Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coaqii
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08 09:01
Mijn i5 werd voorheen noooit warmer dan 60 graden under load en nu kom ik met problemen dat hij zelfs 80 graden word bij het opstarten! met benchmarks werd hij ook super warm. Ik heb niks anders gedaan. Heb de koelpasta ook al vervangen, geen verschil. Kan iemand mij helpen? Ik gebruik de stock intel koeler. Het kwam pas voor nadat ik mijn gpu eruit had gehaald en dus op de integrated graphics moest, nu heb ik een 1060 en wordt hij kneiters warm....

[ Voor 7% gewijzigd door Coaqii op 25-10-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke momenten wordt hij zo warm? Tijdens het belasten of gewoon op je bureaublad? En welke videokaart had je eerst? Als die flink langzamer is dan de 1060 is het vrij logisch dat hij nu warmer wordt, omdat hij nu ook meer aan het werk moet om de videokaart bij te houden (ook weer tijdens games natuurlijk). In principe is 80 graden nog niet het einde van de wereld, maar het is zeker wel warmer dan zou moeten.

Post ook even alle componenten waaruit je pc bestaat.

Ook een foto van hoe de CPU koeler is geplaatst kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de pushpins van de boxedkoeler los geschoten of nooit goed vast gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Of je het er nu bij krijgt of niet die box coolers met die push_pins zijn waardeloos. Gooi ik meestal gelijk de vuilnisbak in. :( Koop een redelijke aftermarket cooler.

En heb je niet teveel pasta gebruikt dan werkt het juist weer isolerend. Een drupje zo groot als een gekookte rijstkorrel is genoeg.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:12:
In principe is 80 graden nog niet het einde van de wereld, maar het is zeker wel warmer dan zou moeten.
80 graden met normaal gebruik is 100+ tijdens LinX of Prime95, dat is dan wel weer veel te hoog.

Sowieso is de stockkoeler maar een matig ding. Die vervangen kan sowieso geen kwaad. Verder kan het inderdaad prima dat 1 pinnetje niet goed zit. Let er sowieso op dat de pushpins een stand hebben voor los en voor vast door ze een slag te draaien. Staan ze in de verkeerde stand gaan ze nooit goed vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coaqii
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-08 09:01
Het is opgelost, in het overzetten van de kast heb ik blijkbaar die stock cooler niet goed geinstalleerd... bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1