Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singlecore
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Beste Tweakers, misschien zit ik in een onjuist Topic (-> shoot me) maar ik ben op zoek naar een ervaren PC Doc. in de omgeving Dorddrecht + 50km die een stevige maar stabiele OC uit mijn 2500k systeem kan halen bij acceptabele temps. (dus niet de MP op 40x en de rest Auto)

Overzicht werkzaamheden:
1) Nieuwe en goede coolpasta aanbrengen tussen cpu en cpu-cooler (die kauwgum zit er al sinds 2011)
2) Cpu-cooler reinigen (Scythe Mugen Rev2b) of vervangen door een (nog) beter exemplaar
3) UEFI & firmware updates uitvoeren (ter info, mobo = MSI Z68-GD65-B3)
4) Sata 600 op secundaire SSD zetten (nu op sata 300 maar is te langzaam)
5) Sata 300 kabel terugzetten van mijn secundaire SSD naar DVD-drive (nu niet aangesloten)
6) Stabiele overclock op CPU zetten met nette temps; 4.5ghz schijnt haalbaar te zijn op lucht (?)
7) Voeding controleren en indien nodig schoonmaken (AX750) (destijds was SLI niet ondenkbaar)
8) DDR3 16gb 1600 kit checken (indien nodig optimaliseren)
9) Airflow checken / optimaliseren (indien nodig nieuwe fans)
10) Als je evt betere CPU's hebt liggen LGA1155 (Sandy, Ivy of sommige Xeons) zou dat een optie zijn
11) Er zit geen "raam" of "RGB" in mijn kast maar enige nette vorm van kabel-management is gewenst

Uiteraard vraag ik zeker niet of dit gratis kan, maar me lokaal laten afleggen door de diverse "sjops" kan altijd nog...

BVD voor jullie hulp GoT, al heb je een goed & betaalbaar e-mailadres via PM dan ben ik al blij...

Singlecore

NB: reden is dat deze PC vanwege een beperkt budget nog even mee moet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het forum is alleen bedoeld om bijvoorbeeld advies te vragen om al deze zaken zélf te doen. Voor dit verzoek moet ik je doorverwijzen naar het aanmaken van een gevraagd advertentie: https://tweakers.net/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Weinig aan toe te voegen. Slotje.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Dit topic is gesloten.