Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Op mijn eigen pc zonder enkel probleem anniversary update kunnen installeren. Op pc stiefzoon lukt het niet wat ik ook probeer. Of via Windows Update assistant of Media Creation tool, niets lukt. Althans software wordt gedownload, installeren begint maar stopt soms na 42% maar meestal na 73%. Eerdere versie van Windows 10 wordt dan weer teruggezet en pc doet het wel. .

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home 64 bit. 8 Gb Ram, hdd 500 Gb, Avast Free

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Installeren zonder internet aansluiting, met internet aansluiting maar met uitgeschakelde antivirus.

Ook ergens gelezen dat Logitech eventueel de boosdoener zou kunnen zijn maar als ik die loskoppel kan ik niets meer. Toetsenbord en muis zijn usb aangesloten.

Wie een oplossing weet? Zou die persoon zeer dankbaar zijn want ben al sinds augustus vezig met proberen. Nee niet elke dag hoor.

Groeten uit Thailand,
Rob
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:52
Gaat het toevallig hierbij om update KB3194798? Ik heb hier al een paar weken last van: Mijn computer blijft elke keer bij het herstarten / afsluiten weer opnieuw proberen deze update te installeren en faalt bij 99%. Ik heb alle verschillende suggesties op het internet al geprobeert, maar geen enkele lijkt te lukken.

Heb je de Windows update troubleshoot al gedraait? In de gebeurtenissen logboek kun je ook de foutcode van het falen van de update opzoeken, levert deze wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan momenteel niet bij andere pc dus ook niet zien om welke update het gaat. Op mijn eigen pc is update KB3194798 probleemloos geïnstalleerd. Zal morgen gaan kijken, moet eerst "even" heen en weer naar Bangkok (ruim 500 km retour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je al in het logboek gekeken (eventvwr) of daar iets in staat van waarom het mis is gegaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 26-10-2016 14:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat nog een mogelijkheid is om een bootable device te maken van de Anniversary edition. Booten via de USB met Anniversary update en dan te kiezen voor het behouden van de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anniversary update op USB Flashdrive gezet. Op zich geen probleem, downloaden en starten van installeren werkte prima. Na 42% bekende melding dat OS terig werd gezet naar een eerdere versie. Echter pc bleef nu hangen want na 2 uur was pc nog steeds niet teruggezet. Pc uitgezet maar dat bleek geen goed idee, opstarten lukte helemaal niet meer. Nodige acties uitgeprobeerd. uiteindelijk CMOS batterij 1 nacht verwijderd. Na terugplaatsen startte pc weer normaal op. Althans ik vond het wel vreemd dat datum en tijd niet aangepast hoefde te worden.

Denk dat enige werkende oplossing zal uitmonden in volledig opnieuw installeren van Windows 10. Huidige versie was een update vanuit Windows 7. Aangezien de gratis updrade voorbij is vraag ik mij af of ik bij een eventuele nieuwe installatie huidige productiecode kan gebruiken. Iemand enig idee? Niet echt zin om Windows 10 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan 100% zeker de windows 10 iso downloaden en installeren, voer geen serienummer bij installatie in en hij activeert zichzelf.

Andere mogelijkheid is windows 7 installeren en met deze methode updaten naar 10:

https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Dit werkte voor mijn overbuurjongen vorige week nog, ze vragen geen bewijs. Weet alleen niet of deze link in Thailand werkt. Je moet dan wel een legale windows 7 hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:45:
Denk dat enige werkende oplossing zal uitmonden in volledig opnieuw installeren van Windows 10. Huidige versie was een update vanuit Windows 7. Aangezien de gratis updrade voorbij is vraag ik mij af of ik bij een eventuele nieuwe installatie huidige productiecode kan gebruiken. Iemand enig idee? Niet echt zin om Windows 10 te kopen.
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:55:
Je kan 100% zeker de windows 10 iso downloaden en installeren, voer geen serienummer bij installatie in en hij activeert zichzelf.
Dat kan zeker, daarvoor heb je een speciaal programmaatje, ik moet enen de naam opzoeken. Daarmee maak je een win 10 iso. Windows wordt dan automatisch geactiveerd, want Microsoft heeft bepaalde combinaties van het serienummer van het moederbord en processor opgeslagen. Als je dan installeert, wordt dat herkend en heb je geen product code meer nodig.
Andere mogelijkheid is windows 7 installeren en met deze methode updaten naar 10:

https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Dit werkte voor mijn overbuurjongen vorige week nog, ze vragen geen bewijs. Weet alleen niet of deze link in Thailand werkt. Je moet dan wel een legale windows 7 hebben.
Dat zou ik niet doen, je moet dan nog meer updaten i.p.v. in één keer de nieuwste versie.
Het kan wel.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hobbykok en T. Kreeftmeijer, bedankt voor jullie reacties.

Heb inderdaad officiële Windows 7 single language cd. Weet hoe lang het gaat duren om opnieuw te installeren, dus niet mij eerste optie. Updaten vanuit Windows 7 naar Windows 10 lukte nl. in eerste instantie niet eens, zelfs niet met hulp van Microsoft Nederland. Uiteindelijk Single Language (eigenlijk niet juiste benaming want kon kiezen uit Thai of Engelse installatie) kunnen downloaden en installeren. Heb nieuwe product key uiteraard genoteerd maar vraag mij af of ik die dan kan gebruiken bij een nieuwe installatie. Daarnaast overweeg ik op die pc een SSD te plaatsen waarop ik dan gelijk nieuwe Windows 10 op kan zetten. Dan is het inderdaad een schone installatie.

Heb deze site gevonden http://windowsiso.net/win...d/iso-single-language-10/ en ben nu aan het downloaden. Indien ik nl. naar de officiële Windowspagina ga krijg ik tekst alleen maar in Thai te zien en dat kan ik echt niet lezen.

Hoor graag wat het speciale programma is of dat ik al op juiste pad zit.

Groeten uit Thailand en nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als windows 10 upgrade eenmaal hebt gehad op de pc, en deze was geactiveerd, heb je geen key meer nodig. Sterker nog er is geen key voor win10 upgrade. Het eventueel invullen van een key tijdens de installatie moet je dus NIET doen. Indien erom wordt gevraagd, die stap overslaan.

Overigens, er zijn computers die niet lekker lopen op windows 10 omdat er te oude hardware in zit. Als het om een dergelijke computer gaat, dan kan je beter de moeite besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Computer is een jaar of 4/5 oud. Werkt op zich prima alleen die Anniversary Update krijg ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Kun je geen clean install doen met de AU van Windows 10?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 12:48

Emiel1984

Made in NL

Hier tegen hetzelfde probleem aangelopen. Maar besloten in Windows aan te geven dat er een datalimiet is op de draadloze verbinding. Daarmee zorg je dat deze in ieder geval niet automatisch keer op keer de update geforceerd download installeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Emiel1984 op 06-11-2016 11:31 ]

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1