - helaas- voor jou gewoon een regel overtreden, dat kost geld. Je krijgt toch ook een boete als je maar 'heel eventjes' te hard rijdt, maar toevallig dan wel langs een flitspaal? Of heel eventjes over de stoep rijdt, of over de vluchtstrook? Het is vervelend en streng, maar de BOA kon niet inschatten hoe lang jij wegbleef en het is logisch dat je dan een bekeuring krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Nat-Water op 26-10-2016 16:03 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05

Cyphax

Moderator LNX
Silvos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:55:

Als dat echt het geval is, dan heb je ook eerlijk een reden om bezwaar te maken. Dan heb je ook een bankafschrift waar de tijd van de transactie op staat, als het nodig is. Dat zou op zich wel moeten lukken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Kijk ik ben gewoon eerlijk in het feit dat de supermarkt in ben gegaan. Maar het is mij oprecht ook wel eens overkomen (en vrienden van mij) dat ze gewoon doodleuk een boete uitschrijven terwijl je bij de kaartautomaat een kaartje staat te kopen. Ik weet dat ik hierin fout zit en zoals gezegd zal ik de boete dan ook hoogstwaarschijnlijk gewoon moeten betalen (met of zonder bezwaar).

Maar mijn punt van dit topic was eigenlijk, wat Philflow ook zegt, is er een redelijke of minimum termijn waarbinnen je moet voldoen aan de parkeerbelasting? Ik heb op een wegmisbruikers forum wel eens gelezen dat de hoge raad had gezegd dat dit 10 minuten is, maar volgens mij is dit onzin, stond ook geen bronvermelding bij. Maar mij lijkt wel dat er een grijs gebied is; het moment dat je auto stilstaat tot het moment dat je je kaartje achter de ruit legt. En mijn vraag is, hoelang zou zoiets mogen duren?

Edit: Wellicht een nuttige toevoeging. De parkeerplaats wordt alleen gebruikt voor de lokale supermarkt, en de supermarkt in kwestie vergoed de parkeerkosten standaard (daarom vraagt de caissière ook of je parkeergeld heb betaald). Dit maakt in combinatie met de strenge controles dat er geen zinnig mens is die daar expres geen parkeergeld betaald. Dus het is of een toerist of iemand die het oprecht is vergeten.

[ Voor 18% gewijzigd door Silvos op 26-10-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Nee er is geen grijs gebied. Geen kaartje is aanslag parkeerbelasting. Dus meteen kaartje halen is toegestaan. Ik parkeer ook regelmatig bij automaten. Het is mij nog nooit overkomen dat men een bekeuring aan het schrijven was terwijl ik een kaartje haalde.

Mocht dat nu echt zo zijn dan is het een klacht waardig bij de gemeente. Maar dat is niet waar je topic over ging. Ik denk dat je geen kans maakt op het moment dat je in beroep/bezwaar gaat tegen je bekeuring/aanslag parkeerbelasting...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Silvos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:13:
Kijk ik ben gewoon eerlijk in het feit dat de supermarkt in ben gegaan. Maar het is mij oprecht ook wel eens overkomen (en vrienden van mij) dat ze gewoon doodleuk een boete uitschrijven terwijl je bij de kaartautomaat een kaartje staat te kopen. Ik weet dat ik hierin fout zit en zoals gezegd zal ik de boete dan ook hoogstwaarschijnlijk gewoon moeten betalen (met of zonder bezwaar).

Maar mijn punt van dit topic was eigenlijk, wat Philflow ook zegt, is er een redelijke of minimum termijn waarbinnen je moet voldoen aan de parkeerbelasting? Ik heb op een wegmisbruikers forum wel eens gelezen dat de hoge raad had gezegd dat dit 10 minuten is, maar volgens mij is dit onzin, stond ook geen bronvermelding bij. Maar mij lijkt wel dat er een grijs gebied is; het moment dat je auto stilstaat tot het moment dat je je kaartje achter de ruit legt. En mijn vraag is, hoelang zou zoiets mogen duren?
Het parkeertarief ben je verschuldigd voordat je daadwerkelijk parkeert. Dus je hebt nul komma nul marge.
Als je echter een betalingsbewijs kan overhandigen met dezelfde tijd als de naheffing (je hebt geen boete gekregen maar een naheffing belasting), kan er (vaak) een uitzondering gemaakt worden om zo niets te hoeven betalen, maar in jouw geval (+6 minuten) kun je dat geheel vergeten.

Ook je geval van babbelende oudere dames zal je niet redden, aangezien je geen recht hebt om daar te parkeren. Als je niet (op tijd) kan betalen (om welke reden dan ook), dan mag je er niet parkeren.

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=165&t=24957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Normaliter, een ambtenaar die jouw een ticket ziet kopen, zal jouw natuurlijk niet (direct) aanslaan. En als dames lang staan te kletsen, zullen de ambtenaren die dames heus even aanspreken dat ze een ticket moeten aanschaffen.

Maar als een ambtenaar jouw niet ziet (je bent in de winkel) heeft geen idee hoelang je daar al geparkeerd staat en gaat dan over tot uitschrijven van een aanslag.

En tijden zeggen niks, mits jij goed bewijs hebt dat jij in die tijd geen ticket had kunnen kopen (bv. je had spoed om een ziekenhuis binnen te gaan). Maar zonder bewijs wordt de ambtenaar geloofd en zal dan zeggen dat hij geen feit zag dat jij bezig was met kopen van een ticket of andere omstandigheden.

Dus neem je verlies, betaal en ga verder. Bezwaar maken, je druk maken etc is alleen maar zonde van je tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door robertpNL op 26-10-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
Fly-guy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:25:
[...]

Het parkeertarief ben je verschuldigd voordat je daadwerkelijk parkeert. Dus je hebt nul komma nul marge.
Als je echter een betalingsbewijs kan overhandigen met dezelfde tijd als de naheffing (je hebt geen boete gekregen maar een naheffing belasting), kan er (vaak) een uitzondering gemaakt worden om zo niets te hoeven betalen, maar in jouw geval (+6 minuten) kun je dat geheel vergeten.

Ook je geval van babbelende oudere dames zal je niet redden, aangezien je geen recht hebt om daar te parkeren. Als je niet (op tijd) kan betalen (om welke reden dan ook), dan mag je er niet parkeren.

http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=165&t=24957
Ik heb die link even doorgelezen maar het klinkt mij allemaal vrij onredelijk. Ik ben zelf inwoner van de betreffende Gemeente dus ik betaal gemeentelijke belastingen waarmee het onderhoud van o.a. die parkeerplaats wordt gefinancierd. En dan zou de Gemeente mij een gunst verlenen door daar te mogen parkeren tegen betaling.

En de logica dat je vooraf moet betalen is ook strijdig. Dat staat ook in het aangehaalde artikel, waarin aangegeven wordt dat het praktisch niet mogelijk is om de parkeerbelasting vooraf te voldoen. Ik zal me er maar bij neerleggen maar ik vind heel het systeem erg burgeronvriendelijk in elkaar zitten.
robertpNL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:37:
Normaliter, een ambtenaar die jouw een ticket ziet kopen, zal jouw natuurlijk niet (direct) aanslaan. En als dames lang staan te kletsen, zullen de ambtenaren die dames heus even aanspreken dat ze een ticket moeten aanschaffen.

Maar als een ambtenaar jouw niet ziet (je bent in de winkel) heeft geen idee hoelang je daar al geparkeerd staat en gaat dan over tot uitschrijven van een aanslag.

En tijden zeggen niks, mits jij goed bewijs hebt dat jij in die tijd geen ticket had kunnen kopen (bv. je had spoed om een ziekenhuis binnen te gaan). Maar zonder bewijs wordt de ambtenaar geloofd en zal dan zeggen dat hij geen feit zag dat jij bezig was met kopen van een ticket of andere omstandigheden.

