Mxstream modem ping troubles!

Pagina: 1
Acties:

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een goede S'middags!!

het probleem:
3 pc's op win'98 met elkaar verbonden via een hub. de mxstream modem in de uplink port d.m.v. crosslink kabel. pc's hebben ip adressen 10.0.0.150,151,152 vanaf 1 pc is de modem (10.0.0.138) wel te pingen vanaf de andere 2 niet! onderling pingen tussen de pc's gaat wel goed file+printersharing ook geen problemen. m.a.w. het netwerk is goed geconfigureerd maar het modem is vanaf 2 pc's dus absoluut niet te bereiken!! rara! :? :? HELLLUUPP!!! :'(

Verwijderd

Heb je je modem geconfigureerd voor meerdere pc's? Zo niet, lees dan ff het MXStream boekje....:)

Verwijderd

Je hebt je modem dus ook in je hub gedouwd zo te zien..... Ik denk dat het probleem is dat je modem alleen die ene pc accepteert, omdat je modem gebonden is aan een bepaalde NIC via het MAC adres.

Probeer eens die ene pc die het wel doet als gateway/router te laten functioneren. Haal dus je modem uit je hub en sluit hem op de netwerkkaart aan, van de pc waarbij hij het wel doet. Neem vervolgens een nieuwwe netwerkkaart en verbind de pc met de modem dan weer door via de 2e NIC met je hub. Laat je pc dus als router functioneren. Maybe lost dat wat op.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb je het mxstream pakket nu voor het eerst? Volgens mij geeft MXstream tegenwoordig nl niet meer 4 ip-adressen bij het fast abo.

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 12:58 schreef Neobazz het volgende:
Je hebt je modem dus ook in je hub gedouwd zo te zien..... Ik denk dat het probleem is dat je modem alleen die ene pc accepteert, omdat je modem gebonden is aan een bepaalde NIC via het MAC adres.

Probeer eens die ene pc die het wel doet als gateway/router te laten functioneren. Haal dus je modem uit je hub en sluit hem op de netwerkkaart aan, van de pc waarbij hij het wel doet. Neem vervolgens een nieuwwe netwerkkaart en verbind de pc met de modem dan weer door via de 2e NIC met je hub. Laat je pc dus als router functioneren. Maybe lost dat wat op.
ja misschien wel maar dit is niet de manier waarop het zou "moeten" werken.in princiepe is je mxstream modem ook niet gebonden aan een mac adres zoals bij chello ofzo.... dit is gewoon een echt weird probleem <zucht> :(

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 13:02 schreef x-wolf het volgende:
Heb je het mxstream pakket nu voor het eerst? Volgens mij geeft MXstream tegenwoordig nl niet meer 4 ip-adressen bij het fast abo.
nee dat klopt maar bij een advanced abbo moet je gewoon met 4 of meer pc's verbinding kunnen maken op deze manier

Verwijderd

Alle hebben een private IP, incl. je modem. Heeft het hele MXStream netwerk van je ISP private IP'S? Zo ja, probeer eens een andere IP range voor je pc's: bijv. 192.168.x.x Misschien is het een IP conflict met een andere MXStream gebruiker.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 29 juni 2001 13:04 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

nee dat klopt maar bij een advanced abbo moet je gewoon met 4 of meer pc's verbinding kunnen maken op deze manier
Mits je dus wel over 4 ip's beschikt, zijn ze wel van jou?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Op vrijdag 29 juni 2001 13:04 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

niet meer dus :)
dat is het probleem. Ze zeggen nu 'nou dan moet je maar NAT software gebruiken'. Stelletje eikels daar. :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• D3NN1S
  • Niet online
ja dat klopt je maakt ook een VPN verbinding naar je modem zodat je op 1 ip het internet opkunt... en dan nog.. ik zou toc hecht het modem moeten kunnen pingen hier op de zaak hebben we het ook gewoon op deze manier draaien en thuis heb ik het ook zo... alleen bij deze klant krijg ik het echt niet voor elkaar...

• D3NN1S
  • Niet online
sorry dubbelpost! :(

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik had hetzelfde, komt doordat je niet meer 4 ip adressen krijgt.

Heeft te maken met een beleid van de isp's waarvan ongeveer het doel is, zuiniger met ip's om te gaan.

• D3NN1S
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 03:27 schreef Aphax het volgende:
Ik had hetzelfde, komt doordat je niet meer 4 ip adressen krijgt.

Heeft te maken met een beleid van de isp's waarvan ongeveer het doel is, zuiniger met ip's om te gaan.
Lees ff hierboven! wij hebben het hier ook op deze manier draaien en dit is ook de manier waarop het zou moeten werken. ik weet dat je geen 4 ip's meer krijgt! maar het modem moet hoe dan ook te pingen zijn.! :(

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 12:40 schreef D3NN1S het volgende:
3 pc's op win'98 met elkaar verbonden via een hub. de mxstream modem in de uplink port d.m.v. crosslink kabel. pc's hebben ip adressen 10.0.0.150,151,152 vanaf 1 pc is de modem (10.0.0.138) wel te pingen vanaf de andere 2 niet!
Je moet du geen crosslink in je uplink douwen, want dan krijg je weer een straight.
Oplossing is dus de crosskabel in een gewone poort steken...

• D3NN1S
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 11:15 schreef gillesdegrote het volgende:

[..]

Je moet du geen crosslink in je uplink douwen, want dan krijg je weer een straight.
Oplossing is dus de crosskabel in een gewone poort steken...
Damn wat stom!! voel me nu echt knap lullig!! ik luister dus nooit meer naar die Mxstream gasten die zeiden dat het zo moest.. het leek me ook al vaag maargoed!! heey dit was de oplossing bedankt man! dit scheelt me weer heel wat telefoonkosten met bellen met de helpdesk!! :D :D thnx!
Pagina: 1