Sim niet geldig iPhone 5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Hi mede Tweakers,

Ik heb onlangs een Tele2 sim only abonnement afgesloten nu wilde ik deze in mijn oude iPhone 5 stoppen, helaas kwam ik gisteren tot de conclusie na ontvangst van de simkaart dat de 'sim niet geldig' is in de desbetreffende iPhone. In een andere iPhone werkt de simkaart wel, wanneer ik een Vodafone simkaart in de desbetreffende iPhone stop werkt deze wel.

Betekent dit dat de iPhone 5 simlocked is?

Bij voorbaat dank.

Groet,
Ralph

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Welke simkaart heb je vroeger in je iPhone 5 gebruikt? Indien die van een andere provider, en dus niet van Vodafone was, heeft het toestel geen simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Marly schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:25:
Welke simkaart heb je vroeger in je iPhone 5 gebruikt? Indien die van een andere provider, en dus niet van Vodafone was, heeft het toestel geen simlock.
Ik zal even opsommen wat ik allemaal geprobeerd heb.

Desbetreffende iPhone 5:
- Vodafone simkaart werkt
- Tele2 simkaart werkt niet
- Andere Tele2 simkaart werkt niet
- Lyca Mobile simkaart werkt niet

Andere iPhone(s):
- Tele2 simkaart werkt
- Andere Tele2 simkaart werkt
- Lyca Mobile simkaart werkt

De telefoon is vanuit het toenmalige Hi geleverd, nu KPN. Vanuit hier wordt gezegd dat de telefoon geen simlock heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Een niet ondersteunde frequentie? https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/
Ok voornamelijk 800 MHz wat Tele2 gebruikt: https://forum.tele2.nl/mo...ten-180/iphone-5-4g-37945

Maar dat heeft de iPhone toch.. 2600 MHz (uitwijk mogelijkheid provider) heeft de iPhone 5 niet.

Edit: http://www.4g.nl/4g-toestellen/apple-4g/

[ Voor 7% gewijzigd door GerardVanAfoort op 25-10-2016 23:58 . Reden: Toevoeging ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:22
Hoe lang heb je de simkaart in de iPhone laten zitten? Ik heb zelf ook Tele2 i.c.m. een iPhone 5 gehad. Een Apple Store medewerker heeft mij in het verleden eens verteld dat het activeren van simkaarten van "virtuele" providers soms wel eens een tijdje kan duren, oplopend tot een paar uur. Weet niet of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
djmaster329 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:57:
Hoe lang heb je de simkaart in de iPhone laten zitten? Ik heb zelf ook Tele2 i.c.m. een iPhone 5 gehad. Een Apple Store medewerker heeft mij in het verleden eens verteld dat het activeren van simkaarten van "virtuele" providers soms wel eens een tijdje kan duren, oplopend tot een paar uur. Weet niet of dat nog steeds zo is.
In een andere iPhone 5 doet de Tele2 simkaart het wel, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Probeer eens in de betreffende iPhone de instellingen van mobiel internet te switchen van 4G naar 3G en zet de iPhone uit en aan. Ff aan laten en probeer dan eens de switch terug?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
ralphjxss schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:31:
[...]

Ik zal even opsommen wat ik allemaal geprobeerd heb.

Desbetreffende iPhone 5:
- Tele2 simkaart werkt niet
- Andere Tele2 simkaart werkt niet
- Lyca Mobile simkaart werkt niet

Andere iPhone(s):
- Tele2 simkaart werkt
- Andere Tele2 simkaart werkt
- Lyca Mobile simkaart werkt

De telefoon is vanuit het toenmalige Hi geleverd, nu KPN. Vanuit hier wordt gezegd dat de telefoon geen simlock heeft.
KPN en Vodafone zijn verschillende netwerken, dan klopt 't inderdaad, wat men bij KPN zegt, het toestel heeft geen simlock.
Maar de 5 ondersteund niet alle 4G frequenties, zoals hierboven al meerdere malen aangegeven, mogelijk de internet instellingen eens op 3G zetten? Bij die andere iPhone 5, waarin de simkaart 't wel doet, is dat mogelijk het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Marly schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 01:16:
[...]

KPN en Vodafone zijn verschillende netwerken, dan klopt 't inderdaad, wat men bij KPN zegt, het toestel heeft geen simlock.
Maar de 5 ondersteund niet alle 4G frequenties, zoals hierboven al meerdere malen aangegeven, mogelijk de internet instellingen eens op 3G zetten? Bij die andere iPhone 5, waarin de simkaart 't wel doet, is dat mogelijk het geval.
Ook dit heeft niet gewerkt, ik kom steeds bij het activering slot uit en vervolgens als ik inlog met mijn Apple ID dan komt de melding 'Sim niet geldig'. In mijn andere iPhone 5 met Tele2 simkaart staan de instellingen gewoon op 4G ingesteld en dat werkt wel zonder problemen.

Vanmorgen met Apple gebeld die zeiden aan iTunes hangen en herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit dus gedaan, maar dit had weer hetzelfde effect.

Wat wel grappig is dat de simkaart wel degelijk connectie maakt met het netwerk, eerst 'Geen Service' en vervolgens zie ik de bereik bolletjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:37
Is het een CDMA model iPhone?
Welk model is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:13

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dit lijkt mij een gevalletje van een EMEA lock of iets vergelijkbaars.
De originele provider (neem aan Vodafone) moet deze kunnen verwijderen zodat de telefoon geen lock meer heeft en ook simkaarten van andere providers buiten de EMEA lock accepteert.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Dubbelpost sorry

[ Voor 96% gewijzigd door RPHN op 26-10-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Modelnummer: A1429

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Welke iOS versie draai je?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
Het is inmiddels opgelost door een Senior Advisor van Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RPHN schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:47:
Het is inmiddels opgelost door een Senior Advisor van Apple.
En wat heeft die gedaan dan?
Altijd wel fijn om even te vermelden, voor mensen die met 't zelfde probleem zitten en hier komen zoeken. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
WhatsappHack schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:23:
[...]

En wat heeft die gedaan dan?
Altijd wel fijn om even te vermelden, voor mensen die met 't zelfde probleem zitten en hier komen zoeken. ;)
Dat is heel mooi om te horen!
Wat er precies aan de hand was leg ik u graag uit in ‘’Jip en Janneke’’ taal.

Op elk toestel staat een bepaald profiel, en in dit profiel staat precies aan welke provider het toestel is gekoppeld.
Wanneer dit incorrect staat moeten wij of de provider actie ondernemen.

Dit probleem kan ontstaan omdat het toestel een keer eerder is vervangen en de profiel niet goed is overgezet, het probleem hoeft niet gelijk zichtbaar te zijn zoals in u geval.
U hoeft u zelf ook geen zorgen te maken dat het probleem terugkeert omdat dit nauwelijks voorkomt.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Dit is zijn uitleg.
Pagina: 1