Dus neem je verlies, betaal en ga verder. Bezwaar maken, je druk maken etc is alleen maar zonde van je tijd.
Hoewel ik mij erbij neer ga leggen neem je hier wel wat juiste aannames wat betreft parkeerbeheer. Er is geen parkeerwachter hier in de Gemeente die oude vrouwtjes zal aanspreken en ze zullen ook echt niet de moeite nemen om te kijken of er nog mensen bij de parkeerautomaat staan. Getuigde ook het feit (dat mij behoorlijk correct afgestelde) dashcam een volle minuut later stopte dan de boete werd uitgeschreven. toen ik 4 minuten later (!) uit de winkel kwam was de parkeerwachter al nergens meer te bekennen en kostte het mij nog 2 minuten om een kaartje te kopen. Ik kan dat niet anders uitleggen dan dat de parkeerwachter verscholen stond in de bosjes, zag dat ik niet naar de parkeerautomaat liep en dacht. Yes daar komt weer een bonus. Als een bezetene de bon heeft uitgetikt en naar de auto is gesprint om die eronder te leggen. Anders kan dat simpelweg niet in 4 minuten.

[ Voor 39% gewijzigd door Silvos op 26-10-2016 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 20:13
Het is een naheffing parkeerbelasting en geen boete (Of je moet echt een bekeuring gehad hebben van het CJIB ipv de Gemeente). Ik denk dat je best nog wel kans maakt met een verhaal dat je moest wisselen en dat je toen naar de paal bent gegaan om te betalen en toen je terug kwam om het kaartje achter de ruiten te doen zat er een bon.

Hier in de gemeente was er een parkeerwachter (Ook zo'n Duits figuur) die ook letterlijk in de bosjes ging liggen :') Alleen toen hij een taxi had beboet voor het verkeerd parkeren (Stond voor een apotheek een vrouw in te laden die erg slecht te been was) hebben ze hem opgepakt en in de haven gegooid _O-

[ Voor 31% gewijzigd door RedHat op 26-10-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
Zou je vraag ook even op flitsservice gooien, daar kunnen mensen vaak ook wel een mooi bezwaarschrift verzinnen of wat andere dingen die je kunt navragen.
Betalen kan altijd nog, maar ze mogen er best moeite voor doen om hun gelijk aan te tonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Silvos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:44:
[...]

Ik heb die link even doorgelezen maar het klinkt mij allemaal vrij onredelijk. Ik ben zelf inwoner van de betreffende Gemeente dus ik betaal gemeentelijke belastingen waarmee het onderhoud van o.a. die parkeerplaats wordt gefinancierd. En dan zou de Gemeente mij een gunst verlenen door daar te mogen parkeren tegen betaling.
Maar zo werkt het niet. het is geen gunst, het is een plicht te betalen als je er gebruik van maakt. Ongeacht de hoeveelheid belasting je voor andere zaken betaalt, dat staat er los van.
En de logica dat je vooraf moet betalen is ook strijdig. Dat staat ook in het aangehaalde artikel, waarin aangegeven wordt dat het praktisch niet mogelijk is om de parkeerbelasting vooraf te voldoen. Ik zal me er maar bij neerleggen maar ik vind heel het systeem erg burgeronvriendelijk in elkaar zitten.
Even bot gezegd, wat jij ervan vindt is in deze weinig interessant. En dat ik het grotendeels met je eens ben ook, het is nu eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Silvos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:44:
[...]

Hoewel ik mij erbij neer ga leggen neem je hier wel wat juiste aannames wat betreft parkeerbeheer. Er is geen parkeerwachter hier in de Gemeente die oude vrouwtjes zal aanspreken en ze zullen ook echt niet de moeite nemen om te kijken of er nog mensen bij de parkeerautomaat staan.
Dat is jammer; dat doen ze hier wel. Is ook wel zo netjes. Ik heb ook eens de vraag gehad bij de parkeerautomaat of een bepaalde auto van mij was waar nog geen kaartje lag (maar dat was helaas voor de eigenaar niet mijn auto :P)
Misschien moet je het een beetje treffen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

Bestla

M/M -> V/F

Daarom gebruik ik Parkmobile. Voordat ik uitstap op Start drukken en bij instappen weer op Stop. Factuur eens per maand betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Edit: Wellicht een nuttige toevoeging. De parkeerplaats wordt alleen gebruikt voor de lokale supermarkt, en de supermarkt in kwestie vergoed de parkeerkosten standaard (daarom vraagt de caissière ook of je parkeergeld heb betaald). Dit maakt in combinatie met de strenge controles dat er geen zinnig mens is die daar expres geen parkeergeld betaald. Dus het is of een toerist of iemand die het oprecht is vergeten.
Dus als je op de fiets komt en je zegt dat je parkeergeld hebt betaald krijg je geld toe?
Ik zou het wel weten, volgende keer fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als jij kan aantonen dat je tijdens het schrijven van de bekeuring bezig was met het betalen, wordt het bedrag doorgaans verlaagd naar 0 euro. Ze weten donders goed dat het geen zin heeft om het voor de rechter te laten komen, want die houdt ook rekening met redelijkheid en als je niet vooraf een kaartje kunt kopen is het niet redelijk om te eisen dat je vooraf een kaartje koopt. Dan hadden ze maar slagbomen moeten neerzetten met een kaartjesautomaat erin.

Maar dan moet je dus een kaartje hebben met hetzelfde tijdstip (plus of min 1 minuut zal ook nog geen probleem zijn) als vermeld op de bekeuring.

In dit geval heeft de BOA gewoon gezien dat TS zijn auto parkeerde, niet naar de automaat liep maar direct naar binnen en heeft daarop geconcludeerd dat de TS niet ging betalen om vervolgens een bon uit te schrijven. En dat is precies wat er van hem verwacht wordt: bekeuren als de parkeerder geen kaartje gaat kopen. Bij ons in het centrum zie ik de BOA's dit - eerlijk is eerlijk - eigenlijk ook altijd doen. Ze kijken eigenlijk altijd even naar de 2 dichtstbijzijnde betaalautomaten voor ze gaan schrijven. Of je staat bij de automaat een kaartje te kopen, of je loopt alweer terug naar je auto om het kaartje op het dashboard te leggen. Dat kan echt niet missen. Want als je nog naar de automaat aan het lopen bent om een kaartje te gaan kopen, dan hadden ze je zien uitstappen en naar de automaat zien lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 18:25
Allereerst: die naheffing is wel donders snel opgelegd nadat jij je auto daar hebt geparkeerd. Dat ben ik met je eens. Dat is dus wel dikke pech / wet van Murphy.

Ik woon en parkeer wel eens in Amsterdam mbv belparkeren, bijv. Yellowbrick of SMSPark (of Parkmobile; allemaal zelfde laken en pak)

De klantenservices van deze parkeerdiensten zeggen dat het in de praktijk wel eens voor kan komen dat je net bezig bent met je aanmelden (danwel een kaartje halen bij de automaat, waarbij je tegenwoordig je kenteken moet invoeren) en je gescand wordt. Als er 5 minuten of minder tussen het tijdstip van scannen (door de controle auto of scooter) zit, en het starten van de parkeer transactie (danwel via een app, sms, telefoon of via de parkeerpaal zelf aangemeld) kun je ervan uit gaan dat je naheffing parkeerbelasting (idd het is geen boete, hoewel men meestal wel een 'boete' rekent voor het niet hebben gekocht van een kaartje) wordt teniet gedaan als je bezwaar in dient. Immers moet je inderdaad de tijd krijgen om 50 meter of meer naar een parkeermeter te lopen, of naar een bord met zone nummer die je moet invoeren in je parkeerdienst-app en de transactie te voltooien. Dat kan/mag je niet tijdens het rijden doen als je nog moet gaan parkeren.

Als je deze regel naast jouw casus legt (die niet eens in jouw gemeente hoeft te gelden, het is maar als voorbeeld van hier in Amsterdam als 'redelijke' tijd gezien wordt tussen het moment van de boete en het moment van parkeren) ben je net 1 minuut te laat. Met 6 minuten wordt het denk ik lastig te verweren dat je al die tijd bezig was een kaartje te kopen.

