Ik ben van plan om op korte termijn mijn nieuwe computer volledig te gaan kopen (resterende onderdelen) alleen weet ik niet of ik een goede keuze heb gemaakt in de resterende mogelijke aankopen.
Dit zijn dan mijn moederbord, processor+koeler, grafische kaart en ramgeheugen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe computer voornamelijk gaan gebruiken voor webdesign, fotobewerkening, games (denk aan GTA5, NeedForSpeed, PlanetCoaster en dat soort games).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is niet echt belangrijk, ben al een aantal maanden aan sparen voor het systeem. Ik heb op dit moment een ongeveer 2.500 euro ter beschikking hiervoor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende heb ik al reeks gekocht of zal ik overnemen van mijn huidige build:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil deze samenstelling gaan gebruiken voor mijn nieuwe computer in samenhang met de bovenstaande lijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar MSI, Nvidia, Corsair, Kingston, Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral toekomst klaar, hiermee doel ik op een jaar of 2/3 vooruit kunnen en dan eventuele upgrades uit te kunnen voeren.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om op korte termijn te overclocken, maar mijn idee is wel om alles alvast op overclock te kopen om achteraf niet opnieuw een component te moeten kopen.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog voornamelijk over het ramgeheugen, Ik heb namelijk gelezen dat deze ook overclockbaar is wanneer je een grotere GHz ramstrip gebruikt.
Ik hoop dat jullie mij nog wat advies kunnen geven over deze build, zie ik nog iets belangrijks over het hoofd of zou ik juist wat dingen anders aan moeten pakken volgens jullie?
Dit zijn dan mijn moederbord, processor+koeler, grafische kaart en ramgeheugen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe computer voornamelijk gaan gebruiken voor webdesign, fotobewerkening, games (denk aan GTA5, NeedForSpeed, PlanetCoaster en dat soort games).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is niet echt belangrijk, ben al een aantal maanden aan sparen voor het systeem. Ik heb op dit moment een ongeveer 2.500 euro ter beschikking hiervoor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende heb ik al reeks gekocht of zal ik overnemen van mijn huidige build:
| # | Product |
| 1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB (Nieuw, in bezit) |
| 1 | Corsair Obsidian 750D - Airflow Edition (Huidig) |
| 1 | Corsair HX850i (Nieuw, in bezit - Met oog op toekomst en vanwege custom aanpassingen in pc) |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB (Nieuw, in bezit) |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 250GB (Huidig, Nog geen jaar oud) |
| Bekijk collectie Importeer producten | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil deze samenstelling gaan gebruiken voor mijn nieuwe computer in samenhang met de bovenstaande lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI X99A GODLIKE GAMING CARBON | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Intel Core i7 6850K Boxed | € 645,95 | € 645,95 |
| 1 | Corsair Hydro H100i v2 | € 111,- | € 111,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2133C15 | € 155,95 | € 155,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 495,95 | € 495,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.837,85 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar MSI, Nvidia, Corsair, Kingston, Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral toekomst klaar, hiermee doel ik op een jaar of 2/3 vooruit kunnen en dan eventuele upgrades uit te kunnen voeren.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om op korte termijn te overclocken, maar mijn idee is wel om alles alvast op overclock te kopen om achteraf niet opnieuw een component te moeten kopen.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog voornamelijk over het ramgeheugen, Ik heb namelijk gelezen dat deze ook overclockbaar is wanneer je een grotere GHz ramstrip gebruikt.
Ik hoop dat jullie mij nog wat advies kunnen geven over deze build, zie ik nog iets belangrijks over het hoofd of zou ik juist wat dingen anders aan moeten pakken volgens jullie?