Aangezien niemand anders het nog heeft gevraagd vraag ik het maar even, wat wil jij ermee gaan doen? Jij geeft zelf al aan dat jij weet dat het nogal matig is voor gamen maar jij wil wel graag weten welke beter is voor gamen. Dan komt bij mij de gedachte op dat jij ofwel wil weten hoe goed/slecht je ermee kan gamen op het moment dat je grafische kaart beschadigd geraakt ofwel alleen met die geïntegreerde graphics wil gamen, in ieder geval totdat je hebt gespaard voor een grafische kaart of iets dergelijks. Als jij wat meer informatie geeft dan kunnen mensen jou wellicht beter helpen, hoe meer informatie (waarvoor jij de computer nog meer wil gebruiken en hoe) hoe beter.
Ik heb me niet uitgebreid verdiept in de ins en outs van de grafische kwaliteiten (wel een beetje, eens wat benchmarks gezien), wat ik ervan begrijp is dat 30 fps met 720p/HD mogelijk is voor veel spellen met middelmatige instellingen (overwegend medium). Als iemand dit kan aanvullen of nuanceren, graag, maar volgens mij komt het hier ongeveer op neer. Het is mogelijk om zo te gamen. Zou ik het aanraden voor de lange termijn? Nee. Ik heb ervaring met 30-60 fps, ik beschouw 30-45 fps als veel minder speelbaar dan 45-60, het spel voelt dan stroperig aan en het speelt onprettig. Een voorbeeldje is dat ik bij een bepaald spel (Assassin's creed) t.g.v. een CPU-bottleneck (oude CPU) op 1 bepaalde plaats een veel lagere FPS had, ik vond het ontprettig spelen (ik ergerde me aan hoe traag het spel reageerde op mijn input) zonder dat ik direct wist wat de oorzaak was, toen ik FRAPS gebruikte zag ik de reden, dips naar rond de 30. Nu is het niet zo belangrijk wat ik vind maar ik begrijp dat de meeste gamers die een PC gebruiken het zo ervaren. Anderzijds zijn er veel mensen die met consoles dit zijn gewend en die er niet over klagen, vraag me niet waarom (controller vs. muis of gewenning?).
[
Voor 33% gewijzigd door
Verwijderd op 26-10-2016 15:56
]