[Dell Latitude E6410] Audio en ethernet probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Beste heren wizzards, nerds :-) en iedereen met meer kennis dan ik heb op dit onderwerp O-)
Ik heb hier van de week een mooie Dell E6410 cadeau gekregen van een zaken relatie die m had afgeschreven.

Het ding heb ik helemaal kaal gemaakt en opnieuw met een legale versie van Windows 7 Ultimate geïnstalleerd. Alles werkt perfect maar 2 dingen snap ik echt niet.,..

1.
Als ik in een browser, (chrome of IE) geluid afspeel via YouTube of bijvoorbeeld horizon.tv of Netflix dan staat het geluid erg zacht. Ik hoor het wel maar als er 2 meter iemand gewoon praat dan wordt het geluid al volledig overstemt.

Stop ik er echter een audio cd in dan is het volume veel harder.
Op dit moment speelt er een audio cd en als ik dan de volume mixer open gooi dan zie je de pulse balk ook mooi rond de 75% springen. Volume staat op 100% en er is geen vervorming oid.

Zet ik nu netflix, horizon etc open, dus luisteren via een browser, met het volume op 100% en ik kijk weer naar die mixer dan komt de pulse balk maximaal op een 20%
Ga ik tijdens dat afspelen van netflix oid naar de eigenschappen om de audio te testen en een ping geluid te laten afgaan dan hoor ik die ook veel harder.
Op de eoa manier krijg ik het vermoeden dat ergens in browser het geluid dus word gedempt maar waar , dat kan ik nergens terugvinden, als het uberhaupt al gebeurt.

Alle drivers zijn zo nieuw mogelijk. De Dell drivers die er van deze laptop zijn zijn geinstalleerd ( hier waren overigens geen specifieke audio drivers beschikbaar) Verder is ook windows volledig up2date,

Hier dmv pics de verschillen...

audio bij Netflix in Chrome

Audio van een cd  met mediaplayer

2.
Zoals al aangeven heb ik de drivers van de Dell site geplukt ( de laatste iig) en alle updates van Windows 7 Ultimate NL legale versie.
en toch....

toch verrekt die RJ45 lanpoort aan de slag te gaan. Nu doe ik alles wel via wifi maar soms is een draadje ook wel erg handig, zeker met een flinke GbBerg.

Op de pics zie je dat de ethernet driver ontbreekt. Ik vindt m niet op de Dell site, Althans ik niet. Als ik zoals de pics aangeven een poging doe om een windows driver te pakken stellen ze een pci driver voor en voor een laptop lijkt me dat niet handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iYZFTVUVxvOfwSO6WpvYXkBd/thumb.gif

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7EcajVLoc2rdH46k82dAO8YM/thumb.gif

Heeft iemand hier enig idee?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voor dat laatste google de hardware ID.

Afbeeldingslocatie: http://driverzone.com/img/guide/details.jpg

Misschien ook even voor de audio doen, misschien vind je nog een andere/betere/nieuwere driver.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 25-10-2016 23:10 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom zou een laptop geen PCI bus hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:11
Als ik het me goed herinner (ik heb vrij veel van deze laptops ingespoeld op het werk) zit de driver voor die netwerkadapter niet standaard in windows 7.

Google daarom inderdaad de Vendor ID, of, de luie methode, download de Dell e6410 driver .cab, pak hem uit met 7zip en laat de device manager daarin graven voor een geschikte driver.
Voordeel is dat je dit ook meteen voor je geluidskaart kan doen met dezelfde driver cab.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13

AzzKickah

06-CENSORED

Er is wel een specifieke audio-driver van Dell voor Windows 7: http://downloads.dell.com/audio/DRVR_WIN_R278544.EXE

En ook voor de netwerkkaart: http://downloads.dell.com...-PLATFORM_A06_R290983.exe

Gewoon via support.dell.com - type laptop selecteren - klaar. Dus waarom jij die dan niet kon vinden...? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:24

Speedmaster

Make my day...

AzzKickah schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:36:
Er is wel een specifieke audio-driver van Dell voor Windows 7: http://downloads.dell.com/audio/DRVR_WIN_R278544.EXE

En ook voor de netwerkkaart: http://downloads.dell.com...-PLATFORM_A06_R290983.exe

Gewoon via support.dell.com - type laptop selecteren - klaar. Dus waarom jij die dan niet kon vinden...? :)
Sterker nog op basis van je servicetag nummer kan je alle drivers naar boven toveren op de dell support site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Mijn hartelijke dank heren!

Ik had via de Dell site al een hele waslijst opgehaald. Ok de bios versies... Ik kreeg de Dell met versie 4 en zit nu op de laatste met versie 16...

De audio kwam ik alleen nergens tegen, maar nu dus wel waarvoor mijn dank! De audio is nu idd in de browser wat harder en ik heb er ook microphones bij maar waarom er zo'n verschil zit tussen een cd bron en geluid van netflix oid via een browser is me een raadsel.

Wat de netwerk driver betreft,... Die is wat vager. Bij een installatie pakt Dell de drivers keurig uit onder \Dell\driver nummer. Het nummer wat ik nu heb gedownload zat daar al bij en ook een driver update heb ik via die map geprobeerd maar dat werkte niet. Na deze nieuwe werkt het dus wel en heb ik een uitroepteken vrij apparaat overzicht.

