Ik zoek een?
Tablet
Wat is je budget?
1000 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op de bank te internetten, filmjes kijken, de pc overbodig maken. Regelmatig op de keukentafel even een brief of mail typen
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) Zilver
pricewatch: Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium
pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB, Win 8.1 Pro Zilver
pricewatch: Lenovo ThinkPad 10 20C1001DMB Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
We hebben nu een Surface 2 RT, een prima apparaat maar de accuduur begint minder te worden, snelheid wat lager en hij wordt niet geupgrade naar Windows 10.
Daarnaast is er budget van de werkgever (bruto-netto) om een tablet aan te schaffen.
Een iPad heb ik al dus die is uitgesloten. Een Android device komt het huis niet in.
Bovenstaande tablets uitgezocht op:
-OS -> moet Windows zijn
-Scherm -> minstens 1920X1200 en >10 inch.
Het budget is in principe 1000 euro maar als ik voor 500 euro klaar kan zijn dan is dat natuurlijk veel beter.
De Surface pro 4:
voordelen: Nieuw apparaat. Snel. Hoge resolutie. Het toetsenbord wat ik voor de 2RT heb kan hier op.
nadelen: prijs, grootte; 12 inch is minder bank-surf achtig
De surface 3:
voordelen: voordelig, toetsenbord past hier ook op. Handzaam formaat.
nadelen; al een ouder apparaat
De Surface pro 3:
voordelen: snel apparaat, nieuwer, hogere resolutie
nadelen: zwaarder dan de gewone 3, duurder
Thinkpad van lenovo.
Voordelen: voordelig
Nadelen; past het toetsenbord niet op, ouder device, onbekend of upgrade naar windows 10
Ik neig lichtjes naar de Surface 3 (non-pro). Deze lijkt wat betreft uiterlijk en handzaamheid het meest op de Surface 2 RT die ik nu heb en kan geupgrade worden naar Windows 10.
Tenzij iemand kan overtuigen voor een ander apparaat?
Ik heb zelf ook nog gekeken naar een Asus Transformer serie tablet; deze hebben allemaal een te lage resolutie.
Ook naar een HP elitepad gekeken; deze zijn allemaal 12 inch en moet je apart toetsenbord bijkopen, hierdoor kom je al snel boven budget uit. Voordeel van HP is dat ze met drie jaar garantie geleverd kunnen worden.
Tablet
Wat is je budget?
1000 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op de bank te internetten, filmjes kijken, de pc overbodig maken. Regelmatig op de keukentafel even een brief of mail typen
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) Zilver
pricewatch: Microsoft Surface 3 WiFi 4GB ram, 128GB opslag, Win 10 Aluminium
pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB, Win 8.1 Pro Zilver
pricewatch: Lenovo ThinkPad 10 20C1001DMB Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
We hebben nu een Surface 2 RT, een prima apparaat maar de accuduur begint minder te worden, snelheid wat lager en hij wordt niet geupgrade naar Windows 10.
Daarnaast is er budget van de werkgever (bruto-netto) om een tablet aan te schaffen.
Een iPad heb ik al dus die is uitgesloten. Een Android device komt het huis niet in.
Bovenstaande tablets uitgezocht op:
-OS -> moet Windows zijn
-Scherm -> minstens 1920X1200 en >10 inch.
Het budget is in principe 1000 euro maar als ik voor 500 euro klaar kan zijn dan is dat natuurlijk veel beter.
De Surface pro 4:
voordelen: Nieuw apparaat. Snel. Hoge resolutie. Het toetsenbord wat ik voor de 2RT heb kan hier op.
nadelen: prijs, grootte; 12 inch is minder bank-surf achtig
De surface 3:
voordelen: voordelig, toetsenbord past hier ook op. Handzaam formaat.
nadelen; al een ouder apparaat
De Surface pro 3:
voordelen: snel apparaat, nieuwer, hogere resolutie
nadelen: zwaarder dan de gewone 3, duurder
Thinkpad van lenovo.
Voordelen: voordelig
Nadelen; past het toetsenbord niet op, ouder device, onbekend of upgrade naar windows 10
Ik neig lichtjes naar de Surface 3 (non-pro). Deze lijkt wat betreft uiterlijk en handzaamheid het meest op de Surface 2 RT die ik nu heb en kan geupgrade worden naar Windows 10.
Tenzij iemand kan overtuigen voor een ander apparaat?
Ik heb zelf ook nog gekeken naar een Asus Transformer serie tablet; deze hebben allemaal een te lage resolutie.
Ook naar een HP elitepad gekeken; deze zijn allemaal 12 inch en moet je apart toetsenbord bijkopen, hierdoor kom je al snel boven budget uit. Voordeel van HP is dat ze met drie jaar garantie geleverd kunnen worden.