• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:22
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
1000 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op de bank te internetten, filmjes kijken, de pc overbodig maken. Regelmatig op de keukentafel even een brief of mail typen

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) Zilver
pricewatch: Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium
pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB, Win 8.1 Pro Zilver
pricewatch: Lenovo ThinkPad 10 20C1001DMB Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
We hebben nu een Surface 2 RT, een prima apparaat maar de accuduur begint minder te worden, snelheid wat lager en hij wordt niet geupgrade naar Windows 10.

Daarnaast is er budget van de werkgever (bruto-netto) om een tablet aan te schaffen.

Een iPad heb ik al dus die is uitgesloten. Een Android device komt het huis niet in.

Bovenstaande tablets uitgezocht op:
-OS -> moet Windows zijn
-Scherm -> minstens 1920X1200 en >10 inch.

Het budget is in principe 1000 euro maar als ik voor 500 euro klaar kan zijn dan is dat natuurlijk veel beter.

De Surface pro 4:
voordelen: Nieuw apparaat. Snel. Hoge resolutie. Het toetsenbord wat ik voor de 2RT heb kan hier op.
nadelen: prijs, grootte; 12 inch is minder bank-surf achtig

De surface 3:
voordelen: voordelig, toetsenbord past hier ook op. Handzaam formaat.
nadelen; al een ouder apparaat

De Surface pro 3:
voordelen: snel apparaat, nieuwer, hogere resolutie
nadelen: zwaarder dan de gewone 3, duurder

Thinkpad van lenovo.
Voordelen: voordelig
Nadelen; past het toetsenbord niet op, ouder device, onbekend of upgrade naar windows 10

Ik neig lichtjes naar de Surface 3 (non-pro). Deze lijkt wat betreft uiterlijk en handzaamheid het meest op de Surface 2 RT die ik nu heb en kan geupgrade worden naar Windows 10.

Tenzij iemand kan overtuigen voor een ander apparaat?

Ik heb zelf ook nog gekeken naar een Asus Transformer serie tablet; deze hebben allemaal een te lage resolutie.
Ook naar een HP elitepad gekeken; deze zijn allemaal 12 inch en moet je apart toetsenbord bijkopen, hierdoor kom je al snel boven budget uit. Voordeel van HP is dat ze met drie jaar garantie geleverd kunnen worden.

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-01 14:50
vergeet niet dat het toestenbord los gekocht moet worden bij een Surface maar ik denk dat je beter kan gaan met de pro 3 aangezien die een iets beter CPU heeft dan de non pro maar het ding bij de pro 3 is dat hij pre-installed is met Windows 8.1 pro ik weet niet of je het prettig vind om met 8.1 te werken of dat je toch 10 wilt?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Als ik het zo lees heb je niet echt een noodzaak om te upgraden. Je hebt ook al een Ipad.

Als je het dan toch doet ga dan meteen naar de surface 4. Of koop een laptop voor brieven enzo en surf met de ipad vanaf de bank.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 12:46
Heb zelf alle 3 de surfaces in handen gehad en vond de surface 3 soms toch echt wat traag. Liep niet altijd even vlot (zelfs met win 10 niet).
En jammer dat de non-pro niet zo'n veelzijdige kickstand heeft. Deze kan in (uit m'n hoofd) 3 standen gezet worden.
Als ik een keuze zou moeten maken; Surface Pro 3, sneller dan de non-pro, voordeliger de pro 4.

• wmeester
Noodzaak niet nee. Maar het budget van de werkgever moet natuurlijk wel aangesproken worden. :)Misschien een luxe-probleem.
Windows 10 is mi wel een verbetering tov Windows 8.1

Toetsenbord van de 2RT kan ook op de 3/3pro en 4 aangesloten worden.
richard_1st schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:12:
Heb zelf alle 3 de surfaces in handen gehad en vond de surface 3 soms toch echt wat traag. Liep niet altijd even vlot (zelfs met win 10 niet).
En jammer dat de non-pro niet zo'n veelzijdige kickstand heeft. Deze kan in (uit m'n hoofd) 3 standen gezet worden.
Als ik een keuze zou moeten maken; Surface Pro 3, sneller dan de non-pro, voordeliger de pro 4.
Is de pro 3 dan niet een baksteen in verhouding tot de 3. En kun je dan niet beter gelijk doorgaan voor de pro 4? (scheelt maar 100 euro)

[ Voor 55% gewijzigd door wmeester op 26-10-2016 14:14 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
wmeester schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:02:
Thinkpad van lenovo.
Voordelen: voordelig
Nadelen; past het toetsenbord niet op, ouder device, onbekend of upgrade naar windows 10
Hier draait Windows 10 gewoon probleemloos op, maar aangezien je al over de gratis upgrade periode heen zit, moet daar wel voor betaald worden.

• wmeester
Ik zie overigens net dat de Surface pro 4 + typecover voor 749 euro bij de MM is..(!)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-01 12:18
pricewatch: HP Elite x2 1012 G1 (L5H02EA) Zilver

Erg fijne tablets... bouwkwaliteit geheel vergelijkbaar met de Surface tablets en worden all-in geleverd... dus geen losse aanschaf van tobo en pen.

Maar eerlijk gezegd is een tablet van tussen de €700,- en €1000,- nogal overkill voor wat je aangeeft er mee te willen doen... een Asus transformerbook zou al prima volstaan

pricewatch: Asus Transformer Book T100CHI-FG003T

• wmeester
MicGlou schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:26:
pricewatch: HP Elite x2 1012 G1 (L5H02EA) Zilver

Erg fijne tablets... bouwkwaliteit geheel vergelijkbaar met de Surface tablets en worden all-in geleverd... dus geen losse aanschaf van tobo en pen.

Maar eerlijk gezegd is een tablet van tussen de €700,- en €1000,- nogal overkill voor wat je aangeeft er mee te willen doen... een Asus transformerbook zou al prima volstaan

pricewatch: Asus Transformer Book T100CHI-FG003T
Die HP machientjes heb ik ook bekeken, maar de prijs loopt snel op.

Zoveel geld uitgeven klinkt inderdaad gek, vergeet niet; de belastingdienst betaald de helft. Waardoor ik effectief voor een tablet van 749 euro maar 375 betaal.

Daarom na overleg met het thuisfront toch gegaan voor de aanbieding van MM. Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1