Terug Delen | Lacie 4TB Porsche Design P9230 USB 3.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
heb juist een nieuwe schijf gekocht.
Nu er staat een aan en uit knop, maar telkens als ik de Imac opstart start deze externe schijf mee op.
Ik zou graag daar zelf beheer over hebben zou er nu géén mogelijkheid vr zijn ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Imac
OS X El Capitan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dus die aan-uit-knop werkt niet? Wat zegt de handleiding wat de aan-uit knop zou moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

DarkSide

theres no place like ::1

volgens de handleiding dien je de power knop te gebruiken om hem aan te zetten.
Neem aan als je hem uit zet, dat er dan ook geen (niet genoeg) spanning aanwezig is om de drive te starten en dus niet aanwezig is in OS X.

Dus: Power aan -> Imac aan -> externe drive zichtbaar.
Power niet aan -> Imac aan -> externe drive niet zichtbaar

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAzN, Darkside, ik heb de power knop uit gezet maar bij het opstarten van Imac start de externe drive vanzelf. Dus die power knap werk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:20:
volgens de handleiding dien je de power knop te gebruiken om hem aan te zetten.
Neem aan als je hem uit zet, dat er dan ook geen (niet genoeg) spanning aanwezig is om de drive te starten en dus niet aanwezig is in OS X.

Dus: Power aan -> Imac aan -> externe drive zichtbaar.
Power niet aan -> Imac aan -> externe drive niet zichtbaar
DAzN, Darkside, ik heb de power knop uit gezet maar bij het opstarten van Imac start de externe drive vanzelf. Dus die power knap werk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Blijkbaar reageert de schijf op power-over-USB bij opstarten op een manier die jij niet wil.

Speel eens met de instellingen bij Systeemvoorkeuren/Energiestand.
Dat zijn bij de iMac zo ongeveer de enige relevante instellingen.
(Wellicht kan je hem na de start weer snel in slaap helpen.)

Edit: ik heb zelf niet zo'n ding en ik heb jouw gebruiksaanwijzing doorgelezen die op de Porsche hoort te staan: op pagina 25 staat dat het aan de Eco mode ligt (die reageert inderdaad op de USB-Power on) en daar staat hetzelfde advies als hierboven ....

[ Voor 42% gewijzigd door Renault op 26-10-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renault schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:17:
Blijkbaar reageert de schijf op power-over-USB bij opstarten op een manier die jij niet wil.

Speel eens met de instellingen bij Systeemvoorkeuren/Energiestand.
Dat zijn bij de iMac zo ongeveer de enige relevante instellingen.
(Wellicht kan je hem na de start weer snel in slaap helpen.)

Edit: ik heb zelf niet zo'n ding en ik heb jouw gebruiksaanwijzing doorgelezen die op de Porsche hoort te staan: op pagina 25 staat dat het aan de Eco mode ligt (die reageert inderdaad op de USB-Power on) en daar staat hetzelfde advies als hierboven ....
Beste Renault
kan het idd zo proberen, als die dan op ECO staat en niet continu draait is het een optie.
Maar als dat niet het geval is, ga ik opteren om de Lacie gewoon geen stroom te geven, zodat die niet constant draait, en aan te sluiten wanneer ik nodig acht een back-up te maken wanneer er deftige veranderingen zijn op de Imac, gewoon om de slijtage van de schijf wat uit te stellen.
Nu deze gebruiksaanwijzing staat niet op de Porche :-(
bedankt alvast vr je hulp en tijd.
Nog een fijne dag/avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
Eerste hit op google op "Manual P9230": https://static.bhphotovideo.com/lit_files/72910.pdf
Pagina: 1