Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor o.a. BF1, Witcher 3, GTA V €1500

Pagina: 1
Acties:

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en een beetje recorden misschien met Shadowplay. Amateur videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
500GB SSD is genoeg voor nu, geen HDD nodig. Sowieso een GTX 1070 en een 6700K

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA/Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid.

Ga je overklokken?
Ja, ik ben van plan te gaan overklokken omdat BF1 en CS:GO profiteren van een snelle CPU.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben van plan dit systeem deze week te gaan bestellen maar ik wilde nog even een laatste check doen, misschien zie ik iets over het hoofd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB€ 439,-€ 439,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 99,-€ 99,-
1Noctua NH-U14S€ 63,95€ 63,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 101,-€ 101,-
1Corsair RM550x€ 89,95€ 89,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 131,76€ 131,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.422,61

CPU / moederbord leken me een goede combinatie, videokaart ga ik liever niet voor EVGA na de problemen met hun 10XX kaarten. Case is persoonlijk, ik hoef zelf niet echt een window of lichtjes. Ik vind de R5 er erg elegant uitzien en hij is nog stil ook. Noctua cooler vind ik er zelf leuk uitzien, koelt ook nog erg goed en is stil. En het installeren schijnt makkelijk te gaan.

RAM: Ik wist niet zo goed hoeveel hertz ik moest hebben. Mijn moederbord support de 3200hz, dus ik ben hiervoor gegaan. Klopt dit?

Voeding semi-passief, 80 plus gold. En Samsung SSD's leken me betrouwbaar en snel.

EDIT: Ik heb mijn GPU Veranderd naar een Palit JetStream 1070. Deze is 60 euro goedkoper.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:23

fdees

Trust me I'm an Engineer

Brogala schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:40:
CPU / moederbord leken me een goede combinatie, videokaart ga ik liever niet voor EVGA na de problemen met hun 10XX kaarten. Case is persoonlijk, ik hoef zelf niet echt een window of lichtjes. Ik vind de R5 er erg elegant uitzien en hij is nog stil ook. Noctua cooler vind ik er zelf leuk uitzien, koelt ook nog erg goed en is stil. En het installeren schijnt makkelijk te gaan.

RAM: Ik wist niet zo goed hoeveel hertz ik moest hebben. Mijn moederbord support de 3200hz, dus ik ben hiervoor gegaan. Klopt dit?

Voeding semi-passief, 80 plus gold. En Samsung SSD's leken me betrouwbaar en snel.
Het rendement van sneller Ram is te verwaarlozen, waardoor je beter voor goedkoper ram kan gaan.

Ikzelf heb een vergelijkbare setup en heb wel een 1070 SC van evga en geen problemen mee gehad. Tevens kan ik beamen dat de koeler makkelijk is te installeren. Voor de rest heb ik niet zoveel opmerkingen alles lijkt gewoon goed te zijn.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Brogala
  • Niet online
fdees schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:59:
[...]

Het rendement van sneller Ram is te verwaarlozen, waardoor je beter voor goedkoper ram kan gaan.

Ikzelf heb een vergelijkbare setup en heb wel een 1070 SC van evga en geen problemen mee gehad. Tevens kan ik beamen dat de koeler makkelijk is te installeren. Voor de rest heb ik niet zoveel opmerkingen alles lijkt gewoon goed te zijn.
Oké bedankt voor je hulp. Maar het 3200hz ram wat ik nu heb is maar 20-10 euro duurder dan 2133 hz ram. Dus ik denk dat ik toch maar voor de 3200 hz ga. Het levert in de video hieronder een paar meer frames op, wat de 20 euro zeker waard is imo.

YouTube: Core i5 6500 CPU vs RAM Overclocking Gaming Benchmarks

Verwijderd

Sneller ram kan inderdaad een redelijk verschil maken. Voor optimale prestaties zou je er zelf ook nog wat mee moeten spelen door zo laag mogelijk latency's in te stellen met een zo hoog mogelijk kloksnelheid.

Je lijstje ziet er al goed uit. Persoonlijk zou ik de SSD veranderen naar een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB welke meer opslag heeft voor een lagere prijs, terwijl hij niet minder presteert.

• Brogala
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:47:
Sneller ram kan inderdaad een redelijk verschil maken. Voor optimale prestaties zou je er zelf ook nog wat mee moeten spelen door zo laag mogelijk latency's in te stellen met een zo hoog mogelijk kloksnelheid.

Je lijstje ziet er al goed uit. Persoonlijk zou ik de SSD veranderen naar een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB welke meer opslag heeft voor een lagere prijs, terwijl hij niet minder presteert.
Het verschil is inderdaad voor €20 erg groot.

Ik heb overigens net de Palit JetStream 1070 gekocht. Deze was 440 euro bij Azerty en er was er nog maar 1 op voorraad. Volgens mij is het verschil met de Palit GameRock 1070 niet zo groot.