Goedemiddag,
Ik heb 2 jaar geleden een game-pc in elkaar gezet met wat onderdelen uit de best-buy guide van Tweakers. Deze pc heeft het 2 jaar zonder problemen goed gedaan. Een paar maanden geleden begon mijn voeding veel lawaai te maken waardoor ik 2 weken geleden besloot om deze te vervangen door een Corsair RM Series RM550x. Vlak voordat ik de voeding heb vervangen had ik de computer nog aan en deed deze het goed. Ik heb eerst de computer via de voeding van de stroom afgesloten voordat ik de stekker er uit trok en daarna alles vervangen. Nadat ik alles weer aan had gesloten had ik helaas geen beeld meer.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- beeld via display-port op videokaart
- beeld via hdmi uitgang op moederboard met videokaart losgekoppeld
- bios batterij er uit halen, leeg laten lopen en terug plaatsen (werkt soms stond op internet)
- andere voeding (zowel de oude als een andere nieuwe)
- zonder RAM geeft hij geen foutmelding
- met een andere videokaart ook geen verandering
- nu net een nieuw moederboard binnen gekregen (leek ons (een computersupport winkel en mijzelf) de boosdoener) maar na installatie van het nieuwe moederboard ook geen verandering.
Ik heb nu helaas geen idee meer en heb het idee dat ik hier te oud voor wordt
.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! (heb veel zin om aan CIV VI te beginnen
)
Relevante software en hardware die ik gebruik
RAM: Crucial Ballistix Tactical - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3
Moederboard : Gigabyte G1.Sniper B6 (nu) eerst een GIgabyte G1.Sniper B5
Harde schijf: Seagate Desktop SSHD - Hybride harde schijf - 2 TB ( 8 GB Flits ) - intern - 3.5" - SATA-600
MX100 CT256MX100SSD1, 256 GB SSD
Processor: Intel Core i5 4590 / 3.3 Ghz - 6 MB cache - LGA1150 Socket
Ik heb 2 jaar geleden een game-pc in elkaar gezet met wat onderdelen uit de best-buy guide van Tweakers. Deze pc heeft het 2 jaar zonder problemen goed gedaan. Een paar maanden geleden begon mijn voeding veel lawaai te maken waardoor ik 2 weken geleden besloot om deze te vervangen door een Corsair RM Series RM550x. Vlak voordat ik de voeding heb vervangen had ik de computer nog aan en deed deze het goed. Ik heb eerst de computer via de voeding van de stroom afgesloten voordat ik de stekker er uit trok en daarna alles vervangen. Nadat ik alles weer aan had gesloten had ik helaas geen beeld meer.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- beeld via display-port op videokaart
- beeld via hdmi uitgang op moederboard met videokaart losgekoppeld
- bios batterij er uit halen, leeg laten lopen en terug plaatsen (werkt soms stond op internet)
- andere voeding (zowel de oude als een andere nieuwe)
- zonder RAM geeft hij geen foutmelding
- met een andere videokaart ook geen verandering
- nu net een nieuw moederboard binnen gekregen (leek ons (een computersupport winkel en mijzelf) de boosdoener) maar na installatie van het nieuwe moederboard ook geen verandering.
Ik heb nu helaas geen idee meer en heb het idee dat ik hier te oud voor wordt
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! (heb veel zin om aan CIV VI te beginnen
Relevante software en hardware die ik gebruik
RAM: Crucial Ballistix Tactical - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3
Moederboard : Gigabyte G1.Sniper B6 (nu) eerst een GIgabyte G1.Sniper B5
Harde schijf: Seagate Desktop SSHD - Hybride harde schijf - 2 TB ( 8 GB Flits ) - intern - 3.5" - SATA-600
MX100 CT256MX100SSD1, 256 GB SSD
Processor: Intel Core i5 4590 / 3.3 Ghz - 6 MB cache - LGA1150 Socket