Nu alleen nog zien uit te vogelen waar die andere optie van dit ding zitten;
er zou ergens een vingerprint ID moeten zitten te beveiliging maar waar :-)
De Latitude infinity knop naast de powerknop zou een snelstart moeten geven maar als ik die probeer krijg ik de melding dat die software partitie er niet is. Veel zou ik er volgens wat speur werk niet mee opschieten, 10 seconden opstart ofzo...

Wat wel erg irritant is is het zo nu en dan spontaan verdwijnen van de dvd speler/brander in de explorer. Ding gaat dan nog wel gewoon open maar als ik er dan een dvd in doe oid word die niet zichtbaar.... ( lege stations weergave is afgevinkt)

maar goed, gratis laptop met een i5 erin, 4 gb mem en een lekker vlot maar licht krappe HD en een goed (niet glazend :-) ) scherm, das toch best een vooruit gang vanaf een oude celeron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
even een update

Zoals aangegeven heb ik de drivers vervangen, maar toch klopt er ergens iets niet denk ik Wellicht dat het een instelling is, maar ik kan het iig niet vinden...

ter verduidelijking de volgende screenshots.
1. De groene volume weergave tijdens een film in IE browser met veel lawaai in de film
2. Diezelfde film in dezelfde browser op een moment dat er normaal gesproken word
3 Je kunt de speakers testen bij de instellingen van de drivers. Er wordt dan een soort Intel deuntje door de linker en vervolgens door de rechter speaker gespeeld.
Zoals jullie zien is de uitslag van de volume meter dan VELE malen hoger.
4. Dit is de volume uitslag als er een audio cd word afgespeeld, het verschil is dan erg duidelijk te zien
5. In alle gevallen staat alles overal maximaal open. Ook als ik het volume controleer via de fysieke + &- knoppen van de laptop zelf boven het toetsenbord waardoor dit plaatje op het scherm komt.

Als ik actie 3 doe tijdens de film zoals in 1 en 2 dan knalt die test toon ook door de kamer en is echt veel harder in geluid dan de film en komt dit ook prima uit boven het geluid van de tv in de kamer....

Kortom, ik heb de juiste drivers nu in gebruikt maar ergens staat er blijkbaar iets niet goed... ?

Opvallend is plaatje 3. Daar zie je dat er op de volume mixer een verschil te zien is onder de mate van uitslag onder het icoontje "geluid" ten opzichte van de uitslag onder het icoontje "luidsprekers.
Dit verschil is ookergduidelijke te zien als ik een audio cd draai in de laptop in plaatje 5 ( die overigens ook goed hard doorkomt). De uitslag van de mediaplayer in de audiomixer is dan echt hoger dan de uitslag van hoofdvolumeschuif. In dit geval moet ik de volume schuif voor mijn oren ook omlaag draaien

1:1

2: 2.

3: 3

4: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NiBYFeRC4BRO08KfqzgRHl0C/thumb.gif

5: 4

[ Voor 121% gewijzigd door Gompy58 op 30-10-2016 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:11
Ik denk niet dat je dit "probleem" gaat oplossen, ik heb zelf ook gemerkt dat muziek (in tegenstelling tot films) vaak luider afgemixt is. Ik ben geen geluidstechnicus, maar ik vermoed dat dit is om meer dynamisch bereik over te houden voor luide zaken als explosies en dergelijke.

Wat je eventueel wel kan doen is in de windows geluidsinstellingen (tijdelijk) Loudness Equalization aan zetten. Hiermee trek je in feite de zachte stukken en de harde stukken in een film dichter naar elkaar toe. Resultaat: beter verstaanbare dialoog en relatief minder luide explosies.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil even me enorme kloten frustraties uitpoepen :9

mijn buurmeisje heeft ook een Dell Latitude E 6410 en daar ging van de week spontaan de harddisk van kapot, nou ja pech gehad dat kan eens gebeuren toch.

ik er een nieuwe harddisk in gezet en heb zelf al meer als 35 jaar computer ervaring maar dacht je nu echt werkelijk dat ik het voor elkaar kreeg om de draadloos wifi internet netwerk kaart te kunnen installeren en gaan met die banaan :'( wat een enorme gedoe is dat zeg omdat voor elkaar te krijgen.

dit koste mij bij elkaar 4 dagen, maar ik heb het voor elkaar gekregen :z .

op de DELL site support staan niet de juiste drivers of dan wel de verkeerde drivers.
Dell Nederland gebeld , en wat zijn die mensen daar enorm koppig zeg :( en stellig van overtuigt dat er op de support site alles goed voor elkaar is en alles moet werken zoals het hoort te zijn nou mooi niet dus.

ik heb echt serieus alle draadloos internet netwerk wifi kaart drivers daar opgehaald en ge installeert maar niks pakte goed uit bij de installatie en wilde of niet installeren of het werkte niet :(

ik ben gaan zoeken naar universele internet wifi netwerk drivers en daar was ook geen succes te behalen ;)

uiteindelijk was ik hier beland : https://driverpack.io/nl :> oke het was even een groot bestand ophalen van z,n kleine 500 mb groot. opgehaald en geïnstalleerd en wat dacht je :9 YES !!!! draadloos internet.

dus mensen als je ook problemen hebt met een Dell Latitude E 6410 draadloos wifi internet drivers , dan is dit mijn advies >:)

groetjes : Dinand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-09 19:55
@Verwijderd Topic is uit 2016? :?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, ik was aan het spitten geraakt op Dell Latitude E 6410 problemen.

wie weet heeft er iemand nog z,n laptopje in de kast liggen met het zelfde probleem.

dan kan het nu eindelijk eens opgelost worden.
Pagina: 1