Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 15:12

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Mijn eerste smartphone was ooit de Qtek 9100, een heerlijk ding, vooral door het ongelooflijk fijne toetsenbord. Daarna kwam de Xperia X1, die een niet zo fijn toetsenbord had en toen ben ik overgegaan op Windows Phone. Eerst de Samsung Omnia 7, toen de Nokia Lumia 920 en op dit moment de Microsoft Lumia 950 XL.

Met dat laatste toestel ben ik absoluut niet blij, ik heb hier een tijdje geleden al een tweakersblog over geschreven, maar de korte versie is dat waar WP7 en ook 8 sterke OS'en waren die ook veel steun kregen vanuit MS met goede diensten (bijv Here) en het stimuleren van apps op het OS, is dat inmiddels verdwenen. Wat MS met hun mobiele OS wilt weet ik niet, ik weet alleen dat ondanks dat ik Modern UI nog steeds heel mooi vind, dat er verder niets is wat me bij W10m houd.

Wat wil ik dan wel?
Om maar even heel kort de antwoorden van het voorbeeld te geven:
Ik zoek een high end smartphone, prijs is erg afhankelijk of ik iets boeiends vind, maar liefst wel iets van 400 en onder (dit kan tevens ook een goede tweedehands zijn), ik zal het voor vrij standaard dingen gebruiken, internetten, whatsapp, games, wat kiekjes maken enz, echt tweaken interesseert mij niet zo en het OS zal zo goed als Android zijn. Dit heeft vooral er mee te maken dat ik het pakket iOS/iPhone vrij inspirtatieloos vind.

En dat laatste is ook gelijk de reden waarom ik dit topic heb gestart, namelijk dat smartphones zo verdomde inspiratieloos zijn. Het gaat me er niet zo om dat ik iets anders heb dan een ander (al zal dit onbewust vast ook een rol spelen), maar wil gewoon iets dat meer is dan een groot scherm een daar een kleurloze behuizing omheen.

Het enige toestel wat ik tot nu heb kunnen vinden wat ik echt interessant vind, is de Blackberry Priv, sowieso zou ik een goed fysiek toetsenbord zeker wel kunnen waarderen, ik ben iemand die vrijwel altijd teruggaat om zijn fouten te corrigeren, en het lijkt me ook fijner typen, ondanks dat het trager is.
Dat gezegd, het is geen goedkoop toestel, ondanks de slider, is het verder een vrij standaard zwart toestel en zijn ze ook niet bepaald snel met updates, bedoel het feit dat de nieuwe DTEK60 Android 6 draait, is niet bepaald veelbelovend.

Al met al is een goed Android toestel qua specs niet zo moeilijk te vinden, vooral ook omdat specs inmiddels zo goed zijn, dat je echt niet meer de nieuwste hardware nodig heb om mee te komen. Dus ik ben echt opzoek naar de unieke toestellen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Waarom een high end toestel voor de zaken waar je hem voor gebruikt? Voor een bedrag onder de €200,- kan je gesteld zijn. Lijkt mij overkill wat je gaat/wil uitgeven.

Typen? Wel eens van swypen gehoord met foutcorrectie?

Mijn tip: https://www.aliexpress.co...08-4bf1-9518-7394b5c9ba79

Pakt alle 4G banden in NL en een geweldig update beleid en doet wat je wil voor een mega scherpe prijs.

Of je hem kleurloos vind kan ik niet beoordelen. Ik vind een stalen telefoon gewoon chique en je hebt zeker iets wat je niet veel vind in NL want hier in de winkel nergens te koop.

Er zijn ook nog snellere en duurdere van Xiaomi maar voor de zaken waar jij hem voor gebruikt nogal zinloos.

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
aangezien je op het moment een vrij grote telefoon hebt, en redelijk uniek. kies voor de oneplus 3, heeft ongeveer alles wat je wilt voor een niet te dure prijs. is onder tweakers misschien niet zo exclusief en apart, maar heb voor de rest nog bijna niemand met een oneplus 3 gezien. een redelijk uniek toestel is dan weer de lg v20 maar dat is weer een stuk duurder

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:08:
Waarom een high end toestel voor de zaken waar je hem voor gebruikt? Voor een bedrag onder de €200,- kan je gesteld zijn. Lijkt mij overkill wat je gaat/wil uitgeven.

Typen? Wel eens van swypen gehoord met foutcorrectie?

Mijn tip: https://www.aliexpress.co...08-4bf1-9518-7394b5c9ba79

Pakt alle 4G banden in NL en een geweldig update beleid en doet wat je wil voor een mega scherpe prijs.