Bezwaar indienen kan je natuurlijk wel gewoon proberen. Stel nu dat er een flinke rij voor de parkeer automaat was, en iemand deed er ook nog eens heel lang over (bijv. zijn pinpasje werd niet geaccepteerd) dan kan je in de praktijk gevaarlijk dicht bij die 5 a 6 minuten uit komen.
Reden aanvoeren zoals ik was met m'n hoofd ergens anders, worden volgens mij nooit gehonoreerd en is er in mijn ervaring nooit veel of helemaal geen ruimte voor.

Had je nu wel direct een kaartje gekocht en had er dus maar 2 of 3 minuten tussen gezeten, dan zou je denk ik op grond van bovenstaande redelijkerwijs kans moeten maken op succesvol bezwaar.

[ Voor 48% gewijzigd door autoreverse op 27-10-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:24
Ik zou zeggen nooit geschoten is altijd mis maar ga geen (zielige) verhalen ophangen als je bezwaar maakt, geef simpelweg aan dat die boete is uitgeschreven terwijl je bij de automaat stond... het tijdsbestek is immers zo krap dat dit best aannemelijk zou kunnen zijn... er kan een rij bij de automaat hebben gestaan, of zoals in bepaalde straten bij mij in het centrum moet je zelfs een flink stuk lopen in bepaalde situaties... soms zelfs de hoek om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:07

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MicGlou schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:09:
Ik zou zeggen nooit geschoten is altijd mis maar ga geen (zielige) verhalen ophangen als je bezwaar maakt, geef simpelweg aan dat die boete is uitgeschreven terwijl je bij de automaat stond... het tijdsbestek is immers zo krap dat dit best aannemelijk zou kunnen zijn... er kan een rij bij de automaat hebben gestaan, of zoals in bepaalde straten bij mij in het centrum moet je zelfs een flink stuk lopen in bepaalde situaties... soms zelfs de hoek om.
Je geeft aan "geen verhalen ophangen" en vervolgens ga je een verhaal verzinnen waarvan je weet dat het niet klopt.

TS is om wat voor reden dan ook vergeten te betalen. Parkeertijd was kort maar dat is niet relevant: je bent voor die korte periode ook parkeergeld verschuldigd. Baal even, betaal netjes en volgende keer vergeet je het hopelijk niet. Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
We Are Borg schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

Je geeft aan "geen verhalen ophangen" en vervolgens ga je een verhaal verzinnen waarvan je weet dat het niet klopt.
Je hebt het niet helemaal begrepen... met geen 'verhalen' bedoel ik uiteraard dat het geen zin heeft om dingen te zeggen in de zin van 'ik had zoveel aan mijn hoofd' oid. Gewoon korte uitleg en dat wat ik vervolgens zeg niet klopt weet ik zelf ook wel net zoals de TS, maar daarom zeg ik ook 'nooit geschoten is altijd mis'.

Wat dat betreft is het gewoon een spelletje, een nee heb je een ja kan je krijgen... ik zeg ook helemaal niets over of het wel of niet terecht is. Even een briefje schrijven is een kleine moeite en kan je weer X bedrag uitsparen. Dat jij dat moreel niet verantwoord vind moet je helemaal zelf weten, maar daar gaat mijn reactie niet om.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 27-10-2016 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:01

PauseBreak

derp!

Philflow schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:59:
Ben wel benieuwd of er wettelijk iets is vast gelegd. Mogen ze bijvoorbeeld binnen 1 minuut een bekeuring geven? 5, 10? Of is er niets vast gelegd in de wet?
Er moet een redelijke termijn zijn. Die redelijke termijn is vastgelegd in de Algemene Plaatselijke Verordeningen, en verschilt dus per gemeente. Zo geeft Groningen-Stad je 10 minuten de tijd om een kaartje te halen (ook na verlopen van een kaartje), maar dat hoeft dus niet overal ook zo te zijn.

Wat wel verplicht is, is dat in de APV staat opgenomen hoe de boete is opgebouwd. Dus TS moet nu eigenlijk twee dingen doen:
1. In de APV opzoeken wat het beleid is waarna een BOA mag schrijven;
2. In de APV de berekening van de naheffing parkeerbelasting opzoeken.

Stel nu dat in die APV staat dat er pas na 5 minuten (volledig hypothetisch, ik heb het niet opgezocht) mag worden geschreven, en jij kunt aantonen dat die 5 minuten niet zijn aangehouden kan je in bezwaar gaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 21:03

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Het probleem hier is dat je effectief een overtreding hebt begaan - ook al zet je die recht daarna, die 5-10 minuten die ertussen zaten was je effectief in overtreding en kan je gestraft worden.

Het lijkt mij dus niet meer dan normaal dan dat je je verlies zult moeten nemen hierbij... de kans op het winnen hiervan is zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

MicGlou schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Je hebt het niet helemaal begrepen... met geen 'verhalen' bedoel ik uiteraard dat het geen zin heeft om dingen te zeggen in de zin van 'ik had zoveel aan mijn hoofd' oid. Gewoon korte uitleg en dat wat ik vervolgens zeg niet klopt weet ik zelf ook wel net zoals de TS, maar daarom zeg ik ook 'nooit geschoten is altijd mis'.

Wat dat betreft is het gewoon een spelletje, een nee heb je een ja kan je krijgen... ik zeg ook helemaal niets over of het wel of niet terecht is. Even een briefje schrijven is een kleine moeite en kan je weer X bedrag uitsparen. Dat jij dat moreel niet verantwoord vind moet je helemaal zelf weten, maar daar gaat mijn reactie niet om.
Ik heb het prima begrepen. Daar gaat jouw reactie juist wel om: wat jij voorstelt past moreel gezien niet als je het mij vraagt. Noem mij een moraalridder: ik betaal terechte boetes en probeer er niet onderuit te komen door iets te verzinnen wat niet daadwerkelijk het geval is. Jij zegt het is een spelletje: dat spelletje wordt door jou en mij betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Kevjoe schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:12:
Het probleem hier is dat je effectief een overtreding hebt begaan - ook al zet je die recht daarna, die 5-10 minuten die ertussen zaten was je effectief in overtreding en kan je gestraft worden.

Het lijkt mij dus niet meer dan normaal dan dat je je verlies zult moeten nemen hierbij... de kans op het winnen hiervan is zeer klein.
Nee, zoals het in APVs doorgaans wordt gesteld gaat het juist over bijvoorbeeld "5 minuten na constatering". In Groningen-Stad is dat dus 10 minuten en dan zag je de BOA even het kenteken noteren in zijn boekje, zijn rondje afmaken en na 10 - 15 minuten ging die dan schrijven als er dan nog steeds geen geldig parkeerbewijs was.

In dit geval kan TS aantonen dat zoiets niet is gebeurd. Er is immer geschreven op het moment dat hij daar parkeerde. Of hij direct een parkeerbewijs kocht of pas daarna is eigenlijk irrelevant. Wat telt is wat er in het APV hierover staat en of de BOA zich daar aan heeft gehouden of niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
autoreverse schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:19:
De klantenservices van deze parkeerdiensten zeggen dat het in de praktijk wel eens voor kan komen dat je net bezig bent met je aanmelden (danwel een kaartje halen bij de automaat, waarbij je tegenwoordig je kenteken moet invoeren) en je gescand wordt. Als er 5 minuten of minder tussen het tijdstip van scannen (door de controle auto of scooter) zit, en het starten van de parkeer transactie (danwel via een app, sms, telefoon of via de parkeerpaal zelf aangemeld) kun je ervan uit gaan dat je naheffing parkeerbelasting (idd het is geen boete, hoewel men meestal wel een 'boete' rekent voor het niet hebben gekocht van een kaartje) wordt teniet gedaan als je bezwaar in dient. Immers moet je inderdaad de tijd krijgen om 50 meter of meer naar een parkeermeter te lopen, of naar een bord met zone nummer die je moet invoeren in je parkeerdienst-app en de transactie te voltooien. Dat kan/mag je niet tijdens het rijden doen als je nog moet gaan parkeren.
1. Officieel moet de niet betalende kentekens uit die uit de scan auto rollen worden gecontroleerd voordat er een boete wordt uitgeschreven. Bron.
2. Je kan aantonen dat je bij de parkeerdienst heb aangemeld, dus je kan bewijzen dat je aan het betalen was waardoor de boete kan worden ingetrokken.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 27-10-2016 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
We Are Borg schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Ik heb het prima begrepen. Daar gaat jouw reactie juist wel om: wat jij voorstelt past moreel gezien niet als je het mij vraagt. Noem mij een moraalridder: ik betaal terechte boetes en probeer er niet onderuit te komen door iets te verzinnen wat niet daadwerkelijk het geval is. Jij zegt het is een spelletje: dat spelletje wordt door jou en mij betaald.
Nee je had het niet begrepen want dat is niet waar ik op doelde... dat maak jij er van.

