GPU upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-02 20:29
Mijn vraag
Ik heb momenteel een GTX750 1GB in mijn PC. Nou merk ik dat die al moeite heeft met sketchup en dus zou ik graag een upgrade willen. Nou ben ik nieuw in dit onderwerp dus vandaar dat ik hoop dat hier mensen zijn met ervaring die mij kunnen helpen een geschikte GPU te vinden O-) .
Prijs onder de €200, liefst €150. 2e hands mag ook.

Relevante software en hardware die ik gebruik
http://prnt.sc/cz6x5p

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mij leek de GTX1050(ti) wel interessant. In mijn ogen een betere GTX750ti, relatief goede performance voor een goede prijs.
Dit is wat ik in de pricewatch krijg: categorie: Videokaarten

[ Voor 18% gewijzigd door Mark22 op 26-10-2016 17:00 ]

Alle reacties

• Druhin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-01 21:14
Welke PSU zit er in het systeem?
De 750 ti is een zeer low power GPU dus vraag me af hoe sterk de voeding is.
de zelf aan aangegeven 1050 zou zeker een goede upgrade zijn. (ook deze gebruikt zeer weinig stroom).

De meeste andere GPU's verbruiken meer vandaar de vraag naar de Power supply

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-02 20:29
Ik heb begrepen dat ik daarvoor de computer zelf moet openen, echter kan maar 1 van de zijkanten eraf dus ik hoop maar dat de PSU ook aan die kant zit. De schroevendraaier die hierbij hoort zit in een set die ik heb uitgeleend en morgen terug krijg, dus ik kan dit morgen (hopelijk) doen.

[ Voor 55% gewijzigd door Mark22 op 27-10-2016 21:15 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Achterkant is wss onderdeel van het frame.
Gewoon de "u-kap" eraf halen

Zie overigens dat je een oem (medion) systeem gebruikt?
Zo dan voor de zekerheid eerst even nazoeken of upgraden van gewenste gpu uberhaubt mogelijk is.
Zou niet de eerste fabrikant zijn die de bios dichttimmert en upgraden van componenten onmogelijk moeilijk maakt.

[ Voor 66% gewijzigd door Switchie op 27-10-2016 21:17 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren