Xbox One S controllers i.c.m. PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 03:27
Ik heb pas geleden een Xbox One S controller aangeschaft, waarmee ik heerlijk draadloos kan gamen via bluetooth. Dit werkt allemaal perfect, maar gezien ik graag ook wil lokaal multiplayeren (FIFA 17, Rayman Legends, Rocket League etc), ben ik op zoek naar een 2e controller. Het liefst een Xbox One S controller via bluetooth, daar het de goedkoopste optie is.

Ik heb ergens op het internet gelezen dat je met de laatste firmware update voor controllers je niet één maar twee controllers via bluetooth kan aansluiten (officiële website geeft nog steeds één aan), echter kan ik die info niet meer terugvinden. Mijn vraag is dus, heeft iemand toevallig twee Xbox One S controllers die deze gebruikt op zijn PC of het wil testen? Dus niet via de dongle van 23 euro, maar bluetooth.

Nu zou je denken, "schaf er zelf een aan, werkt het niet, kan je altijd nog de dongle aanschaffen". Echter mocht het niet werken, dan gaat mijn voorkeur uit naar een 'oude' Xbox One controller, omdat deze in leukere kleurtjes verkrijgbaar zijn. Liever de blauwe Dusk dan een tweede witte. Echter liever een tweede witte wanneer het 23 euro goedkoper kan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Niemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Probeer het nog eens eenmalig, inmiddels heeft Microsoft haar website bijgewerkt en lijkt het er op dat je meerdere controllers kan aansluiten, maar met een kanttekening;
Alleen Xbox draadloze controller - 1 (aanbevolen)

Opmerkingen

Het is mogelijk om meer dan één controller via Bluetooth te verbinden met uw apparaat, maar de prestaties kunnen dan afnemen, afhankelijk van uw pc.

Windows 10 Anniversary Edition en Xbox draadloze controller met Bluetooth vereist. Zie Windows Update: Veelgestelde vragen voor hulp bij het bijwerken van Windows.

Werk uw controller bij voor de beste prestaties. Zie Uw Xbox One-controller in Windows 10 bijwerken.
Wat moet ik verstaan onder "prestaties afnemen afhankelijk van mijn PC"? Prestaties van de controller, prestaties van de PC? Mijn PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1MSI Z170M MORTAR€ 121,90€ 121,90
1Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB€ 475,25€ 475,25
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master Silencio 352€ 58,91€ 58,91
1Asus PCE-AC55BT€ 40,57€ 40,57
1Dell Ultrasharp U3415W Zwart€ 778,90€ 778,90
1Creative Gigaworks T20€ 0,-€ 0,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)€ 90,50€ 90,50
1Razer Naga Hex€ 68,82€ 68,82
1Microsoft Xbox Draadloze controller - One S Wit€ 50,74€ 50,74
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 98,-€ 98,-
1LG DVD RW 8x Slimline black USB 2.0 (GP57EB40.AUAE10B) Zwart€ 22,-€ 22,-
1Corsair RM650x€ 104,95€ 104,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,95€ 164,95
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 240,15€ 240,15
1Samson GO Mic€ 38,-€ 38,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.780,58

[ Voor 75% gewijzigd door MadDogMcCree op 28-10-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Als ik het zo lees, denk ik de prestaties van de controller. Denk aan inputlag enz.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Flex0r schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:56:
Als ik het zo lees, denk ik de prestaties van de controller. Denk aan inputlag enz.
Dan vraag ik me toch af wat er bedoeld wordt met 'afhankelijk van je PC'.

Achja, ik ga het er maar op wagen, helaas kan je in Europa nog niet zelf een kleur samenstellen. Al ben ik er wel 100% van overtuigd dat de wet van Murphy weer van toepassing gaat zijn. Zodra ik hem betaald heb, komen er nieuwe kleuren beschikbaar voor de S controller en introduceert MS ook het zelf samenstellen in Europa.

De foeilelijke lichtblauwe wordt hem niet. Of de witte, of de roze. Twijfel twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn nieuwe kleuren onderweg, de 3 'special editions' consoles zijn er al, zal niet lang duren tot die controllers los te koop zijn.

Maar mbt 'afhankelijk van je PC', neem ik aan dat ze bv bluetooth adapter bedoelen icm algehele snelheid van je systeem. De kans is groot dat je of input latency gaat krijgen of haperingen, ik ben nooit fan geweest van bluetooth als het gaat om accurate controller inputs. Wil je safe spelen, zou ik gewoon die adapter gebruiken.