En ja je bent een moraalridder en daar heb ik helemaal geen problemen mee, dat moet een ieder voor zichzelf weten. Jij betaald overigens helemaal nergens aan mee want er is geen schade geleden oid met dat handjevol minuten... en het is simpelweg belachelijk veel geld voor iets dergelijks. Plus dat er nog wel wat meer factoren zijn die dit een beetje discutabel maken, want de boete is er wel heel snel opgeplakt want er bestaan namelijk normaal gesproken een stukje respijt mbt de constatering en het daadwerkelijk uitschrijven.

Ik betaal overigens normaal gesproken ook gewoon netjes mijn parkeergeld en boetes, maar in een dergelijk geval zou ik ook gewoon een gokje wagen. Dat jij dat niet doet helemaal prima, maar dat mag een ieder voor zichzelf weten en jij hoeft niet het geweten van een ander te spelen... het leven is ook niet zwart/wit.

Wie niet waagt wie niet wint, ik heb ook wel eens een boete gehad omdat ik nog geen 5 minuten weg was bij de auto omdat ik wat moest afgeven... zou je van kunnen zeggen dat het terecht is maar ik heb toen heel vriendelijk handhaving gebeld, de situatie kort uitgelegd en nooit een acceptgiro ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis...
Hoe veer is de automaat van de auto vandaan en is er zicht op de automaat?

Aangeven dat je volgens de dashcam 15:30 pas aankwam en je een kaartje hebt gekocht om 15:34...

De boete heb je toch al.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar wel dus op de openbare weg, geen privéterrein.

Maar begrijp ik nou goed dat het je nu zelfs nog meer gaat kosten dan de parkeersanctie omdat je pas achteraf het kaartje gekocht hebt en dat niet vergoed gekregen hebt bij de kassa omdat je al klaar was?

[ Voor 4% gewijzigd door sambalbaj op 27-10-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
Gewoon aanvechten ASAP. Zelf een keer een naheffing-belasting, zoals Fly-guy aangaf, gehad. Ik was 6 minuten na het verstrijken van de parkeertijd aangekomen bij de auto, zag hem (de bonnenschrijver) in de verte lopen en was me van geen kwaad bewust, totdat ik de straat uit reed en iets onder mijn ruitenwisser zag flapperen :(

Gelijk gestopt en foto genomen met klok op de achtergrond (zo één die aan een lantaarnpaal hangt, niet mijn horloge oid) en diezelfde avond bezwaar gemaakt. Deze was coulant terug getrokken / kwijtgescholden door een ambtenaar van Den Bosch _/-\o_

Gewoon op redelijkheid gooien van marges, maar regelgeving technisch gezien heb je natuurlijk geen poot om op te staan en is jouw situatie anders dan die van mij. Ik denk dat de overijverige BOA je aan zag komen en de winkel in zag rennen en toen gewoon maar een bon heeft uitschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

MicGlou schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:38:
[...]

Nee je had het niet begrepen want dat is niet waar ik op doelde... dat maak jij er van.
geef simpelweg aan dat die boete is uitgeschreven terwijl je bij de automaat stond
Terwijl de TS aangeeft gewoon vergeten was te betalen en binnen boodschappen heeft gedaan. Hoezo maak ik er van dat jij hem adviseert een onzin verhaal te vertellen?
En ja je bent een moraalridder en daar heb ik helemaal geen problemen mee, dat moet een ieder voor zichzelf weten. Jij betaald overigens helemaal nergens aan mee want er is geen schade geleden oid met dat handjevol minuten...
Er is een terechte boete uitgeschreven. Jij denkt dat een bezwaarschrift indienen niks kost? De overheidsdiensten kosten geld en ik hoef jou vast niet uit te leggen waar dat vandaan komt
en het is simpelweg belachelijk veel geld voor iets dergelijks.
Ik vind de boetes ook belachelijk hoog. Zullen we dan allemaal maar niet meer parkeergeld betalen?
Plus dat er nog wel wat meer factoren zijn die dit een beetje discutabel maken, want de boete is er wel heel snel opgeplakt want er bestaan namelijk normaal gesproken een stukje respijt mbt de constatering en het daadwerkelijk uitschrijven.
Als de parkeerwachter zag dat de TS naar binnen ging en dus niet ging betalen, hoe lang moet die beste man dan wachten? Twee minuten, 5, 15?
Ik betaal overigens normaal gesproken ook gewoon netjes mijn parkeergeld en boetes, maar in een dergelijk geval zou ik ook gewoon een gokje wagen. Dat jij dat niet doet helemaal prima, maar dat mag een ieder voor zichzelf weten en jij hoeft niet het geweten van een ander te spelen... het leven is ook niet zwart/wit.
Ik zeg nergens dat het leven zwart wit is. Ik zou namelijk de TS aanbevelen of de boete te betalen of wat jij vervolgens een keer hebt gedaan
Wie niet waagt wie niet wint, ik heb ook wel eens een boete gehad omdat ik nog geen 5 minuten weg was bij de auto omdat ik wat moest afgeven... zou je van kunnen zeggen dat het terecht is maar ik heb toen heel vriendelijk handhaving gebeld, de situatie kort uitgelegd en nooit een acceptgiro ontvangen.
En daar kan ik als moraalridder mij prima in vinden: maar dan leg je het uit aan de hand van wat er echt is gebeurd en ga je niet een smoes verzinnen dat je bij de automaat stond voor een kaartje en dat je te snel een boete hebt gekregen

TS heeft de opties nu wel gelezen: doe waar je je prettig bij voelt zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Silvos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:41:
Echter zoals uit bovenstaande ook al een beetje blijkt maakt het lokale parkeerbeheer er de gewoonte van om binnen 5 minuten een bon uit te schrijven, dit is mij en vele andere hier uit de buurt vaker overkomen. Vaak genoeg als je zelfs nog bij de parkeerautomaat staat, maar dan kun je ze soms nog wel aanschieten. Daarmee verzaakt de Gemeente in mijn ogen haar plicht om de burger een redelijke kans te geven tot het voldoen van de parkeerbelasting. Maar ik weet niet of dat een geldig argument is?
In het voorbeeld wat je aanhaalt kun je inderdaad stellen dat áls dit gebeurd, er een geldig argument is om bezwaar in te dienen.

Dit voorbeeld komt echter totaal niet overeen met jouw situatie. Jij bent gewoon vergeten een kaartje te kopen en dat is geconstateerd door een BOA. Waarom denk je dat een hypotetisch voorbeeld gaat helpen bij jouw bezwaar?

Tenzij je de boel bij elkaar gaat liegen, heeft je bezwaar geen schijn van kans...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
We Are Borg schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

[...]

Terwijl de TS aangeeft gewoon vergeten was te betalen en binnen boodschappen heeft gedaan. Hoezo maak ik er van dat jij hem adviseert een onzin verhaal te vertellen?

[...]

Er is een terechte boete uitgeschreven. Jij denkt dat een bezwaarschrift indienen niks kost? De overheidsdiensten kosten geld en ik hoef jou vast niet uit te leggen waar dat vandaan komt

[...]
Ik vind de boetes ook belachelijk hoog. Zullen we dan allemaal maar niet meer parkeergeld betalen?

[...]
Als de parkeerwachter zag dat de TS naar binnen ging en dus niet ging betalen, hoe lang moet die beste man dan wachten? Twee minuten, 5, 15?