Of je hem kleurloos vind kan ik niet beoordelen. Ik vind een stalen telefoon gewoon chique en je hebt zeker iets wat je niet veel vind in NL want hier in de winkel nergens te koop.

Er zijn ook nog snellere en duurdere van Xiaomi maar voor de zaken waar jij hem voor gebruikt nogal zinloos.
En voor wie is die high end smartphones dan wel gemaakt volgens jou? En wat valt onder high end?

High end is simpelweg de 'hoogste' kwaliteit hardware, dat is niet alleen de soc, maar ook het beeldscherm, camera, afwerking/design, en bepaalde extra features. Moet dit duur zijn? Nee, en ik ben hier dan ook niet opzoek naar een te dure Samsung, maar naar hoge kwaliteit, en de soc vind ik dan nog wel 1 van de minst belangrijke omdat vrijwel iedere midrange al snel zat, maar een fatsoenlijke camera enz vind ik wel belangrijk.

Swypen ken ik ja, dat heb ik ook gewoon. Werkt goed, maar vind het niet fijn. Daar kan je uren over praten, maar is gewoon een voorkeur.

Wat betreft je suggestie, ziet er uit als een prima telefoon voor een scherpe prijs, maar ziet er ook uit als 80-90% van de telefoons op de markt. Design voelt bij mij ook hier als inspiratieloos.
Ik heb 3 jaar een knalgele unibody gehad met mijn Lumia 920, die had echt iets bijzonders, niet alleen door de kleur van het toestel, maar ook design van de body en tevens het bijhorende OS design (in het geel ook), 3 jaar later vond ik hem nog steeds mooi. Nu heb ik een 'standaard' design op vrijwel iedere manier, en ik vind er niets aan.
jessevandijk schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:00:
aangezien je op het moment een vrij grote telefoon hebt, en redelijk uniek. kies voor de oneplus 3, heeft ongeveer alles wat je wilt voor een niet te dure prijs. is onder tweakers misschien niet zo exclusief en apart, maar heb voor de rest nog bijna niemand met een oneplus 3 gezien. een redelijk uniek toestel is dan weer de lg v20 maar dat is weer een stuk duurder
Het unieke zoek ik vooral in design, zowel van de smartphone als OS, dat laatste moet ik helaas vergeten, maar dat eerste wil ik wel. Ook al zie je mijn telefoon zelden, is het wel een standaard design, en daar wil ik van af.

De Oneplus 3 is 1 van de eerste die ik bekeek, simpelweg door de goed prijs/kwaliteit verhouding, maar helaas voelt hier ook weer het design erg standaard aan, de LG v20 ziet er wat unieker uit, maar ook die voelt te standaard aan.

10 jaar geleden zag je echt veel verschillende designs, veel toestellen zagen er echt anders uit. Met de moderne smartphones is het vrij standaard, grote schermen laten weinig ruimte over voor design, maar heel soms zit er iets anders tussen, zoals destijds diverse Lumia designs, waaronder mijn oude knalgele Lumia 920. Ik zoek weer iets dat echt weer anders is, waarbij ik design belangrijker vind dan kleur.

[ Voor 22% gewijzigd door Benjamin- op 26-10-2016 07:21 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• jessevandijk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 15:11
hmmm oke. het is erg lastig wat je zoekt, omdat het immers wat unieks moet zijn. maar alsnog, twee suggesties.
de motorola moto z. het is natuurlijk qua formaat e.d. gewoon een smartphone maar de afwerking heeft zeker wat unieks. ook heeft deze lenzen en mods die je als het ware op je telefoon kan "plakken". helemaal in de kleur goud ziet die er wat mij betreft gaaf uit, en zeker niet standaard. bij amazon.de een stuk goedkoper te verkrijgen dan in nederland.

en dan de tweede suggestie: de yotaphone 2. probleem is dat deze al ouder is, en android updates zullen waarschijnlijk niet meer komen. de yotaphone 3 zit ergens in de geruchten, maar is dacht ik nog niet bevestigd. verder is deze wel zeker compleet verschillend van de rest met twee schermen ( 1 e-ink scherm)

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 19:16

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Het is wel een heel stuk boven je opgegeven budget, maar de Lumigon T3 is wel een uniek design toestel waarmee je je zal onderscheiden, er is zelfs een Orange Edition: https://lumigon.com/products/t3.html

Het probleem van veel telefoons is dat men niet echt hun best doet zich te onderscheiden, maar zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk afzet wil genereren en met 13 in een dozijn toestellen komt.