Je kan nog altijd wachten tot Design labs ook voor Europa beschikbaar is :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Inmiddels maar eieren voor mijn geld gekozen en een 2e S controller aangeschaft. Blijkbaar heeft Microsoft stilletjes een zwarte S controller op de markt gezet, daar ben ik ook tevreden mee.
pricewatch: Microsoft Xbox Draadloze controller - One S Zwart

Ik wil mijn controllers graag uit elkaar kunnen houden, dus vandaar liever geen 2e witte. Mooi is anders, maar soit. Qua input lag is het met 1 controller overigens prima te doen. Tot mijn verbazing kan ik heel gemakkelijk meekomen in Battlefield 1 met een controller.

Mocht het niet fatsoenlijk werken, dan koop ik wel de dongle. Mocht het wel probleemloos werken, dan zal ik dat hier ook even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Even wat feedback achterlaten, ik heb 2 Xbox One S controllers aangesloten via Bluetooth en dus zonder dongle, en dat werkt vlekkeloos. Ik merk geen inputlag in games als Rocket League en FIFA 17. Ik moet er wel bij aangeven dat ik dus geen simple bluetooth dongletje gebruik, maar een PCIe Wifi/BT kaart, waarbij de bluetooth functie voeding nodig heeft via het moederbord. Met andere woorden, het is geen garantie dat dit bij iedereen vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MadDogMcCree schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:45:
Even wat feedback achterlaten, ik heb 2 Xbox One S controllers aangesloten via Bluetooth en dus zonder dongle, en dat werkt vlekkeloos. Ik merk geen inputlag in games als Rocket League en FIFA 17. Ik moet er wel bij aangeven dat ik dus geen simple bluetooth dongletje gebruik, maar een PCIe Wifi/BT kaart, waarbij de bluetooth functie voeding nodig heeft via het moederbord. Met andere woorden, het is geen garantie dat dit bij iedereen vlekkeloos werkt.
Goed om te horen, welke pci kaart gebruik jij? Ik zit wat krap aan usb poorten en een usb hub te nemen vind ik wat overkill, als ik wifi ook meteen kan fixen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
SinergyX schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:55:
[...]

Goed om te horen, welke pci kaart gebruik jij? Ik zit wat krap aan usb poorten en een usb hub te nemen vind ik wat overkill, als ik wifi ook meteen kan fixen.
Ik gebruik deze; pricewatch: Asus PCE-AC55BT

Tot nu toe een prima kaart, iets meer dan een maand in gebruik, nog geen verbinding verloren. Tevens haal ik gemakkelijk de 300 Mbit van Ziggo via Wifi. Let wel, de bluetooth functie werkt enkel wanneer je hem met een stekkertje (F-USB) aansluit op het moederbord. Omdat mijn moederbord maar 1 F-USB aansluiting heeft, heb ik daarvoor mijn case zijn front USB 2.0 aansluiting moeten opofferen.

Het fijne van de adapter is de meegeleverde verlengantenne, deze staat bij mij op een relatief radiogolf vrije plek op mijn bureau en haalt daardoor prima snelheden.

Mijn keuze voor deze kaart is gebaseerd op de ingebouwde bluetooth en de antenne. In het verleden vaak alleen maar problemen gehad met die goedkope bluetooth dongletjes.

[ Voor 8% gewijzigd door MadDogMcCree op 29-10-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Weet iemand of een oude Wireless Xbox 360 controller voor Windows ook op die nieuwe adapter werkt voor de One S controller?

Probleem bij mij was dat de Xbox 360 controller problemen ging geven op Windows 10. De controller valt regelmatig uit, of is niet meer de connecten met de USB ontvanger.

Daarop besloten een Wireless Xbox One S controller aan te schaffen. Maar helaas haperen spellen als de controller via Bluetooth verbonden is.
Ik heb een Asus USB-BT400 ontvanger op mijn PC, waarop ook een Bluetooth muis en toetsenbord zij verbonden.
Ik vermoedt dat 3 apparaten dus net te veel is, en de haperingen optreden. Als ik de controller bekabeld aansluit is het probleem weg.

Ik ga daarom denk ik maar zo'n nieuwe USB adapter aanschaffen voor de One S controller, en vandaar de vraag of de de oude Xbox 360 controller hier ook op kan. Dan heb ik ieder geval 2 controllers.
Pagina: 1