Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Heren/Dames goedemiddag,

Ik heb een vraag m.b.t een desktop VOIP telefoon die draait op android, aangezien ik nergens een topic hierover kon vinden doe ik het maar in het android gedeelte dat leek mij het meest toepasselijk.

Ik heb hier een tiptell 3275 (link naar de datasheet) en ik vroeg mij af of het mogelijk is om als het toestel opgestart is om hem zo in te richten dat hij direct het adresboek weergeeft op het scherm.

Of dat hij standaard een app opstart zoals full contact list.

Is het in Android net als met Windows mogelijk om apps in een startup folder te zetten zodat deze automatisch opgestart worden na het booten?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tiptell 3275 (zie link hierboven voor de datasheet)
Android 4.2
...

Mijn doel is om het toestel na het opstarten direct het adresboek weer te laten geven.
Nu is het zo dat ik eerst 4 stappen moet doen voordat ik in het adresboek zit en ik wil deze 4 stappen overslaan aangezien ik alleen maar het adresboek wil gebruiken op dit toestel.

Ik hoor het graag of iemand mij verder kan helpen hiermee.

Beste antwoord (via Tha-Skunk op 26-10-2016 15:06)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Tha-Skunk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:42:
Wat heb je zelf al gevonden, gezocht of geprobeerd? Op tweakers is het namelijk wel de bedoeling dat je eerst zelf wat zoekt en probeert voordat je een topic opent. Deze vraag staat er namelijk niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wmG8bJCTTI78VgMWeHL2mJcT/full.png

Een snelle google search leert me dat er wel apps voor zijn. Deze bijvoorbeeld: Google Play: AutoStart - No root of Google Play: Startup Manager (Free) of Google Play: Tasker .

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 26-10-2016 14:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Tha-Skunk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:42:
Wat heb je zelf al gevonden, gezocht of geprobeerd? Op tweakers is het namelijk wel de bedoeling dat je eerst zelf wat zoekt en probeert voordat je een topic opent. Deze vraag staat er namelijk niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wmG8bJCTTI78VgMWeHL2mJcT/full.png

Een snelle google search leert me dat er wel apps voor zijn. Deze bijvoorbeeld: Google Play: AutoStart - No root of Google Play: Startup Manager (Free) of Google Play: Tasker .

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 26-10-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Begrijpelijk dat je hierover begint en ja wat heb ik zelf geprobeerd.

Ik heb zelf gezocht of er apps bestaan die een soort van auto startup functie bieden maar die heb ik niet kunnen vinden.

Verder heb ik ook nog gekeken of ik de structuur van Android kon doorgronden of ik zelf een startup folder kon vinden waarmee ik het zelf op kon lossen, maar ook hierin was ik niet succesvol.

Helaas is mijn kennis van Android niet dusdanig dat ik zelf veel verder ben gekomen dus vandaar dat ik hier een poging waagde in de hoop dat iemand mij de juiste richting op kon duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Tha-Skunk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:20:
Verder heb ik ook nog gekeken of ik de structuur van Android kon doorgronden of ik zelf een startup folder kon vinden waarmee ik het zelf op kon lossen, maar ook hierin was ik niet succesvol.
Mocht Android een 'startup map' hebben, zal dat weinig zin hebben overigens. Er zijn genoeg apps en processen die opstarten bij de boot van de telefoon, maar het start allemaal geminimaliseerd.

Probeer de hierboven door mij genoemde apps eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Die google play start no root doet dat wat ik wil.

Dank je wel voor je snelle reactie :)