Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farm
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-07 12:03
Hallo Allen!
ik ben meer een lurker op GoT, maar heb deze keer een adviesvraagje waarbij ik met mijzelf in de knoop zit
Het is als volgende:
Ik mis mijn oude Eachine M1 Smartphone, ik vond deze echt mooi om te zien en om te hebben

Sinds die is overleden heb ik een Lumia 920 en een Ativ S gebruikt, beide windows phones

Nu vind ik door de laatste whatsapp updates en de brakke marketplace windows phone steeds wat meer tegenvallen (aanbod lijkt te stagneren, whatsapp is ROND op een VIERKANT platform :( )

Ik heb mij voorgenomen om weer een Android te nemen
Na wat zoekwerk ben ik uitgekomen op de bovenstaande toestellen.

Ik moet zeggen dat ik de OPO een erg mooie telefoon vind, maar hij komt uit April 2014..
Het baat mij angst dat deze telefoon al zou oud is, aangezien oude android de neiging hebben om traag te worden in 2~3 jaar

De Lenovo K5 kwam ik vandaag tegen in de MediaMarkt voor 120 euro, ik wou eerder een K3 Note importeren, maar de wachttijd vond ik wat te lang (25 dagen, pfff)
Los daarvan ben ik overdag nooit thuis. dus ben ik bang dat mijn pakket ergens anders afgegeven word en ik hem nooit zie (woon in een kamercomplex....)

TL;DR:

Nieuwe Lenovo K5 of een 2e hands OPO?
Ik kan een OPO 2e hands krijgen voor 120 euro in de buurt, maar de leeftijd van de OPO baart mij zorgen

Alvast bedankt voor een advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
android wordt echt niet trager na 2 jaar hoor. Er komen alleen geen updates op een gegeven moment. Telefoon van 2 jaar oud heeft batterij van 2 jaar oud.. Dat is duurkoop.

K5 is best een goede keuze qua specs , maar 120 euro? Is dat geen foutje?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:00

Tazzios

..

Farm schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:35:
...
Ik moet zeggen dat ik de OPO een erg mooie telefoon vind, maar hij komt uit April 2014..
Het baat mij angst dat deze telefoon al zou oud is, aangezien oude android de neiging hebben om traag te worden in 2~3 jaar
....

Nieuwe Lenovo K5 of een 2e hands OPO?
Ik kan een OPO 2e hands krijgen voor 120 euro in de buurt, maar de leeftijd van de OPO baart mij zorgen

Alvast bedankt voor een advies!
Een telefoon wordt niet spontaan traag, dat komt eerder door gebruik of apps die groter en zwaarder worden en het geheugen wat vol raakt.
Tegenwoordig zijn de telefoons wel krachtig genoeg. Mijn S2 uit 2011 draait ook prima android 6.

De K5 heb ik zondag besteld voor mijn moeder 169 euro en er is een cashback actie van 30 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door Tazzios op 26-10-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kwa specificaties loopt de OnePlus One rondjes om de Lenovo K5 heen. Ik heb zelf nog steeds de OPO en het is en blijft een snel en geweldig toestel. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de software ondersteuning binnenkort stopt, wil je dus up-to-date blijven moet je overstappen op een van de vele custom roms.

De Lenovo K5 is echt een budget toestel waarvan de software ondersteuning onbekend is, omdat Lenovo een nieuwe speler op de markt is. Ga ik echter naar de Moto (by Lenovo) toestellen kijken, laten ze de support voor toestellen uit deze prijsklassen eigenlijk na een half jaar (of eerder) vallen. Dus waarschijnlijk heb je na een zeer korte tijd ook hier geen software ondersteuning meer voor.

Voor 120 een 2e hands OPO halen is echt geen slechte deal in ieder geval, hou er echter wel rekening mee dat de batterij was achteruit gegaan kan zijn.