Samsung heeft met hun Edge toestellen ook wel een interessant afwijkend design neer gezet, maar door de populariteit daarvan is het ook niet meer super onderscheidend en goedkoop zijn ze ook niet, echter de S6 Edge van vorig jaar (1,5 jaar terug al weer) is ondertussen in de pricewatch voor 474 Euro wat een beetje in de buurt komt van je price range.
product: Samsung Galaxy S6 edge

P.S. ik ben zelf van een 950XL naar een Oneplus 3 gegaan, en dat bevalt goed.

[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 26-10-2016 22:52 ]

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Ik ben het met je eens dat het allemaal nogal inspiratieloos is. Ik heb dat vooral met Samsung heel erg. Xiaomi vind ik kan wel echt mooie dingen maken en dan ook vooral wat ze met Android doen.

Ik krijg een Oneplus 3 en ik ga vooral ook voor de cases en ga daar in variëren. Zelf te verwisselen makelijk iets anders wanneer ik dat wil. Voor iedere gelegenheid is er wel iets. Mischien moet je dat eens overwegen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
jessevandijk schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:47:
hmmm oke. het is erg lastig wat je zoekt, omdat het immers wat unieks moet zijn. maar alsnog, twee suggesties.
de motorola moto z. het is natuurlijk qua formaat e.d. gewoon een smartphone maar de afwerking heeft zeker wat unieks. ook heeft deze lenzen en mods die je als het ware op je telefoon kan "plakken". helemaal in de kleur goud ziet die er wat mij betreft gaaf uit, en zeker niet standaard. bij amazon.de een stuk goedkoper te verkrijgen dan in nederland.

en dan de tweede suggestie: de yotaphone 2. probleem is dat deze al ouder is, en android updates zullen waarschijnlijk niet meer komen. de yotaphone 3 zit ergens in de geruchten, maar is dacht ik nog niet bevestigd. verder is deze wel zeker compleet verschillend van de rest met twee schermen ( 1 e-ink scherm)
Yotaphone was ik helemaal vergeten, heb het destijds wel gezien in artikelen en vond het een supertof design, en dat is het nog steeds. Het is inderdaad een ouder toestel, maar de prijs is ook niet hoog, voor 150 euro komt die uit China. Ik ga daar zeker nog verder naar kijken, want uniek is die wel. Ik ga dan vooral naar camera kwaliteit kijken, ik verwacht natuurlijk niet dat die op het niveau van mijn Lumia zit, daar zit 1 van de betere camera's in, maar het moet niet zo zijn dat ik straks nog een camera met me moet meedragen. :P
Ook even gezocht naar de Yotaphone 3, maar weinig over te vinden, dat zou nog even kunnen duren. Interesse heb ik sowieso.

De Moto's kunnen wel interessant zijn, vond daar het concept destijds ook leuk van, echter zijn de prijzen van die extra's flink, en dan zit je wel echt gebonden aan het merk. Had nog even op Marktplaats gekeken of iemand toevallig zo'n ding voor een leuk prijs verkoopt, maar niets, dus die sla ik over.
Heel net toestel, maar door de prijs valt die eigenlijk direct af.
swhnld schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:51:
Het is wel een heel stuk boven je opgegeven budget, maar de Lumigon T3 is wel een uniek design toestel waarmee je je zal onderscheiden, er is zelfs een Orange Edition: https://lumigon.com/products/t3.html

Het probleem van veel telefoons is dat men niet echt hun best doet zich te onderscheiden, maar zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk afzet wil genereren en met 13 in een dozijn toestellen komt.

Samsung heeft met hun Edge toestellen ook wel een interessant afwijkend design neer gezet, maar door de populariteit daarvan is het ook niet meer super onderscheidend en goedkoop zijn ze ook niet, echter de S6 Edge van vorig jaar (1,5 jaar terug al weer) is ondertussen in de pricewatch voor 474 Euro wat een beetje in de buurt komt van je price range.
product: Samsung Galaxy S6 edge

P.S. ik ben zelf van een 950XL naar een Oneplus 3 gegaan, en dat bevalt goed.
Die Lumigon is zeker een mooi toestel zeg, ook qua features ziet het er erg goed uit. Helaas zit de prijs wel erg boven mijn budget. Maar bedankt voor het lekker maken... ik zou hem erg graag willen hebben haha.

