Toon posts:

Ongewenste kopie 433mhz handtransmitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ongewenste kopie 433mhz handtransmitter

Onlangs heb ik wegens incompatibiliteit van klikaanklikuit met klikaanklikuit besloten om bij een internetwinkel een draadloze zender en ontvanger te kopen.

http://s.aliexpress.com/byIfE773

Dit werkt naar volledige tevredenheid.
Mede ook omdat er meer dan 16.000.000 codes zijn en dus de kans dat iemand bij mij thuis iets op afstand kan bedienen wel erg klein is.

Een paar weken later besloot.ik een transmitter voor te klonen te kopen om een kopie van de eerste te maken.
Na ontvangst van het kopiemodel drukte speels op 1 van de knopjes waardoor meteen het licht aanging. Zonder dat ik eerst een kopie gemaakt had.

Hoe is dit mogelijk?
Deze zender had blanco moeten zijn. Dat er toch een code in zit, oke. Dit is ja uitwisbaar. Maar dat de code die er in zit identiek is aan een die ik 'ns een keer gekocht heb is wel vreemd.

Zijn er wel meer dan 16 miljoen codes, of slechts 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Of ze worden standaard afgeleverd met de zelfde code ...

Een "rolling" code zal dit ook wel niet zijn, dus deuren ermee openen enzo is hoe dan ook een slecht plan.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:31:
Onlangs heb ik wegens incompatibiliteit van klikaanklikuit met klikaanklikuit besloten om bij een internetwinkel een draadloze zender en ontvanger te kopen.
...
Een paar weken later besloot.ik een transmitter voor te klonen te kopen om een kopie van de eerste te maken.
Na ontvangst van het kopiemodel drukte speels op 1 van de knopjes waardoor meteen het licht aanging. Zonder dat ik eerst een kopie gemaakt had.

Hoe is dit mogelijk?
Deze zender had blanco moeten zijn. Dat er toch een code in zit, oke. Dit is ja uitwisbaar. Maar dat de code die er in zit identiek is aan een die ik 'ns een keer gekocht heb is wel vreemd.
Waarschijnlijk heb je het 1e exemplaar nooit gereset oid, waardoor die nog de factory code bevat.
En waarschijnlijk (voor die prijs) is er maar 1 factory code.

Dit is nou typische massa-productie, je maakt 1 chip met 1 code die de gebruiker dan zelf kan aanpassen en die kopieer je een paar miljoen keer en je plaatst die gekopieerde chip in 1001 apparaten.
Het gaat goed zolang iedereen zijn apparaat maar aanpast / reset (wat gewoon een handeling is die een paar dubbeltjes aan de prijs toevoegt als het af-fabriek moet gebeuren)

En tja "16.000.000 codes" dat klinkt heel leuk, maar dat is de specificatie en niet de implementatie zeg maar. Veelal bij die chinese dingen heb je een bereik ergens tot in de 4.000.000 puur doordat er andere onderdelen inzitten die minder precies zijn etc.
Praktisch gezien maakt het niet echt uit, 4 miljoen combo's is nog steeds ruim zat (bedenk dat pincodes maar 10.000 combo's hebben) maar begrijp simpelweg wel dat de lagere prijs bij chinezen meestal ook echt in het totaalpakket zit