Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• cemedia
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09 18:23
Goedemiddag,

Momenteel ben ik in het bezit van een Blackberry Classic. Zoals zovelen ben ik hier zeer tevreden over.
Echter.. vanaf 31-12 stopt de ondersteuning van Whatsapp helaas.

Ergens in de zomer loopt mijn abbo af, en vaak neem ik rond die tijd ook een nieuw toestel, daar de meeste ongeveer een abbo lengte (sommigen iets meer) mee gaan.

Nu wil ik eigenlijk een toestel van Blackberry met Whatsapp. Dan zijn de Priv, DTEK50 en straks de DTEK60 volgens mij de enige opties.
Ook wil ik graag een fysiek toetsenbord. Blijft de Priv over. Maar.... die kost ongeveer €500,-
Aan de andere kant, mocht de Priv het makkelijk 2,5 jaar uithouden (met name de accu is vaak een probleem) dan is het uiteraard een optie om nu de Priv te kopen en hier wat langer dan normaal mee te doen..

Zijn er hier mensen die een (goedkoop) tijdelijk alternatief kunnen aanraden? Een halfjaartje zonder Whatsapp is uiteraard ook een optie, maar voor mij niet de meest ideale...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
De Android versie van whatsapp blijft gewoon werken op de Classic. Dus je kan die gaan gebruiken ipv van de native BB10 versie. Voor instructies kan je hier kijken: YouTube: CONTINUE USING WHATSAPP ON BLACKBERRY (BB10) 2017

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Je hoeft je niet perse te beperken tot BB, als het ding toch op Android draait dan kun je net zo goed voor een goede Android telefoon gaan. Blackberry heeft de laatste tijd behoorlijk wat software in de Google Playstore gezet: https://play.google.com/store/search?q=blackberry&c=apps

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies dus schopje van BEO -> MAA.

We verwacht bij aankoopadvies net iets meer eisen, zodat we eventueel ook met alternatieven kunnen komen.

Verder wat is nu je vraag? Of je een Priv moet kopen of ben je op zoek naar een budget toestel waar Whatsapp op kan?

• cemedia
concreet is de vraag: is er een (goedkoop) alternatief voor een BB Priv, omdat ik hem waarschijnlijk slechts een halfjaartje ga gebruiken, om daarna bij het verlengen van mijn abbo de priv te nemen.
Dan hoef ik niet in een keer een groot bedrag uit te geven :)

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
cemedia schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:46:
concreet is de vraag: is er een (goedkoop) alternatief voor een BB Priv, omdat ik hem waarschijnlijk slechts een halfjaartje ga gebruiken, om daarna bij het verlengen van mijn abbo de priv te nemen.
Dan hoef ik niet in een keer een groot bedrag uit te geven :)
Waarom een half jaar een ander toestel? Whatsapp blijft het gewoon doen op de Classic. Alleen moet je dan gebruik maken van de Android versie van Whatsapp ipv de BBOS 10 versie.
Dus ik zou in de tussentijd geen ander toestel aanschaffen.

En wat betreft de Priv, dit is gewoon een Android toestel. Je kan dus ook andere toestellen gaan aanschaffen. De Priv heeft wel als voordeel dat je snel Android updates krijgt, en blijft krijgen.

Persoonlijk zou ik nooit voor de Priv kiezen. Blackberry is voor mij BBOS 10. En ik hoop nog steeds dat BBOS 10 blijft bestaan, want een betere OS voor een telefoon is er gewoon niet.

• cemedia
Ik ga me van het weekeind is verdiepen de android versie van whatsapp, als ik mijn BB classic kan blijven gebruiken ben ik idd het gelukkigst!
Pagina: 1