Qnap 419P netwerk instellingen weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seacat
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 08:48
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand kan helpen met een probleem met mijn Qnap 419P NAS.
Sinds 3 weken terug, als mijn NAS weer opstart (instellen in "Power Schedule") krijg ik een e-mail van de NAS met de volgende inhoud:

Server Name: NAS419P
 IP Address: 192.168.1.43
 Date/Time: 25-10-2016 08:04:41
 Level:  Warning
 External LAN Card Changed.

De NAS heeft na de herstart een DHCP adres gekregen??????
Dus zet ik de NAS weer op een fixed ip adres en bevestig dit weer. Maar naar een herstart (ook als dat gebeurt zonder dat de "power schedule" dit doet.

Ook heb ik laatste firmware (25-10-2016) op de NAS gezet. Ook heb ik oude firmware versies op de NAS gezet. Maar zoals dit bericht doet blijken..... geen succes.

Iemand nog een idee????

Gr., Seacat

[ Voor 3% gewijzigd door seacat op 25-10-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:06
Niet helemaal een oplossing maar je kan in je router een DHCP reservation aanmaken, dan krijg je NAS wel een IP via DHCP maar dan is dit wel elke keer hetzelfde IP.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
Ik heb dit laatst ook gehad met mijn 419P+. Zou je eens naar de MAC-adressen kunnen kijken in de webomgeving van de NAS? Ik vermoed dat voor LAN1 en LAN2 hetzelfde MAC-adres vermeld staat (ik gok 00:00:00:00:05:09, dit is het default QNAP MAC adres).

Hierdoor krijgt de NAS ook een ander IP adres, vanuit de router gezien heeft het apparaat niet meer het MAC-adres dat in de DHCP-reservation staat en dus geeft de router een nieuw IP-adres uit.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPR op 26-10-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seacat
@PatrickPR: Zo juist even gekeken. Ja, klopt: het MAC-adres is wat je hierboven schrijft. Wat heb jij toen gedaan.

@Mattie112: Als er geen andere oplossing is kan ik dit zeker proberen!

Beiden bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
seacat schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:45:
@PatrickPR: Zo juist even gekeken. Ja, klopt: het MAC-adres is wat je hierboven schrijft. Wat heb jij toen gedaan.

@Mattie112: Als er geen andere oplossing is kan ik dit zeker proberen!

Beiden bedankt.
Ik heb toen een supportticket aangemaakt bij Qnap. Ik kreeg toen de volgende instructie terug die het probleem heeft verholpen.

Please follow the next steps.
How to restore MAC address:
1: From your browser, access the url below, replacing “NAS-IP” with your NAS IP address.
http://NAS-IP:8080/cgi-bin/hwtest/hwtest.cgi?func=hw_pro
or
http://NAS-IP:8080/cgi-bin/hwtest/hwtest.cgi?func=start
2: Log in as admin account
3: Press the button marked 開始:
4: Enter the original MAC address and Serial No. of the NAS, then press the button 下一步:
The MAC address and Serial are found on the sticker on the back of the NAS.
5: Press the button 關機:
6: The device will shut down. After it has shut down, manually power on again and the MAC address should be restored.

Voor de tekens op de buttons moet je even goed kijken dat je de juiste pakt, gewoon naar de juiste figuurtjes zoeken ;) . Ik hoor graag of dit jou ook heeft geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seacat
@PatrickPR:

Dit was de oplossing. Na een herstart blijft het ipadres op het fixed adres staan.
Ook hebben de netwerkpoorten weer een mac adres.

Heel erg bedankt! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door seacat op 28-10-2016 19:58 ]

Pagina: 1