[...]
Ik zeg nergens dat het leven zwart wit is. Ik zou namelijk de TS aanbevelen of de boete te betalen of wat jij vervolgens een keer hebt gedaan

[...]

En daar kan ik als moraalridder mij prima in vinden: maar dan leg je het uit aan de hand van wat er echt is gebeurd en ga je niet een smoes verzinnen dat je bij de automaat stond voor een kaartje en dat je te snel een boete hebt gekregen

TS heeft de opties nu wel gelezen: doe waar je je prettig bij voelt zou ik zeggen :)
Sorry hoor, maar dan ontvang ik mijn loonstrookje weer en zie ik wat voor belachelijke bedragen worden ingehouden op je loon, onder het mom van loonbelasting... Dus je betaalt indirect toch al mee aan die mensen die de bezwaren moeten behandelen. Beetje waar voor je geld...

Dus nogmaals: indienen, wie niet waagt wie niet wint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Question Mark schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:37:
[...]

Tenzij je de boel bij elkaar gaat liegen, heeft je bezwaar geen schijn van kans...
Dat is dus helemaal niet nodig. Leidend is de redelijke periode die in het APV staat. Aangezien TS op xx:28:xx aankwam en daar beeldmateriaal van heeft en de bon op xx:28 is geschreven heb je, ongeacht wat je reden is, een goede kans dat je bezwaar gegrond moet worden verklaard.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De ambtenaar is op tijd kwijt aan het maken van de boete. Minuten, in die tijd heeft hij je niet zien lopen tussen automaat en auto. Ook heb jij hem niet zien schrijven toen je bij de parkeerautomaat stond, dan had je hem namelijk meteen aangesproken. Lijkt me dat je bezwaar weinig kans maakt.

Verder denk ik dat bijna iedereen daar kort staat, je zegt immers dat het bij een supermarkt is. Iedereen gaat daar boodschappen doen en staat met een paar minuten weer buiten. Je had meer kans gemaakt als je aan iemand anders een bonnetje had gevraagd die op dat moment weg reed, dan stond daar de correcte tijd op (al denk ik dat ze die truuk ook wel kennen).

[ Voor 62% gewijzigd door Marzman op 28-10-2016 11:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 22:39

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Gri77ie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:21:
Het is mij nog nooit overkomen dat men een bekeuring aan het schrijven was terwijl ik een kaartje haalde.
Mij wel :D Ik rijd het parkeervak in. De BOA in kwestie staat boetes uit te delen. Ik kijk hem in de ogen terwijl ik het vak in rol (en hij mij). Ik loop naar de automaat, haal een kaartje en kom terug. Staat meneer doodleuk een boete uit te schrijven. Toen heb ik hem vriendelijk, doch dringend verzocht op "annuleren" te drukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Point.Flare op 28-10-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

PauseBreak schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Dat is dus helemaal niet nodig. Leidend is de redelijke periode die in het APV staat. Aangezien TS op xx:28:xx aankwam en daar beeldmateriaal van heeft en de bon op xx:28 is geschreven heb je, ongeacht wat je reden is, een goede kans dat je bezwaar gegrond moet worden verklaard.
Zie hier een proces verbaal van een zaak die hier over ging. Het ging hier over een periode van zes minuten. Leidend voor de uitspraak was dat er niet direct een parkeerticket gekocht werd, identiek aan wat TS (niet) gedaan heeft dus.

Bezwaar indienen heeft dus geen zin, gelet op deze uitspraak.

http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:GHAMS:2010:BM4506
Volgens vaste jurisprudentie dient de verschuldigde parkeerbelasting te worden voldaan bij de aanvang van het parkeren. Aan degene die parkeert moet een zekere – korte – tijd worden gelaten om de afstand tussen de parkeerplaats en de parkeerautomaat en vice versa te overbruggen, maar de tijd die nodig is om geld te wisselen of te lenen in een winkel moet daarbij buiten beschouwing worden gelaten, vergelijk Hoge Raad 25 november 2005, nr. 39 529, BNB 2006/43, LJN AU6887.

Het voorgaande in aanmerking genomen acht het Hof het aannemelijk dat belanghebbende niet direct na het parkeren een parkeerkaart is gaan kopen. Het Hof kent hiervoor betekenis toe aan de verklaring van de gemachtigde van belanghebbende ter zitting van de rechtbank dat hij bij een pizzeria geld is gaan wisselen, aan de korte afstand tussen de plaats waar de auto stond geparkeerd en enkele parkeerautomaten en aan het tijdsverloop van zes minuten tussen het tijdstip van de aanslag en het tijdstip dat is weergegeven op de overgelegde parkeerkaart.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 20:00
Maar waarom wil je nu eigenlijk dat bezwaar indienen? Omdat je je niet aan de regels houdt en daarvoor een naheffing krijgt gewoonweg deze naheffing niet wil betalen? Ergo eigen schuld, dikke bult.

Of wil je het ambtelijk apparaat onnodig belasten om te kijken of je je gelijk krijgt?

Je speelde het spel, nam de gok en verloor. Neem je verlies :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TRON schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:19:
Maar waarom wil je nu eigenlijk dat bezwaar indienen? Omdat je je niet aan de regels houdt en daarvoor een naheffing krijgt gewoonweg deze naheffing niet wil betalen? Ergo eigen schuld, dikke bult.
Je mag er een bepaalde tijd over doen, om na het parkeren een kaartje te kopen. Gelet op de tijdstippen tussen parkeren en het halen van het kaartje zit in het geval van TS zes minuten. De topicstarter vraagt zich dus af, of die zes minuten niet in deze "gedoogperiode" valt.

Die gedoogperiode geldt echter alleen, als na het parkeren rechtstreeks een kaartje gekocht is. En dat is in het geval van TS niet het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TRON schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:19:

Of wil je het ambtelijk apparaat onnodig belasten om te kijken of je je gelijk krijgt?

Je speelde het spel, nam de gok en verloor. Neem je verlies :)
Waarom niet?
Het kost hem weinig moeite om een bezwaar in te dienen. Nee heb je al en ja zou je eventueel kunnen krijgen. Bezwaarmaken is gewoon je recht in Nederland.

We hebben het over het trouwens over het gemeentelijk ambtelijk aparaat. Parkeerbeheer om precies te zijn. In dat geval zou ik het in mijn gemeente alleen daarom al doen.

Ik heb een aantal keer geprobeerd te communiceren met die gasten over parkeersituaties, man, man man man man... De reacties die je niet krijgt.
Pas na het geescaleerd te hebben naar diverse politieke partijen kreeg ik een excuusbrief met een zeer onbevredigend antwoord. Die gast heeft zich niet eens ingelezen en komt met zaken die gewoon niet kloppen.

Het kwam over als echte ambtenarij en je met een kluitje het riet in te sturen. En het werkt... Ik werd zo moedeloos van het antwoord, dat ik het maar heb laten gaan...

Maar ik zal iedere gelegenheid aangrijpen om die gasten extra werk te bezorgen in de toekomst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:00
De parkeerwachter moet je alle redelijkheid geven om een kaartje te kopen, binnen 1 minuut is dat dus niet. Stel jij had alleen een briefje van 50 euro op zak en bent de supermarkt ingelopen om deze te wisselen voor muntgeld dan kan dat zo 5 minuten duren. En je moet je auto toch echt eerst parkeren en dan betalen.

Daarnaast is het een parkeer "boete", dit is eigenlijk geen boete maar een naheffingparkeerbelasting. Jij hebt na 6 minuten nog een kaartje gekocht dus je hebt voldaan aan het betalen van parkeerbelasting.

Ik zou bezwaar indienen, zal waarschijnlijk meteen worden afgewezen maar dan gewoon door blijven zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dfrenner schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:24:
[...]
Waarom niet?
Het kost hem weinig moeite om een bezwaar in te dienen. Nee heb je al en ja zou je eventueel kunnen krijgen. Bezwaarmaken is gewoon je recht in Nederland.
TS was helaas voor hem gewoon te laat met het kopen van een kaartje, zie ook mijn eerdere post met een bijna exact gelijke situatie, waarin de gemeente gewoon gelijk kreeg van de rechtbank.

