Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 831727

Topicstarter
Goedenavond (voor nu uiteraard),

Zoals de meeste jongeren, waaronder ook ik, hebben niet altijd veel geld over / om te besteden aan een nieuwe computer. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken en weet nog niet precies hoe en wat ik nou daadwerkelijk wil hebben. Ik wil het sterkste voor het goedkoopste, zelf heb ik al 2 builds gedaan voor een futureproof Intel build en een non futureproof AMD build.

Wat zoek ik, ofwel wat wil ik?
Zoals ik al heb vermeld, ik zoek het sterkste voor het goedkoopste. Het hoeft niet de mogelijkheid te hebben om de nieuwste AAA-Games te kunnen spelen op 4K ultra settings. Ik speel basis spellen, wil graag voor school een mogelijkheid hebben om te virtueel servers te kunnen draaien en uiteraard de basis bezigheden van vrijwel iedereen.

Wat is mijn budget?
De huidige AMD build komt uit op om en bij 450 euro, de Intel build komt uit op om en bij 550 euro. Nou wil ik niet meer dan 600 euro betalen, dus houdt de GTX 1080 voorlopig maar in de kast :)

Heb ik (merk)voorkeuren?
Zoals jullie wellicht al hebben gelezen plak ik een beetje bij AMD, Intel en MSI verder maakt het me eerlijk gezegt niet zoveel uit wat erin zit, zolang het maar een goede prijs- kwaliteit garantie heeft en niet binnen een x aantal maanden kuren begint te vertonen (ook al is die kans er ook bij higher end componenten).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Ik speel basis games
- Voor virtualisatie binnen Hyper V of Oracle
- Basis gebruik
- Diepe droom is ook editing maar dat is voor een later stadium wanneer ik er meer geld aan kan besteden

Intel i5-6400
MSI B150M Bazooka
Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 2133MHz
Cooler Master B500 vers. 2
XFX Radeon RX460 2GB
Samsung 750 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Processor is snel genoeg. Kun je ook prima zwaardere spellen mee spelen.
De GPU is zoals je zelf opmerkt, minder geschikt voor 'het echte werk'
Zelf heb je het over basis spellen. Zou je dit verder kunnen specificeren?
Tussen GTA 4k FHZ 60 FPS en een potje patience op 720 zitten natuurlijk vele gradaties.

Is er trouwens een specifieke reden om vast te houden aan AMD kaarten?
Zit namelijk een 1050 aan te komen die op het eerste oog best leuke prestaties neerzet. Enkel even afwachten voor hoeveel euro deze in de winkel komt te liggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Switchie op 25-10-2016 20:51 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Welke behuizing heb je?

De B500 V2 is een voeding van erg matige, bijna slechte kwaliteit. Hier kan je beter iets meer uitgeven aan een pricewatch: Corsair CX450M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Switchie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:50:
Processor is snel genoeg. Kun je ook prima zwaardere spellen mee spelen.
De GPU is zoals je zelf opmerkt, minder geschikt voor 'het echte werk'
Zelf heb je het over basis spellen. Zou je dit verder kunnen specificeren?
Tussen GTA 4k FHZ 60 FPS en een potje patience op 720 zitten natuurlijk vele gradaties.

Is er trouwens een specifieke reden om vast te houden aan AMD kaarten?
Zit namelijk een 1050 aan te komen die op het eerste oog best leuke prestaties neerzet. Enkel even afwachten voor hoeveel euro deze in de winkel komt te liggen.
Klopt ja heb het mee gekregen dat de nieuwe GTX1050 binnenkort op de markt zou komen, volgens mij las ik een prijs van om en bij 150 euro.. Niet zeker.

Wat AMD gerichte kaarten betreft, mijn oog viel als eerste op de GTX950 waarna ik YouTube heb afgezocht en erachter ben gekomen dat de RX 460 de GTX950 net out performed in bijvoorbeeld Battlefield 1.

Verder maakt het niet super uit of het specifiek AMD is, ik zoek voornamelijk op goedkoop maar krachtig.
Wat games betreft, ik ben van plan om Battlefield 1 aan te schaffen voor de PC, verder speel ik met mijn maten World of Tanks bijvoorbeeld. Dus is grafisch niet super duper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 660294 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:09:
Welke behuizing heb je?

De B500 V2 is een voeding van erg matige, bijna slechte kwaliteit. Hier kan je beter iets meer uitgeven aan een pricewatch: Corsair CX450M.
Ben nog niet echt opzoek naar een behuizing totdat ik alle componenten met formaten heb. Zorgt er weer voor dat ik gericht direct naar de goede case zoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 831727 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:01:
[...]Wat AMD gerichte kaarten betreft, mijn oog viel als eerste op de GTX950 waarna ik YouTube heb afgezocht en erachter ben gekomen dat de RX 460 de GTX950 net out performed in bijvoorbeeld Battlefield 1.
Wellicht dat de 460 een 950 aftroeft (vorige generatie) maar als je de review van de 1050 bekijkt -staat momenteel op de frontpage van tweakers- kun je zien dat de 1050 in benchmarks toch leuker presteert dan de 460.
Verder wordt in dat artikel aangehaald dat de adviesprijs tussen de 125 en 150 ligt. 250 zal het dus niet worden.

Trouwens grappig dat je BF 1 onder basisgames schaart. Sowieso wil je in shooters een vloeiende ervaring hebben daar je vrij snel moet reageren. Wil je richting de 60fps gaan dan gaan zowel een 1050 als een 460 hier veel moeite mee hebben op 1080p
Zou zelf al snel een gtx 1060 of een amd 480 adviseren om een leuk potje bf te kunnen knallen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Switchie schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:46:
[...]

Wellicht dat de 460 een 950 aftroeft (vorige generatie) maar als je de review van de 1050 bekijkt -staat momenteel op de frontpage van tweakers- kun je zien dat de 1050 in benchmarks toch leuker presteert dan de 460.
Verder wordt in dat artikel aangehaald dat de adviesprijs tussen de 125 en 150 ligt. 250 zal het dus niet worden.

Trouwens grappig dat je BF 1 onder basisgames schaart. Sowieso wil je in shooters een vloeiende ervaring hebben daar je vrij snel moet reageren. Wil je richting de 60fps gaan dan gaan zowel een 1050 als een 460 hier veel moeite mee hebben op 1080p
Zou zelf al snel een gtx 1060 of een amd 480 adviseren om een leuk potje bf te kunnen knallen.
Nee Battlefield 1 valt niet meer onder de basisgames. Dat valt er ver buiten.

Anyway, wat is meer gewenst, bij het draaien van 2 of meerdere servers binnen Hyper V, (voorbeelden:) een i3-6100 Dual Core of een i5-6400 Quad core.

Nu weet ik dat voor games het binnenkort neerkomt op een Quad Core CPU, kijk maar naar GTA V een Quad Core is bijvoorbeeld al 'Recommended' net zoals bij Battlefield 1 voor minimum settings een iGPU i5-6600 (volgens mij, de minimum settings zijn zonder GPU) word aangegeven.
Pagina: 1