Brandveiligheid gsm-adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Pieter
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-02 14:49
Beste

Ik ben op zoek naar een manier om mijn gsm-oplader onder mijn bed brandveilig te maken. Op dit moment ligt die op een houten vloer, ingestoken in een contactdoos.

Mijn idee zou zijn om er iets rond te maken dat ervoor zorgt dat vonken of warmte de houten vloer niet doen ontbranden. Gek genoeg bestaat er geen pasklare oplossing. Zou zo'n standaard, grijs elektriciteitsdoosje brandwerend genoeg zijn? Dan zou ik daar gewoon alles insteken en de kabels eruit laten komen.

Iemand ervaring met brandwerend materiaal?

Met vriendelijke groet
Jan-Pieter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snavel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:08
Dat je geen pasklare oplossing kunt vinden komt omdat het onzin is.. Voordat de houten vloer fatsoenlijk begint te branden staat je bed al in lichterlaaie. Een grijs elektriciteitsdoosje is van? plastic?

Gewoon fatsoenlijke opladers gebruiken, een vonk of "warmte" van je oplader zal normaal never nooit je vloer doen ontbranden. Enige "zorgen" die je evt zou kunnen hebben is kortsluiting waardoor je oplader smelt/ontbrand, wat een brand kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een rookmelder plaatsen en niet slapen bovenop een adapter lijkt mij de beste oplossing. Je vloer staat niet zomaar in de fik, al is het maar omdat het maar een relatief klein oppervlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Gebruik alleen opladers van de fabrikant van je toestel, onder merkloze en 3rd party exemplaren zijn afgelopen zomer veel onveilige exemplaren ontdekt.

https://www.inspectieresu...oductonderzoek/usb-laders

Maar met het opladen van Lithium Ion accu's is er altijd een verhoogd risico dat er wat mis gaat, ook al is de kans daarop heel klein met kwaliteitsproducten. Dus waarom kies je er niet voor om je GSM ergens anders op te laden?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs