Toon posts:

Problemen na herstel Vista

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Bij voorbaat alvast bedankt voor jullie reactie!
Mijn probleem is als volgt:

Een week geleden krijg ik bij het installeren van een programma dat ik vaker gebruik de Kernel32.dll error waardoor ik niet verder kon in mijn programma en ik het moest afsluiten. Ik kon het programma niet meer gebruiken en omdat dit een belangrijk programma voor mij is/was besloot ik mijn computer terug te zetten naar fabrieksinstellingen in de hoop dit probleem op te lossen.

Ik heb Vista opnieuw geinstalleerd (en ben tot op de dag van vandaag nog bezig met het installeren van Windows Updates) en ja ik weet dat Vista verschrikkelijk is maar ik heb helaas geen windows 7,8 of 10.
Een fout die ik gemaakt hebt bij het herstellen naar fabrieksintellingen is dat ik de printer/router etc gewoon in de computer heb laten zitten.
Een back up heb ik uiteraard wel gemaakt via een usb opslag apparaat.

Ik heb nu verschillende problemen.

1: Nog steeds dezelfde kernel32.dll error als ik het programma probeer te openen (dus alles is voor niks geweest :| )
2: Mijn router verbind niet meer met mijn internet. Ik heb alles geprobeerd.
Het internet doet het gewoon maar mijn router kan op geen enkele manier gedetecteerd worden, ik heb al geprobeerd om de router handmatig te installeren (dus zonder cd want die cd heb ik helaas niet meer) maar ook dit lukt niet.
3: Problemen met het installeren van .exe files. Zojuist enkele bestanden gedownload maar zodra deze bestanden zijn gedownload reageert het bestand niet als ik het probeer te openen.

Ik heb nog meerdere kleinere problemen zoals bijvoorbeeld Windows Update die niet meer goed werkt.
Ik krijg de melding dat er nieuwe bestand voor de Windows Update software geinstalleerd moeten worden maar zodra ik dit wil doen krijg ik de melding dat windows gewoon doorgaat met het zoeken van updates |:( , het lijkt wel alsof die nu vasthangt want hij is al zo'n 8 uur aan het zoeken naar updates zonder resulaat.

Dit is mijn probleem, excuses voor het onsamenhangend verhaal en alvast bedankt!

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je rare errors blijft krijgen na een reinstall, dan is het misschien handig om eerst eens te kijken of je hardware nog wel helemaal in orde is. Met name brak geheugen kan rare dingen doen.

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 26-10-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo @TERW_DAN

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb het geheugen en de processor al nagekeken via systeem diagnostics omdat een kernel error inderdaad kan wijzen op geheugen dat niet meer correct werkt maar dit lijkt dus niet het geval.
Het geheugen is volgens de computer in orde en hetzelfde geldt voor de processor.
Ook heb ik meerdere malen geprobeerd het programma te verwijderen en opnieuw te installeren maar dit werkt helaas allemaal niet
Ik ben alle stappen afgegaan die ze aanraden bij een .dll error maar niets lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test 't eens met memtest86 (en dan bij voorkeur meerdere passes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat je daar een blanco cd of lege usb stick voor nodig heb, deze heb ik beide niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:00:
Ik zie dat je daar een blanco cd of lege usb stick voor nodig heb, deze heb ik beide niet :(
Dan lijkt het me tijd dat je daar verandering in brengt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Je kan (kon?) Windows Vista toch gratis upgraden naar Windows 7? En Windows 7 gratis naar Windows 10?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Richh schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:08:
Je kan (kon?) Windows Vista toch gratis upgraden naar Windows 7? En Windows 7 gratis naar Windows 10?
Nee. Er is wel een periode geweest vlak voor W7 uit kwam dat je vanuit de OEM de mogelijkheid had om voor een klein bedrag (administratie- en verzendkosten) bij te werken, maar echt gratis was dit niet. Je moet dus net het geluk hebben gehad om die oplossing te krijgen en je moet er toen ook gebruik van hebben gemaakt.

1337x, over welk 'programma' hebben we het nu echt? Want als we dat niet weten, kunnen we ook geen gedegen antwoord geven. Ik vermoed namelijk dat het om warez gaat, omdat je zo vaag bent hierover en zoals het beleid voorschrijft gaan we jou daar niet mee helpen.

Als de rest ook niet lekker wil werken, zoals je omschrijft met een uitvoerbaar bestand downloaden (bijvoorbeeld de Firefox installatie), zou je op z'n minst een 'sfc /scannow' kunnen uitvoeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien probeer je een 64 bit programma op een 32 bit OS te installeren?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:14:
Misschien probeer je een 64 bit programma op een 32 bit OS te installeren?
Hero of Time schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:13:

[...]

