Selfbuild pc geeft geen beeld meer na vervangen voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-03-2021
Goedemiddag,

Ik heb 2 jaar geleden een game-pc in elkaar gezet met wat onderdelen uit de best-buy guide van Tweakers. Deze pc heeft het 2 jaar zonder problemen goed gedaan. Een paar maanden geleden begon mijn voeding veel lawaai te maken waardoor ik 2 weken geleden besloot om deze te vervangen door een Corsair RM Series RM550x. Vlak voordat ik de voeding heb vervangen had ik de computer nog aan en deed deze het goed. Ik heb eerst de computer via de voeding van de stroom afgesloten voordat ik de stekker er uit trok en daarna alles vervangen. Nadat ik alles weer aan had gesloten had ik helaas geen beeld meer.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- beeld via display-port op videokaart
- beeld via hdmi uitgang op moederboard met videokaart losgekoppeld
- bios batterij er uit halen, leeg laten lopen en terug plaatsen (werkt soms stond op internet)
- andere voeding (zowel de oude als een andere nieuwe)
- zonder RAM geeft hij geen foutmelding
- met een andere videokaart ook geen verandering
- nu net een nieuw moederboard binnen gekregen (leek ons (een computersupport winkel en mijzelf) de boosdoener) maar na installatie van het nieuwe moederboard ook geen verandering.

Ik heb nu helaas geen idee meer en heb het idee dat ik hier te oud voor wordt :P.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! (heb veel zin om aan CIV VI te beginnen :P)

Relevante software en hardware die ik gebruik

RAM: Crucial Ballistix Tactical - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3

Moederboard : Gigabyte G1.Sniper B6 (nu) eerst een GIgabyte G1.Sniper B5

Harde schijf: Seagate Desktop SSHD - Hybride harde schijf - 2 TB ( 8 GB Flits ) - intern - 3.5" - SATA-600
MX100 CT256MX100SSD1, 256 GB SSD

Processor: Intel Core i5 4590 / 3.3 Ghz - 6 MB cache - LGA1150 Socket

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
is je 4-pin CPU wel aangesloten? en je 24? en voor een videokaart met extra power je 6+2

klinkt misschien zeer stom maar beeldscherm goed aangesloten met stekker en output?

[ Voor 33% gewijzigd door Rockster34 op 26-10-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
Zeker! Die zijn allemaal aangesloten. Meerdere keren gecheckt en ook nog een keer opnieuw gedaan door de computersupport winkel met een andere voeding.

Haha ja ik zou niet de eerste zijn maar ook het beeldscherm geeft gewoon beeld bij een andere computer.

[ Voor 26% gewijzigd door evanderputte op 26-10-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
evanderputte schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:11:
Zeker! Die zijn allemaal aangesloten. Meerdere keren gecheckt en ook nog een keer opnieuw gedaan door de computersupport winkel met een andere voeding.
videokaart zit er goed in? alles gaat ook aan zoals het hoort (even kijken dat je LED's aangaan als je die hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:29
Ik zou zowiezo beginnen met proberen om met alleen het moederbord beeld te krijgen, en dit ook proberen op de andere uitgangen (DVI en VGA). Als dat is gelukt pas de videokaart toevoegen.

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickPR op 26-10-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
Ja klopt, Alle leds gaan aan en ook alle fans gaan draaien.
Misschien wel belangrijk te melden dat ook de muis en toetsenboard (usb) geen stroom krijgen.

@patrickPR: geprobeerd maar dat lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocem
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 23:15
Klinkt als defect RAM. Probeer is met 1 bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
mocem schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:14:
Klinkt als defect RAM. Probeer is met 1 bank
als RAM defect zou zijn dan zou hij nog steeds beeld krijgen :P daarbij hij heeft het ook geprobeert zonder RAM

en TS weet je zeker dat het beeldscherm nog wel werkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Rockster34 op 26-10-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocem
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 23:15
Tijdens mijn werk ben ik zeker al 30 PCs tegengekomen die met 1 defecte bank geen beeld meer gaven. Dit was zonder videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
evanderputte schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:07:
- zonder RAM geeft hij geen foutmelding
Heb je wel een speakertje aangesloten op de front panel header? Als er beepcodes worden gegeven voor een fout, dan zou je dat op die manier moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
Net geprobeerd met 1 bank waarbij ik ze ook even heb verwisseld maar er veranderd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
PatrickPR schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:19:
[...]