De S6 Edge is zeker een mooi toestel. Zoals je aangeeft is die door zijn populariteit niet onderscheidend, maar eerlijk gezegd zal me dat niet zoveel interesseren, maar voor die prijs ga ik liever voor een BB Priv.
rhos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:30:
Ik ben het met je eens dat het allemaal nogal inspiratieloos is. Ik heb dat vooral met Samsung heel erg. Xiaomi vind ik kan wel echt mooie dingen maken en dan ook vooral wat ze met Android doen.

Ik krijg een Oneplus 3 en ik ga vooral ook voor de cases en ga daar in variëren. Zelf te verwisselen makelijk iets anders wanneer ik dat wil. Voor iedere gelegenheid is er wel iets. Mischien moet je dat eens overwegen.
Ik moet zeggen dat Samsung met de Edge wel iets heeft neergezet met wat inspiratie, maar zoals swhnld ook al zei, de populariteit maakt het dan weer gewoon. Zou Sony de Edge op de markt hebben gebracht, dan had waarschijnlijk wel anders ontvangen, maar omdat we van Samsung al zo lang van die generieke zooi gewend zijn die tevens ook nog eens door half Nederland wordt gekocht, maakt dat zelfs een toestel zoals de Edge dat het generiek aanvoelt doordat het een Samsung is.
Zeg ik wel gelijk bij dat de Edge niet gewaagd is, het is wel anders, maar gewaagd is het niet, en ik kan me ook niet herinneren wanneer Samsung nog een gewaagd toestel heeft uitgebracht.

Bedankt voor alle reacties, ik ga nu de Yotaphone verder onderzoeken, terwijl ik stiekem heel graag zo'n Lumigon zou willen hebben. Ik heb die laatste in ieder geval wel in mijn watchlist op Tweakers gezet, wie weet dat die nog een keer in mijn bezit komt. :)

Hebben jullie nog meer suggesties, dan hoor ik dat graag. :)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:38
Oneplus 3 past perfect in je budget, dan heb je ook direct een goede ervaring met Android.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-11 15:52

Hegeman

Weet van alles wat

De Active serie van Samsung dan? Deze zijn robuust gebouwd waardoor ze ook een aparte uitstraling hebben.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Heb de Yotaphone verder opgezocht, en al is het wel een leuke telefoon voor de prijs van 150 euro, denk ik dat door de relatief slechte camera en beperkte accuduur (ik realiseer me dat het e-inkt scherm dat moet opvangen) dat ik dan vrij snel weer op zoek ga naar een ander toestel.
Puddi Puddin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:12:
Oneplus 3 past perfect in je budget, dan heb je ook direct een goede ervaring met Android.
Was al genoemd, het is vooral het design wat me weinig doet.
hegemanjelle schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:26:
De Active serie van Samsung dan? Deze zijn robuust gebouwd waardoor ze ook een aparte uitstraling hebben.
Ze zien er wel aparter uit, maar vind ze niet mooi. Bedankt voor de suggestie. :)

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Een telefoon als de Oneplus 3 met een skin van dbrand.com? Zo kun je van een standaard telefoon nog iets anders maken.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
AgeOfPanic schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:55:
Een telefoon als de Oneplus 3 met een skin van dbrand.com? Zo kun je van een standaard telefoon nog iets anders maken.
Mooie skins. Zal straks eens wat ervaringen erover opzoeken. Bedankt voor de tip!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
het gaat om een telefoon......... Wat valt er nu aan het design te doen?
Neem een hoesje dat raar is ofzo.

Laat ik het anders stellen: Waarom wil je een telefoon dat "iets meer is dan een groot scherm en daar een kleurloze behuizing omheen"?

Overigens een groot nadeel van een aparte telefoon is dat er minder van verkocht worden. Minder verkocht is bij android vrijwel automatisch minder updates. Voor on-populaire telefoons worden nauwelijks custom roms gemaakt. Weet waar je aan begint...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik gebruikte XDA al voordat Android bestond, ik ben er wel aardig mee bekend. :P

Waarom ik dat wil? Waarom kopen mensen een apart computerkast, bepaald model auto enz enz. Design is voor de meeste mensen gewoon een belangrijk iets. Nu kan het zijn dat jij hier niets om geeft bij een telefoon, maar jij geeft vast wel om bepaalde design bij spullen die mij niet boeit.

Naar een telefoon kijk je een hoop, en dan vind ik het leuk om een mooi iets vast te houden.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Ik heb zelf een skin van dbrand voor de OP3. Ben best tevreden. Alleen de hoekjes kunnen lastig zijn, maar voor de eerste keer zit de skin er al strak om. In ieder geval beschermt het ook tegen krassen.
Pagina: 1