Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung 960 Evo vs 950 PRO m.2 SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11 01:41
Mijn vraag
...

Samsung komt over een paar dagen met de nieuwe 960 lijn
Nu viel het mij op dat de 960 EVO (m.2) goedkoper is, en sneller is dan de 950PRO

Klopt dit? En is dit prijs verschil (ong 80eur) de paar dagen wachten waard? Of kan ik beter voor een 950 PRO gaan in mijn build omdat er verborgen sidenotes zijn aan de 960 evo ?

PC wordt voornamelijk gebruikt om te gamen e.d., ik neem aan dat die 960 evo ook prima is (en op papier lijkt hij ook een stuk sneller...)

Beste antwoord (via iaxe393 op 26-10-2016 22:44)

Verwijderd

Met gamen ga je geen verschil merken tussen een sata ssd en een veel duurdere nvme. Advies is hier: neem een sata ssd met 2x zoveel opslag dan een nvme voor dezelfde prijs. Dan kan je alles op een snelle ssd zetten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Met gamen ga je geen verschil merken tussen een sata ssd en een veel duurdere nvme. Advies is hier: neem een sata ssd met 2x zoveel opslag dan een nvme voor dezelfde prijs. Dan kan je alles op een snelle ssd zetten.

• iaxe393
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:27:
Waar merk je het verschil dan voornamelijk wel bij?

Dingen als adobe premiere enzo? Of autocad e.d. ?

Verwijderd

Verschil is merkbaar bij heel zware workloads waarbij in korte tijd veel data weggeschreven moet worden zoals 4K videobewerking.

• iaxe393
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:48:
Verschil is merkbaar bij heel zware workloads waarbij in korte tijd veel data weggeschreven moet worden zoals 4K videobewerking.
Ah top, weet ik dat ook gelijk weer.

ik zit wel regelmatig met premiere te kutten (1080p dan wel...)

Zou je dan toch eerder voor de evo gaan of voor de 950 pro? prijs/snelheids weis

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iaxe393 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:45:
[...]

Ah top, weet ik dat ook gelijk weer.

ik zit wel regelmatig met premiere te kutten (1080p dan wel...)

Zou je dan toch eerder voor de evo gaan of voor de 950 pro? prijs/snelheids weis
Waar werk je nu op? Van een draaiende schijf naar een (950)SSD wordt je al vrolijk, draai je nu op een 850 wordt het verschil alweer (stukken) kleiner.

• iaxe393
ik werk nu met een oude kingston ssd en gewoon een hdd

dus ja, verschil zal er zeker zijn :) nu alleen de vraag; wat is beter, een 950pro of 960 evo...
even van het prijsverschil afgezien...
Pagina: 1