Heb je wel een speakertje aangesloten op de front panel header? Als er beepcodes worden gegeven voor een fout, dan zou je dat op die manier moeten horen.
Die zit aangesloten. Als hij aangaat dan hoor ik een beep en ook als ik de aanknop 7 seconden ingedrukt houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
Rockster34 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

en TS weet je zeker dat het beeldscherm nog wel werkt?
Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd met een ander beeldscherm. Geen verandering.
Ook het beeldscherm getest met een laptop en deze werkt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
evanderputte schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Ik heb het zojuist nog een keer geprobeerd met een ander beeldscherm. Geen verandering.
Ook het beeldscherm getest met een laptop en deze werkt nog.
ik heb echt het gevoel alsof er iets hele erg overduidelijks net niet goed zit in die PC... ik weet niet of jou systeem op Fast-boot staat (geen bios splash direct windows logo etc) maar misschien even kijken of je SSD nog leeft kan geen kwaad toch :P en alles werkte wel goed op die B5? of dat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
Rockster34 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:25:
[...]

ik heb echt het gevoel alsof er iets hele erg overduidelijks net niet goed zit in die PC... ik weet niet of jou systeem op Fast-boot staat (geen bios splash direct windows logo etc) maar misschien even kijken of je SSD nog leeft kan geen kwaad toch :P en alles werkte wel goed op die B5? of dat ook niet
Haha ja dat gevoel had ik ook!
Normaal gesproken kreeg ik altijd eerst het bios scherm. Maar zelfs als ik geen enkele harde schijf aansluit zou hij iets moeten laten zien op het scherm (volgens de computersupport winkel dan). Daar hebben we alle harde schijven afgekoppeld maar ook dan gaf die geen beeld.

Totdat ik de voeding had vervangen werkte alles gewoon goed. Het leek mij niet een werkzaamheid waarbij veel verkeerd kon gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
evanderputte schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:28:
[...]

Haha ja dat gevoel had ik ook!
Normaal gesproken kreeg ik altijd eerst het bios scherm. Maar zelfs als ik geen enkele harde schijf aansluit zou hij iets moeten laten zien op het scherm (volgens de computersupport winkel dan). Daar hebben we alle harde schijven afgekoppeld maar ook dan gaf die geen beeld.

Totdat ik de voeding had vervangen werkte alles gewoon goed. Het leek mij niet een werkzaamheid waarbij veel verkeerd kon gaan....
hoeveel power had je oude voeding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
Rockster34 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:29:
[...]

hoeveel power had je oude voeding dan?
Het was een Huntkey green power.
Ik heb hem hier voor mij liggen en er staat "Output Max. Watt: 550W"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
Net een email binnen van de computersupport winkel. Hij oppert dat het enigste onderdeel wat we nog niet getest hebben is de processor. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Niet geheel onmogelijk, zoals ook in een topic op Tomshardware te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
PatrickPR schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:36:
Niet geheel onmogelijk, zoals ook in een topic op Tomshardware te lezen is.
o oke! Dat zou een duurdere grap worden om dat even te proberen. Echter blijft mijn pc gewoon aan en gebruikt hij geen power-cycle. Ik weet niet of dat altijd het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanderputte
Even ter informatie:
Vorige week mijn computer opgehaald uit een computerwinkel uit de buurt van Utrecht. Het bleek aan de kaart met extra USB poorten te liggen. Zodra ze die kaart in andere systemen staken gingen ook die helemaal van de leg. Nu zonder kaart heb ik alleen het probleem gekregen dat mijn windows niet meer geldig is omdat ik een OEM versie gekregen heb tijdens mijn studententijd :)..

In ieder geval wel weer beeld! jeej! :D
Pagina: 1