Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe verkoop ik een IPv4 /24 blok?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-11 20:43
Bij ons op kantoor hebben we ooit een blok ipv4 adressen gekocht om al onze servers op een eigen range te zetten in het datacenter. Het gaat om een klein /24 blokje van 254 adressen dus.

Nu zijn al die servers gemigreerd naar andere partijen en is die range volledig vrij komen te staan. Met de komst van ipv6 lijkt zo'n blok bijhouden ons nutteloos willen we deze verkopen.

Echter, de mensen die deze range toen hebben aangekocht werken hier niet meer en we weten niet hoe de verkoop van zoiets in zijn werk gaat. Het enige dat we hebben zijn de details van de range, maar alles is ondergebracht bij onze hostingprovider, die zegt dat hij ons niet kan helpen met de verkoop. Het staat geregistreerd op onze naam alleszins.

Ik heb een broker gecontacteerd, ze geven ook geen details hoe de verkoop nu precies in zijn werk gaat maar vertelde me wel al dat ze een commissie van $500 vragen. Dat lijkt me wel wat veel.

Zijn er hier mensen met ervaring hieromtrent? Hoe pak ik dit best aan?

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Beste antwoord (via florholvoet op 26-10-2016 20:54)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

Ripe heeft een lijstje met brokers: https://www.ripe.net/mana...rs/transfers/ipv4/brokers

Ik lees hier en daar dat voor een volledig blokje de prijs per IP-adres zo rond de 12USD ligt. Dat zou betekenen dat je blokje zo'n 3000USD waard is. 500USD is dus naar mijn idee wel hoog als provisie, maar je houdt wel nog gewoon 2500USD over wat op zich niet slecht is :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Alle reacties

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:18
RIPE ?

Acties:
  • Beste antwoord

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

Ripe heeft een lijstje met brokers: https://www.ripe.net/mana...rs/transfers/ipv4/brokers

Ik lees hier en daar dat voor een volledig blokje de prijs per IP-adres zo rond de 12USD ligt. Dat zou betekenen dat je blokje zo'n 3000USD waard is. 500USD is dus naar mijn idee wel hoog als provisie, maar je houdt wel nog gewoon 2500USD over wat op zich niet slecht is :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
Voor 2500 USD zou ik een /24 PI space gewoon lekker zelf houden :-)

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Inderdaad, ik zou het als belegging zien.
De prijs zal nog fors gaan oplopen verwacht ik.
Uiteindelijk is het natuurlijk niets meer waard, dus even de piek zien in te schatten en dan pas verkopen.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Wij hebben ook 2 van die blokken. We hebben besloten om ze lekker te houden. Maar wij bieden dan ook veel services aan naar buiten toe.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:27
Gewoon nog even houden? Uiteindelijk is ipv4 helemaal op en komen ze vanzelf naar je toe.
Of zitten er nog randvoorwaarden aan het bezitten van een block, zoals een minimaal niveau van activiteit?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator laat dit topic nog even hier staan. :)

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
jeroen3 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:33:
Gewoon nog even houden? Uiteindelijk is ipv4 helemaal op en komen ze vanzelf naar je toe.
Of zitten er nog randvoorwaarden aan het bezitten van een block, zoals een minimaal niveau van activiteit?
Als ipv4 op is gaat iedereen over naa ipv6 of ze zijn al over. Ik verwacht niet dat veel bedrijven blijven hangen in het oude situatie als daar geen toekomst meer inzit.

Als het je geen geld kost of iets, dan nog houden en misschien trekt de markt nog aan dat veel mensen denken voordat ze echt opzijn wil ik er nog wat hebben, want ik vertrouw Ipv6 niet ofzo etc. Kost het je geld, lekker verkopen :)

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
ben je zeker dat die /24 van jou is?
wat is de status ervan? allocated PA, assigned PA, assigned PI, legacy, ...

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-11 20:43
Bedankt voor de tips iedereen alvast. Ik zoek alvast verder naar een broker die hopelijk een iets lagere commissie heeft.

Ik ben er nog altijd niet helemaal van overtuigd dat het een goeie belegging is, verwacht eerder dat de prijs zal dalen binnenkort, toch? Hoe dan ook kunnen we de centen gebruiken dus is het voor ons momenteel handiger als we het liquideren.

Dit is de info die we er van hebben. Webfabriek is een bedrijf dat we een paar jaar geleden hebben overgenomen dus technisch gezien is dat onze eigendom. Praktisch is echter een andere verhaal want sinds de overname is er veel veranderd bij ons. De range is nu ondergebracht bij onze hosting partner (STONEIS).

netname: WEBFABRIEK
country: BE
org: ORG-DW5-RIPE
admin-c: KN674-RIPE
tech-c: KN674-RIPE
status: ASSIGNED PI
mnt-by: RIPE-NCC-END-MNT
mnt-by: MNT-KANGAROOT
mnt-by: MNT-STONEIS
mnt-routes: MNT-KANGAROOT
mnt-routes: MNT-STONEIS
mnt-domains: MNT-KANGAROOT
mnt-domains: MNT-STONEIS
created: 2008-03-04T13:13:18Z
last-modified: 2016-04-14T10:53:37Z
source: RIPE
sponsoring-org: ORG-SISB1-RIPE

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 08:30
500 euro commissie is niet overdreven veel. Houd er rekening mee dat er een grote hoeveelheid papierwerk komt kijken bij een overdracht. Er zijn ook brokers die de transactie via een notaris laten lopen. Ook dit kost geld.

Wie die aankoop van 91.199.227.0/24 heeft begeleid maakt niet veel uit. Iedereen die bevoegd is te handelen namens Webs BVBA mag de overdracht accorderen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:47

Qwerty-273

Meukposter

Hoe zit het met je andere blok, vallen deze in een vergelijkbare range op een of andere manier? We zijn in 2014 tijdelijk geraakt door http://webb.resilans.se/d...-incident-20140227-en.pdf waarbij Spamhaus een aantal /16's blokeerde vanwege een of ander verschil in mening. En "ons" toegewezen /24 blokje daar dus ook onderviel. Als je de beschikking hebt om daar omheen te kunnen werken door het aanhouden van een compleet ander /24 blok, dan is dat misschien wel een beter plan als het niet in de kosten gaat lopen natuurlijk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

erwin26 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

Als ipv4 op is gaat iedereen over naa ipv6 of ze zijn al over. Ik verwacht niet dat veel bedrijven blijven hangen in het oude situatie als daar geen toekomst meer inzit.
Der is een reden waarom MS (tevergeefs) zo veel moeite moet doen om bedrijven van XP af te krijgen.
Zolang het werkt gaan bedrijven niet meer investeren dan nodig is om het werkend te houden :)

Dus ook al is IP4 op, zolang ze nog vooruit kunnen door ergens een klein bundeltje oppikken klinkt dat voor de accountant beter dan een heel netwerk aanpassen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10 14:22
In het lijstje van RIPE staat ook PrefixBrokers, dat is een Nederlandse partij. Is aardig bekend onder de Nederlandse ISP's inmiddels.

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:34
Inmiddels hebben we zelf de overdracht van Flor naar mij gedaan, zonder commissies of notaris _/-\o_

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mooi dat het gelukt is, misschien moet Vraag & Aanbod maar een categorie "adresruimte" toevoegen ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1