Nee. Er is wel een periode geweest vlak voor W7 uit kwam dat je vanuit de OEM de mogelijkheid had om voor een klein bedrag (administratie- en verzendkosten) bij te werken, maar echt gratis was dit niet. Je moet dus net het geluk hebben gehad om die oplossing te krijgen en je moet er toen ook gebruik van hebben gemaakt.

1337x, over welk 'programma' hebben we het nu echt? Want als we dat niet weten, kunnen we ook geen gedegen antwoord geven. Ik vermoed namelijk dat het om warez gaat, omdat je zo vaag bent hierover en zoals het beleid voorschrijft gaan we jou daar niet mee helpen.

Als de rest ook niet lekker wil werken, zoals je omschrijft met een uitvoerbaar bestand downloaden (bijvoorbeeld de Firefox installatie), zou je op z'n minst een 'sfc /scannow' kunnen uitvoeren.
De naam van het programma noem ik inderdaad liever niet (sorry daarvoor) maar het is zeker een 100% legaal programma
Ik ben momenteel weer alles aan het installeren via windows update in de hoop dat de computer straks weer normaal functioneert.
Het grootste probleem dat ik momenteel heb is dat mijn router niet meer werkt (ik heb alles geprobeerd)
memtest86 is momenteel geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo werkt je router niet? Hoe zit je nu dan op het internet? Als je hele thuisverbinding niet meer werkt, is dat niet een probleem van de computer. Zorg dat je termen en apparaten goed uit elkaar houd en geef concrete informatie.

Het uitblijven de naam van het programma maakt het alleen maar vreemder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:37:
Hoezo werkt je router niet? Hoe zit je nu dan op het internet? Als je hele thuisverbinding niet meer werkt, is dat niet een probleem van de computer. Zorg dat je termen en apparaten goed uit elkaar houd en geef concrete informatie.

Het uitblijven de naam van het programma maakt het alleen maar vreemder.
Ik heb rechtstreeks verbinding van mijn modem tot mijn desktop maar mijn router blijft een oranje licht aangeven.
Ik heb online geprobeerd om besturingsprogramma's te zoeken maar dat werkt niet.
Ook heb ik alle stappen opgevolgd op de belkin website (het is een belkin router ;) ) maar ook dat werkt niet.
Zoals het ip van de router invoeren in je browser, maar dat werkt allemaal niet

Als ik bij apparaatbeheer kijk dan zie ik de belkin wireless adapter staan maar bij apparaatstatus zie ik dan: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Zoals gezegd kan ik de stuurprogramma's op geen enkele manier installeren en de cd-rom van de router heb ik niet meer :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan spreek je niet van een router, maar een wireless netwerkkaart. Een router is namelijk heel wat anders. Google er maar eens op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Naast dat ik het ook vreemd vind dat je de naam van een compleet legaal programma te willen noemen, ben ik ook benieuwd welke foutmelding je krijgt.
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:40:
Een week geleden krijg ik bij het installeren van een programma dat ik vaker gebruik de Kernel32.dll error
Mvg
Welke foutmelding krijg je nu exact? Ik ken "de kernel32.dll" error niet. Weigeren de naam van het programma te noemen maakt het er niet makkelijker op.
Dit is mijn probleem, excuses voor het onsamenhangend verhaal en alvast bedankt!
Als je zelf al (voordat je het verhaal zelfs post) weet dat het onsamenhangend is, is het misschien een optie om het toch even wat anders te verantwoorden. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18

TheVMaster

Moderator WOS
Question Mark schreef op Wednesday 26 October 2016 @ 19:48:
Naast dat ik het ook vreemd vind dat je de naam van een compleet legaal programma te willen noemen, ben ik ook benieuwd welke foutmelding je krijgt.

[...]

Welke foutmelding krijg je nu exact? Ik ken "de kernel32.dll" error niet. Weigeren de naam van het programma te noemen maakt het er niet makkelijker op.

[...]

Als je zelf al (voordat je het verhaal zelfs post) weet dat het onsamenhangend is, is het misschien een optie om het toch even wat anders te verantwoorden. ;)
Ik moet zeggen dat 'de kernel32.dll' error mij ook niets zegt, maar dat kan ook komen dat ik Vista al een behoorlijk aantal jaren geleden vaarwel heb gezegd.