Het is idd. ieders recht om bezwaar in te dienen, maar in dit geval zinloos. Waarom zou je dan alsnog de gemeenschap op kosten willen jagen? "Gewoon omdat het kan" is in dit geval niet zo'n hele beste reden.
[...]
Maar ik zal iedere gelegenheid aangrijpen om die gasten extra werk te bezorgen in de toekomst :+
I rest my case....
GrooV schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:35:
De parkeerwachter moet je alle redelijkheid geven om een kaartje te kopen, binnen 1 minuut is dat dus niet. Stel jij had alleen een briefje van 50 euro op zak en bent de supermarkt ingelopen om deze te wisselen voor muntgeld dan kan dat zo 5 minuten duren.
Lees mijn eerdere post nu even. Parkeren en daarna geld wisselen om je kaartje te kopen is dus niet toegestaan..
Volgens vaste jurisprudentie dient de verschuldigde parkeerbelasting te worden voldaan bij de aanvang van het parkeren. Aan degene die parkeert moet een zekere – korte – tijd worden gelaten om de afstand tussen de parkeerplaats en de parkeerautomaat en vice versa te overbruggen, maar de tijd die nodig is om geld te wisselen of te lenen in een winkel moet daarbij buiten beschouwing worden gelaten, vergelijk Hoge Raad 25 november 2005, nr. 39 529, BNB 2006/43, LJN AU6887.

[ Voor 49% gewijzigd door Question Mark op 28-10-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Question Mark schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

TS was helaas voor hem gewoon te laat met het kopen van een kaartje, zie ook mijn eerdere post met een bijna exact gelijke situatie, waarin de gemeente gewoon gelijk kreeg van de rechtbank.

Het is idd. ieders recht om bezwaar in te dienen, maar in dit geval zinloos. Waarom zou je dan alsnog de gemeenschap op kosten willen jagen? "Gewoon omdat het kan" is in dit geval niet zo'n hele beste reden.

[...]

I rest my case....
Iets meer waar voor je geld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dfrenner schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:03:
[...]
Iets meer waar voor je geld dan?
Ik denk dat het geld wat alle bezwaren, die bewust ingedient worden om de gemeente met extra werk op te zadelen, wel beter besteed kan worden.

Ik sta compleet achter het mogen indienen van een bezwaar, maar dat moet dat wel een fatsoenlijk en "eerlijk" bezwaar zijn. Een bezwaar indien puur voor het pesten is gewoon ontzettend kinderachtig en zielig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Question Mark schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:06:
Ik denk dat het geld wat alle bezwaren, die bewust ingedient worden om de gemeente met extra werk op te zadelen, wel beter besteed kan worden.

Ik sta compleet achter het mogen indienen van een bezwaar, maar dat moet dat wel een fatsoenlijk en "eerlijk" bezwaar zijn. Een bezwaar indien puur voor het pesten is gewoon ontzettend kinderachtig en zielig...
Ben het helemaal met je eens.
Echter voor parkeerbeheer in mijn spesiefieke gemeente maak ik graag een uitzondering. Nogmaals dit is op basis van de eerdere ervaringen met hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dus je bent het eens dat bezwaren indien om het pesten eigenlijk niet kan, maar jij mag het kennelijk wel in jouw gemeente doen omdat er in het verleden fouten gemaakt zijn door die gemeente.... Dat maakt het een stuk logischer...

Ja, sommige mensen zijn klootzakken en er zullen in jouw gemeente misschien ook wel klootzakken aan het werk zijn die een zaak van jou in het verleden niet goed aangepakt hebben.

Dan kun je twee dingen doen:
  1. Je er jaren laten nog druk over maken, en blijven terugpesten waar je kunt. Wetende dat je daarmee gemeeschapsgeld aan het verspillen bent
  2. Je schouders ophalen en lekker verder gaan met leven
Welke van de twee opties zou nu het meest verstandig en volwassen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Question Mark schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:15:
Dus je bent het eens dat bezwaren indien om het pesten eigenlijk niet kan, maar jij mag het kennelijk wel in jouw gemeente doen omdat er in het verleden fouten gemaakt zijn door die gemeente.... Dat maakt het een stuk logischer...

Ja, sommige mensen zijn klootzakken en er zullen in jouw gemeente misschien ook wel klootzakken aan het werk zijn die een zaak van jou in het verleden niet goed aangepakt hebben.

Dan kun je twee dingen doen:
  1. Je er jaren laten nog druk over maken, en blijven terugpesten waar je kunt. Wetende dat je daarmee gemeeschapsgeld aan het verspillen bent
  2. Je schouders ophalen en lekker verder gaan met leven
Welke van de twee opties zou nu het meest verstandig en volwassen zijn?
Probleem is nooit opgelost, dus ik wordt nog dagelijks geconfronteerd met de uitwerking van de ongeinteresseerde houding van parkeerbeheer.

Politieke partijen waren het volledig eens op een aantal puntnen, maar ergens tussen de politieke partijen en de werkvloer gaat het mis.

Het komt niet aan of men wil het gewoon niet snappen....
Ik heb het opgegeven na een heel aantal brieven en mailtjes. Het heeft geen zin...

Die gasten willen niet lezen of kunnen niet lezen of zijn echt te dom om begrijpend te lezen, ik weet het niet.

Maar goed, zelfs een berisping vanuit de gemeenteraad richting parkeerbeheer heeft geen normaal antwoord opgeleverd... Ze trekken zich er gewoon niets van aan lijkt wel.

Dus ik leef lekker verder en soms is het wat behelpen, maar goed mocht de kans zich ooit voordoen (wat ik betwijfel, omdat ik altijd netjes betaal voor parkeren), dan zorg ik inderdaad voor extra werk voor die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dfrenner schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
Probleem is nooit opgelost, dus ik wordt nog dagelijks geconfronteerd met de uitwerking van de ongeinteresseerde houding van parkeerbeheer.
Gaat dit over die twee parkeerplaatsen in jouw wijk, die ingeruild zijn voor laadpalen? Da's geen probleem maar een keuze die bewust gemaakt is. Dat jij niet blij bent met die keuze maakt het nog geen probleem natuurlijk...

Maar goed, we gaan zwaar offtopic. We zijn het niet eens, laten we het daar maar op houden. Mocht je nog willen discussieren, dan graag via DM. Anders vervuilen wij het topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Question Mark schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:35:
[...]

Zie hier een proces verbaal van een zaak die hier over ging. Het ging hier over een periode van zes minuten. Leidend voor de uitspraak was dat er niet direct een parkeerticket gekocht werd, identiek aan wat TS (niet) gedaan heeft dus.

Bezwaar indienen heeft dus geen zin, gelet op deze uitspraak.

http://uitspraken.rechtsp...ECLI:NL:GHAMS:2010:BM4506

[...]
Wat een vreemde uitspraak. Maar vooruit, dan moet TS inderdaad zien aan te tonen dat hij wel degelijk voornemens was direct een parkeerkaartje te kopen en dat is ethisch gezien nogal ehm, grijs gebied :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Gewoon het verlies nemen... ik heb zoiets ook meegepaakt.
Naar het ziekenhuis geweest, daarna ff naar de winkel gegaan .. en binnen kwam ik erachter dat ik een kaartje vergeten was.
Ze stonden nog buiten, maar de bon was al uitgeschreven ........

dit in ong 5minuten tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 20:00
[...]

Waarom niet?
[...]
Waarom niet? Omdat er ook nog zoiets bestaat als ethiek. Ben je fout? Accepteer de gevolgen. Ben je niet fout? Dien bezwaar in.

