Hardnekkig CD-rom probleem

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53
Probleem bij 1 van mijn pc's:
Systeem info:

Intel PII - 333 Mhz, 64 mb, DFI mobo
cd-rom : 36x (IDE)
cd-open-haard : Philips PCA 460 RW (IDE)

Probleem:

Bij het lezen van een cd, reset de computer zich. Dit gebeurt bij beide cd-spelers. De computer herkend de cd vaak wel, maar zodra hij moet gaan lezen valt 'ie uit.
Kan voor het branden alleen Nero gebruiken. Dan reset de computer zich pas als het branden klaar is en ik op "discard" druk.

Heel af en toe krijg ik een blauw scherm waar op staat dat er een fout is op getreden en mogelijk normaal door kan werken. Dan heb ik massel en kan ik gewoon cd's draaien. Na verloop van tijd krijg ik dan een vastloper.

Het is niet de voeding van de computer. Die is al eens vervangen (complete tower zelfs). Ook hebben we de drives al eens van controllers gewisseld. Kan de controller op de mobo stuk zijn? De hdd's gaan nog als een trein...

Anyone? Thanx!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18

Hoicks

Techno!

Ik zou gaan denken aan onderspanning. Lezen van je cd-rom en branden kost best veel. Hoe zwaar is je voeding?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
hoe is de precieze setup van je cdroms en hadd's over de controllers heen misschien dat twee op een ide kanaal problemen geven.

PS moederbord de prim ide en secundaire ide alles op auto gezet

Verwijderd

Ondervoeding??

Kijk eens even of je voedingsstekkers er goed zitten. Alletwee niet op dzezelfde connector dmv parralel.
zet ze allebei op een apparte

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Denk ook dat het een voeding probleem is, of een probleem met je mamaplank. Trek eens een speler uit je pc..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Als het onder w2k werkt, zet dan automatisch herstarten eens uit. Misschien kun je dan zien wat de foutmelding veroorzaakt.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoi, dit topic is verplaats naar [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] :)

Verwijderd

dan kunnen we elkaar een hand geven. net een topic met bijna exact dezelfde subject geplaatst.

heeft dat blauwe scherm bij jou het toevallig ook over CDFS.VXD? en draai je win98 ?
Pagina: 1