De beste voeding voor 50 euro

Pagina: 1
Acties:

• BerkJasper
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
Hallo Tweakers,

Ik zoek een?
Voeding die de i3-6100 en de GTX 1060 kan hendelen.

Wat is je budget?
Rond de 50 euro want dan kom ik mooi uit in een price range van 600 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet helemaal met voedingen, dus het maakt me niet uit als het maar aan de bovenstaande eisen voldoet ;)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het komt in een PC build samen met een i3-6100 en een GTX 1060.

Ik zelf had de pricewatch: Corsair CX450M, is deze goed genoeg?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 15:45

voz

De echte kenner

http://outervision.com/power-supply-calculator

Daarmee kun je precies kijken wat voor power je voeding moet kunnen leveren voor je setup. Qua voedingen in het algemeen: ga altijd voor een merk, goedkope voedingen leveren lang niet altijd de power die ze claimen. Met Corsair zit je over het algemeen wel goed.

[ Voor 38% gewijzigd door voz op 26-10-2016 10:52 ]

Systeemspecs
PV Installatie

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:55
Ja, of je kijkt even in het speciale topic wat over voedingen gaat :)

Maar goed, om je vraag te beantwoorden. Ja, de voeding die je noemt zal genoeg power leveren - meer dan genoeg zelfs. Je zou ook nog naar pricewatch: Seasonic G-series 360 watt deze kunnen kijken.

EDIT:
voz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:51:
http://outervision.com/power-supply-calculator

Qua voedingen in het algemeen: ga altijd voor een merk, goedkope voedingen leveren lang niet altijd de power die ze claimen. Met Corsair zit je over het algemeen wel goed.
MS-Tech is ook een 'merk'.
Corsair heeft ook slechte voedingen gemaakt.

Het klopt niet helemaal wat je zegt.

[ Voor 34% gewijzigd door Nat-Water op 26-10-2016 11:01 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou bovenstaande PSU calculator, of elke andere calculator, met geen vinger aanraken. Ze geven een vertekend beeld en de berekening is altijd fout. Verder hoeft het merk niet altijd wat te zeggen over de kwaliteit. Zo heeft ook Corsair een aantal oninteressante voedingreeksen uitgebracht, waaronder de CSM, oude CX en VS series. Je moet een voeding kiezen op basis van góede reviews waarbij de interne componenten onder de loep worden genomen en waarbij een gedegen testmethodiek is gebruikt.

Met een i3 en 1060 GTX verbruikt je systeem echt geen drol, een kwalitatief goede 300w voeding levert al meer dan genoeg vermogen voor je systeem. Helaas is het aanbod onder de 450w vrij gering, waardoor je toch al snel bij een 450w model uitkomt.

pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
pricewatch: Corsair CX450M

Neem ook eens een kijkje in Voeding advies en informatie topic - Deel 33 voor meer informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 26-10-2016 11:00 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• BerkJasper
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
Dan is de keuze al snel gemaakt lijkt mij met de CX450m, bedankt voor de hulp!