Laat ik zo zeggen, zo ga ik te werk. Heb ook een paar keer boetes gekregen door geen kaartje te halen of door te weinig tijd in te kopen. Tja, eigen schuld. Die heb ik dan ook zonder problemen betaald, ook al had ik er in 2 van de 5 gevallen wellicht onder uit kunnen komen door bezwaar in te dienen met een of ander smoes.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik neem meestal ook niet de moeite om een bekeuring aan te vechten. Is namelijk vaak verspilling van tijd. Ken de frustratie wel. Ik betaal ook gewoon altijd mijn (parkeer) kosten, maar je zult net zien dat je een bekeuring krijgt als er net iets mis gaat. Paar maanden geleden ging ik bv ergens een tussenstop maken om wat broodjes te kopen. Toevallig kende ik die pleintje nog en dacht ik te weten dat het gratis parkeren was. Nadat ik weer in de auto onderweg naar huis was, zie ik een bonnetje aan mijn ruit flapperen. Blijkbaar was het al een tijdje betaald parkeren... Maarja daar had ik natuurlijk niet aan gedacht toen ik daar even 10 minuten ging parkeren. Had idd het gevoel dat de parkeerwachter mij naar binnen zag gaan en even snel een bonnetje uit ging schrijven. Waren dus uiteindelijk dure broodjes geworden, maar ze waren wel lekker.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
In Amsterdam werkt het als volgt:

Wanneer de Scan auto langsrijdt haalt hij alle mensen eruit die niet betaald en zet hij deze in een apart SQL Query.
In de nacht wordt dit bestand nogmaals gecontroleerd of mensen niet alsnog betaald hebben. Dit gaat volgens mij met een marge van 5-10 minuten.

Voor de afwijkende gevallen hebben ze bij de scanauto's in de buurt scooters rondrijden.

• xileS
  • Niet online
joke_name schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:02:
In Amsterdam werkt het als volgt:

Wanneer de Scan auto langsrijdt haalt hij alle mensen eruit die niet betaald en zet hij deze in een apart SQL Query.
In de nacht wordt dit bestand nogmaals gecontroleerd of mensen niet alsnog betaald hebben. Dit gaat volgens mij met een marge van 5-10 minuten.

Voor de afwijkende gevallen hebben ze bij de scanauto's in de buurt scooters rondrijden.
Zijn ze niet meer verplicht uit te stappen en een geprinte bon op je ruit te plakken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Rukapul schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:53:
Wij hebben in elk geval even kunnen lachen. Gun dat de afdeling bezwaar en beroep nou niet :+

Nee dus. Hoe zieliger je het maakt hoe groter de kans dat je op het prikbord eindigt. En terecht.
Beetje late reactie maar dit vind ik wel een opmerkelijke reactie van nota bene een moderator. Als mensen hier gewoon eerlijk een verhaal posten dan hoeft daar m.i. niet zo neerbuigend op gereageerd te worden. TS doet niet zielig, Hij erkent zijn fout en geeft toe dat hij een uitweg zoekt. Niets dan redelijkheid en dan behoort daar een redelijke discussie over gevoerd te kunnen worden. Als hier zelfs mods al mensen half gaan neersabelen dan neemt de drang bij mensen om ook eens een verhaal te posten niet bepaald toe en dat kan toch niet de bedoeling zijn van een community website?

Ik neem ook maar meteen weer eens de gelegenheid om te melden dat ik enorm blij ben dat ik het land van de regel-fetish heb verlaten. Veel minder regels en veel minder handhaving, daardoor veel minder stress en veel meer mensen met geduld en respect. Less is more, much more. Ik ben zelf behoorlijk vergeetachtig en ik ben bijzonder blij en opgelucht dat ik daar niet meer voor hoef te betalen. Ik leef er wellicht 20 jaar langer door.

Terug on topic. Is er bij wet vastgelegd in Nederland hoe lang je erover mag doen om een parkeerkaartje te kopen? En dat zal toch wel want wat is er niet in Nederland vastgelegd? En zo niet, moet er dan niet eens precedent komen over dit soort zaken?

Ik durf bij een bezoek aan NL al bijna niks meer, bang dat ik weer een of ander truttig regeltje overtreed. Parkeren hoort daar dus bij...

• xileS
  • Niet online
Misschien een beetje off topic, maar ik heb zelfs weleens verhalen gehoord dat sommige mensen nooit parkeergeld betalen in Amsterdam. Het is volgens hun voordeliger om alleen de boetes te betalen, als ze die krijgen xD. Kan ik mij eigenlijk best goed voorstellen als je die tarieven ziet in het centrum, maar of dat nou zo verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:01:
Misschien een beetje off topic, maar ik heb zelfs weleens verhalen gehoord dat sommige mensen nooit parkeergeld betalen in Amsterdam. Het is volgens hun voordeliger om alleen de boetes te betalen, als ze die krijgen xD. Kan ik mij eigenlijk best goed voorstellen als je die tarieven ziet in het centrum, maar of dat nou zo verstandig is.
Zijn waarschijnlijk oude verhalen, tegenwoordig is de pakkans denk ik wel 90%. De scanauto's rijden elke dag van 's ochtends vroeg tot laat door de hele stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 26-06 10:58
xileS schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:13:
[...]

Zijn ze niet meer verplicht uit te stappen en een geprinte bon op je ruit te plakken dan?
Nee. In Rotterdam en Den Haag lopen parkeer beheerders rond met een scanner. die checken het kenteken en lopen verder naar de volgende auto.
Als een kenteken niet gescand kan worden, voeren ze handmatig het kenteken in.

Zo heeft parkeer beheer meer tijd om meer auto's te controleren.

Daarnaast, als jij parkeer heb je tijd om een kaartje te kopen. Echter als de paal naast je auto staat maar jij loopt naar een paal verder. Mag en kan de parkeer beheerder jou een boete geven. Je bent altijd verplicht de dichts bij je auto gesitueerde paal te gebruiken.

In Rotterdam is het zelfs niet meer mogelijk om contact te betalen op straat alleen in de garage. Het stukje dat je dus moet wisselen valt hier in het niet. Fout gemaakt met je kenteken is ook helaas.. dus verkeerd kenteken is oeps.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:20:
[...]

Zijn waarschijnlijk oude verhalen, tegenwoordig is de pakkans denk ik wel 90%. De scanauto's rijden elke dag van 's ochtends vroeg tot laat door de hele stad.
Zulke mensen hebben vast wel trucjes voor kort parkeren zoals op een laad en losplaats parkeren en kofferbak open laten. Maar je hebt gelijk. Ik zie idd steeds meer van die scanauto's. Moet gelijk aan mijn zusje denken, die dacht dat het Google Maps auto's waren en dacht te kunnen poseren voor een foto xD.
To_Tall schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:53:
[...]

Nee. In Rotterdam en Den Haag lopen parkeer beheerders rond met een scanner. die checken het kenteken en lopen verder naar de volgende auto.
Als een kenteken niet gescand kan worden, voeren ze handmatig het kenteken in.

Zo heeft parkeer beheer meer tijd om meer auto's te controleren.

Daarnaast, als jij parkeer heb je tijd om een kaartje te kopen. Echter als de paal naast je auto staat maar jij loopt naar een paal verder. Mag en kan de parkeer beheerder jou een boete geven. Je bent altijd verplicht de dichts bij je auto gesitueerde paal te gebruiken.

In Rotterdam is het zelfs niet meer mogelijk om contact te betalen op straat alleen in de garage. Het stukje dat je dus moet wisselen valt hier in het niet. Fout gemaakt met je kenteken is ook helaas.. dus verkeerd kenteken is oeps.
Hmm oke, dacht namelijk altijd als ze "beet" hadden, dat ze wel minstens moesten uitstappen om een bonnetje op het ruit te plaatsen. Maar dit is wel handiger voor ze, hoeven ze geen discussie te voeren met de boze mensen ;p.

Nou ik hoor vaak genoeg dat een paal het niet goed doet, dus ik kan mij best voorstellen dat er naar een andere paal gelopen moet worden (voor de mensen die geen app hiervoor hebben).

