Kleuren Laser MFP voor linux

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zoek een?
Een Kleuren Laser MFP, deze zal een inkjet MFP en een kleuren laser printer gaan vervangen.

Wat is je budget?
Tot 350-400.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Geen voorkeur voor het merk
- Netwerk printen
- scan 2 network (FTP, SMB/CIFS of NFS)
- Linux compatible
- ADF mag
- Liefst zo compact mogelijk (printers met een diepte van meer dan 55 cm vallen af)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik print weinig, maar soms is het nodig, inkjet is dus geen alternatief aangezien de cartridges vaak zijn ingedroogd op het moment dat ik wil printen. De laatste windows PC in het huis is ongeveer 6 maanden geleden voor het laatst aangeweest en we gebruiken linux (Fedora & CentOS) als ons standaard OS. De printer moet via een kabel op het bestaande netwerk aangesloten kunnen worden, eventuele wifi moet uitgeschakeld kunnen worden. De pricewatch is deels behulpzaam, maar is onvolledig op het gebied van de gewenste scan functionaliteit. Elke keer een laptop aansluiten (via usb) om iets te scannen is geen optie.

Zelf al gevonden, maar nog niet overtuigd of het exact is wat ik zoek:
Samsung C480Fw/Fn
Ricoh SP C250SF
Brother MFC9140cdn
Canon MF623cn
Dell E525w

[ Voor 6% gewijzigd door teigetjuh op 26-10-2016 14:03 . Reden: gevonden printers toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Ik heb zelf buiten Linux om precies dezelfde gedachte gehad. Moet zeggen dat ik ondertussen meer geprint heb met onze kleuren laser MFP.
Deze heb ik enige tijd geleden aangeschaft:
pricewatch: Canon MF8230Cn

Net even gekeken voor je en deze heeft ondersteuning voor Linux 32 en 64 bits.
https://wiki.debian.org/PrinterDriver/Canon/UFR-II
en
http://www.canon-europe.c...vers&language=EN&os=Linux (64-bit)

Wellicht overigens dat er ook een nieuwer model is van deze printer, maar hij valt ruim binnen je budget. Hij is alleen wel groot. Alhoewel onder je maximum maten met een gewicht van 26KG.

Ps, het is wel hier de bedoeling dat je aan geeft wat je zelf al gevonden had. Neem aan dat je ook wel zelf onderzoek hebt gedaan en niet zo je vraag hier maar neer plempt. :>

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 26-10-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de zelf gevonden exemplaren toegevoegd. De canon die jij aangeeft heeft in de pricewatch geen ethernet, waarschijnlijk dat die mij daarom niet is op gevallen. Kun jij als ervarings deskundige zeggen hoe makkelijk je kan scannen vanaf het apparaat naar een netwerk apparaat? De handleiding heeft het (heel snel gekeken) namelijk ook over allerlei scan software die nodig is.
Ik kwam ook nog op de website van een winkel hier in de buurt een HP MFP M130fn tegen, maar ik geloof dat de meeste HPs een stukje windows software (of mac-software) gebruiken, zo eens even kijken in de handleiding.
Heb in het verleden ook goede ervaringen met lexmark gehad, gelijk op een windows share of ftp...
Oftewel de CX310(d)n is een optie, hoewel die iets dieper is dan ik zou willen.

[ Voor 13% gewijzigd door teigetjuh op 26-10-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Heel eerlijk staat die van mij aangesloten met ethernet. Dus dat zit er zeker wel op.
Scannen die ik vanaf de pc zelf middels photoshop of een programma van Windows 10 zelf. De hele bups aan software staat bij mij nooit geinstalleerd omdat ik dat niet gebruik. Dus drivers alleen.
Hoe dat ding kan scannen naar netwerk sources, dat weet ik niet. Er zijn wel knoppen voor pc1 en pc2. Dus ga er vanuit dat je daarmee aan kan geven waar die pc's staan en dat het daar heen kan.

Ikzelf zit naast de printer, dus is het draaien, papier erin en gaan.