Zelf kan ik het weigeren van het noemen van de applicatienaam niet helemaal rijmen met 'de applicatie is 100% legaal'. Tenzij je voor de AIVD of iets dergelijks werkt lijkt mij het noemen van de naam van de applicatie toch niet zo'n heel groot probleem.....als je tenminste zinnige antwoorden wilt ontvangen natuurlijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind de applicatie eigenlijk helemaal niet interessant. Als het uitvoeren van .exe bestanden problemen oplevert dan is er iets goed mis dat verder gaat dan een enkel programma.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18

TheVMaster

Moderator WOS
CAPSLOCK2000 schreef op Wednesday 26 October 2016 @ 22:31:
Ik vind de applicatie eigenlijk helemaal niet interessant. Als het uitvoeren van .exe bestanden problemen oplevert dan is er iets goed mis dat verder gaat dan een enkel programma.
Tja....waarschijnlijk is z'n computer de weg gewoon kwijt, maar het feit dat dit WOS is en we natuurlijk geen tijd willen stoppen in warez kan het noemen van de applicatie waarbij 'de kernel32.dll' error opgetreden is helemaal geen kwaad. Bij NOS snap ik dat het niet uitmaakt...maar wij van WOS vinden van wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:55:
[...]... maar dat werkt niet...
...maar ook dat werkt niet...
...maar dat werkt allemaal niet...
Sorry hoor, maar als je zo geheimzinnig blijft doen kunnen we je niet helpen.
...Als ik bij apparaatbeheer kijk dan zie ik de belkin wireless adapter staan maar bij apparaatstatus zie ik dan: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)...
Je hebt toch ook wel een wired adapter, heb je die al geprobeerd?
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:40:
...Problemen met het installeren van .exe files. Zojuist enkele bestanden gedownload maar zodra deze bestanden zijn gedownload reageert het bestand niet als ik het probeer te openen...
Hoe zit het met je windows DVD? Is die wel legaal?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Kernel32.dll is een systeembestand van Vista; ik heb even gekeken op mijn Vista schijf. Controleer de integriteit van je Windows installatie met system file checker.

En controleer voor alle zekerheid op beesten met Hitman Pro, Super Antispyware, TDSS Killer en Malwarebytes Antimalware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

EricJH schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:01:
Kernel32.dll is een systeembestand van Vista; ik heb even gekeken op mijn Vista schijf. Controleer de integriteit van je Windows installatie met system file checker.

En controleer voor alle zekerheid op beesten met Hitman Pro, Super Antispyware, TDSS Killer en Malwarebytes Antimalware.
Op een X64 Systeem is een "Kernel32.DLL" bestand legaal?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
wimmel_1 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:16:
[...]

Dat is het. De Vista installatie die ik bekeek is een 64 bits versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:20:
[...]

[...]

De naam van het programma noem ik inderdaad liever niet (sorry daarvoor) maar het is zeker een 100% legaal programma
Ik ben momenteel weer alles aan het installeren via windows update in de hoop dat de computer straks weer normaal functioneert.
Het grootste probleem dat ik momenteel heb is dat mijn router niet meer werkt (ik heb alles geprobeerd)
memtest86 is momenteel geen optie.
Windows Update kan je herstellen door alle updates te downloaden en installeren met wsusoffline. Dit probleem speelt op Vista en 7. Overigens is Vista over een half jaar einde oefening, gezien je problemen een mooi excuus om het vaarwel te zeggen.

Verder sluit ik me bij de andere heren aan. Als wij niet weten welke software je gebruikt kunnen we ook niet bepalen waarom het mogelijk niet werkt. Zou kunnen dat je een nieuwere versie gebruikt die simpelweg Vista niet meer ondersteunt bijvoorbeeld. Er zijn al de nodige programma's die 7 SP1 vereisen.
wimmel_1 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 01:16:
[...]

Er is geen Kernel64. Er is ook geen System64 map, dus ja. Hoort gewoon.

[ Voor 67% gewijzigd door nelizmastr op 27-10-2016 07:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:49
En even een aanvullen over de .exe files, deze moet je even in de eigenschappen deblokkeren. Dan kun je ze pas openen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:31:
Kernell32 errors willen nog wel eens voorkomen als applicaties het geheugen verkeerd benaderen. Windows DEP weigert die access (mits de default instellingen actief zijn), waardoor het lijkt op een Windows fout. Vandaar dat de applicatie van belang kan zijn.

Maar zonder de foutmelding te kennen blijft het een beetje speculeren...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk Windows 7 geinstalleerd en alles doet het nu weer perfect.
Gelukkig was het geheugen dus niet het probleem.
Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Maar..maar...over welke software ging het nu? :D

[ Voor 10% gewijzigd door Arjantje72 op 28-10-2016 07:30 . Reden: iets van vroege morgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Arjantje72 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:28:
Maar..maar...over welke software ging het nu? :D
Grindr voor Windows?

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1