Als er een fout kenteken ingevoerd is, snap ik dat je hiervoor een boete krijgt. Maar dit zou ik wel altijd aanvechten, aangezien er dan vast wel te bewijzen is dat je wel betaald hebt en het vaak maar bv 1 teken verschilt. Ik neem aan dat het dan wel lukt om de boete te laten kwijt schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Laatst online: 26-06 15:32
xileS schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:44:
Als er een fout kenteken ingevoerd is, snap ik dat je hiervoor een boete krijgt. Maar dit zou ik wel altijd aanvechten, aangezien er dan vast wel te bewijzen is dat je wel betaald hebt en het vaak maar bv 1 teken verschilt. Ik neem aan dat het dan wel lukt om de boete te laten kwijt schelden.
Dat klopt. Als je kunt aantonen dat je betaald hebt, of ten minste, als je binnen redelijke twijfel aannemelijk kunt maken dat je betaald hebt, dan wordt de naheffing vernietigd.

Niet voor niets dat er vroeger zwervers langs de instappende/vertrekkende parkeerders liepen om hun kaartje te vragen. Konden ze voor een paar euro verkopen aan mensen met een naheffing onder de ruit. In Arnhem, op de Markt was dat een levendige handel. Hoewel 'iedereen' dat wist kon de parkeerbelastingambtenaar vrijwel niet bewijzen dat je het kaartje niet zelf uit de automaat had gehaald.

Ik meen dat de voorzitter van Privacy First expres een onjuist kenteken (of gewoon een rij nullen) intikte en die heeft bij de rechter gelijk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
noppus schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:10:
[...]

Dat klopt. Als je kunt aantonen dat je betaald hebt, of ten minste, als je binnen redelijke twijfel aannemelijk kunt maken dat je betaald hebt, dan wordt de naheffing vernietigd.

Niet voor niets dat er vroeger zwervers langs de instappende/vertrekkende parkeerders liepen om hun kaartje te vragen. Konden ze voor een paar euro verkopen aan mensen met een naheffing onder de ruit. In Arnhem, op de Markt was dat een levendige handel. Hoewel 'iedereen' dat wist kon de parkeerbelastingambtenaar vrijwel niet bewijzen dat je het kaartje niet zelf uit de automaat had gehaald.

Ik meen dat de voorzitter van Privacy First expres een onjuist kenteken (of gewoon een rij nullen) intikte en die heeft bij de rechter gelijk gekregen.
Ja vroeger was het nog niet verplicht om een geldige kenteken in te voeren. Je kon dan bv gewoon "zoek1baan" invullen en bonnetje achter je ruit zetten en je hebt dan gewoon betaald., Maar volgens mij is het nu wel de bedoeling om een juiste eigen kenteken in te voeren, aangezien ze daar nu ook op controleren. Ipv alleen een bonnetje achter je ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Laatst online: 26-06 15:32
xileS schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:25:
[...]

Ja vroeger was het nog niet verplicht om een geldige kenteken in te voeren. Je kon dan bv gewoon "zoek1baan" invullen en bonnetje achter je ruit zetten en je hebt dan gewoon betaald., Maar volgens mij is het nu wel de bedoeling om een juiste eigen kenteken in te voeren, aangezien ze daar nu ook op controleren. Ipv alleen een bonnetje achter je ruit.
Het is inderdaad, uiteraard, de bedoeling, maar niet noodzakelijk.

http://deeplink.rechtspra...ak?id=ECLI:NL:HR:2016:316
(Niet van de Privacy First man, maar van iemand die het per ongeluk deed)

http://deeplink.rechtspra...id=ECLI:NL:RBAMS:2015:358
(Privacy First kwam niet verder dan/kreeg al gelijk bij de rechtbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 26-06 10:58
xileS schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:44:
[...]

Nou ik hoor vaak genoeg dat een paal het niet goed doet, dus ik kan mij best voorstellen dat er naar een andere paal gelopen moet worden (voor de mensen die geen app hiervoor hebben).
Horen en zien zijn twee verschillende dingen.
Daarnaast zal de controleur altijd langs de automaat lopen om te checken of de paal nog functioneert. Nu communiceren de palen ook met de parkeerdienst. Als een paal niet goed functioneert en dat wordt opgemerkt door de monitoring wordt er gelijk een monteur naar toe gestuurd. Als een parkeer wacht dit opmerkt zal er ook gelijk een monteur naar toe gestuurd worden.

Daarnaast ben je altijd verplicht hoe koud het ook is hoe hard het ook regend. op zoek te gaan naar de volgende paal en daar je betaal verplichting uit te voeren. doe je dat niet krijg je naheffing.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
noppus schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:16:
[...]

Het is inderdaad, uiteraard, de bedoeling, maar niet noodzakelijk.

http://deeplink.rechtspra...ak?id=ECLI:NL:HR:2016:316
(Niet van de Privacy First man, maar van iemand die het per ongeluk deed)

http://deeplink.rechtspra...id=ECLI:NL:RBAMS:2015:358
(Privacy First kwam niet verder dan/kreeg al gelijk bij de rechtbank)
En toch al ik maar gewoon het juiste kenteken invoeren, voorkom je gedoe om de naheffing aan te vechten.
To_Tall schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:01:
[...]

Horen en zien zijn twee verschillende dingen.
Daarnaast zal de controleur altijd langs de automaat lopen om te checken of de paal nog functioneert. Nu communiceren de palen ook met de parkeerdienst. Als een paal niet goed functioneert en dat wordt opgemerkt door de monitoring wordt er gelijk een monteur naar toe gestuurd. Als een parkeer wacht dit opmerkt zal er ook gelijk een monteur naar toe gestuurd worden.

Daarnaast ben je altijd verplicht hoe koud het ook is hoe hard het ook regend. op zoek te gaan naar de volgende paal en daar je betaal verplichting uit te voeren. doe je dat niet krijg je naheffing.
Daar heb ik wel mijn twijfels over of iedere controleur dat altijd netjes doet, maar dat is idd wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 858577

Kansloze rant...

[ Voor 98% gewijzigd door deepbass909 op 21-12-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Laatst online: 11:21
Klopt. Want je bent op dat moment geparkeerd en moet dan betalen.

De definitie van parkeren:
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;
Zie ook http://wetten.overheid.nl...05-01#HoofdstukI_Artikel1

[ Voor 71% gewijzigd door .Maarten op 20-12-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
Dus jij daagt die parkeerwachters zo ongeveer uit, en vervolgens ga je nog de tijd van parkeerbeheer verspillen door daar een klacht in te dienen? Kansloos dit, je mag die naheffing gewoon volledig terecht betalen.

[ Voor 52% gewijzigd door deepbass909 op 21-12-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
.Maarten schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:08:
Klopt. Want je bent op dat moment geparkeerd en moet dan betalen.

De definitie van parkeren:
parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;
Zie ook http://wetten.overheid.nl...05-01#HoofdstukI_Artikel1
offtopic:
Hmm, zou dat ook gelden voor een blauwe kaart? Ik zit weleens in de auto te wachten met de kinderen terwijl mevrouw een boodschapje doet snel, maar ik zie zo'n figuur wel een bon uit staan schrijven in my face dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Laatst online: 11:21
Cyphax schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:40:
[...]

offtopic:
Hmm, zou dat ook gelden voor een blauwe kaart? Ik zit weleens in de auto te wachten met de kinderen terwijl mevrouw een boodschapje doet snel, maar ik zie zo'n figuur wel een bon uit staan schrijven in my face dan :+
Blauwe kaart is ook gewoon parkeren dus ja daar geld hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Cyphax schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:40:
[...]

offtopic:
Gewoon een blauwe kaart achter de ruit leggen als je stil staat, dan kunnen ze je niks maken :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 15:44
Wow, wat een mensen hier.

Vind niemand het dan vreemd dat de parkeerpalen niet te bereiken zijn met de auto? Of kunnen jullie allemaal teleporteren?

Het is onzin dat je binnen een seconde moet betalen. Als je denkt dat de rechter echt op deze manier regels naleeft heb je denk ik wel een verkeerd beeld. Het zijn geen computers maar mensen.

Denk dat de ts een goede case heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Neem aan dat deze kwestie al "opgelost" is. lol

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Denk dat het probleem 3,5 jaar later wel voorbij is hoor...

Hoe komen mensen er bij om in zo'n oud topic te reageren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40

defiant

Moderator General Chat
Je kickt een topic uit 2016, deze kwestie speelt allang niet meer, laat dit soort topics dan ook gewoon rusten s.v.p.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.