OfficeNet Plus ism Winroute PRO en BlackIce

Pagina: 1
Acties:

• DolphS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 09:36
Hallo tweakers, het netwerk draait prima alleen OfficeNet Plus 2.0 van ABNAmro wil niet echt meewerken. Ik heb een mailtje gekregen van die gasten hoe het eventueel aan de gang is te krijgen, maar hoe ik ook de poorten 41,42,62,63 configureer het loopt niet. Onze situatie is dat BlackIce Defender draait (Versie 2.5o) en WinRoute PRO (versie 4.1.26). BlackIce staat alle uitgaande reqs toe van het IP-nummer waar OfficeNet is geinstalleerd en geeft verder ook geen warning zodra verbinding met de ABN wordt gezocht. Ik heb ook het reg-filetje van de Nederlandse winroute-site gehaald en in de registry gepeuterd, maar dat hielp ook niet. Heeft iemand een idee hoe ik het zaakje toch aan de gang kan krijgen? BIJVOORBAAT DANK!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 10:19
Om Officenet aan de praat te krijgen is het noodzakelijk dat je router verstand heeft van het FTP protocol en daar ook mee om kan gaan. Dat moet je ervoor zorgen dat de FTP module in je router software kijkt naar de poorten 41, 42, 62 en 63 en daar actie op onderneemt. Wat je ook kan doen is alles wat van ABN amro komt (de IP adressen staan op de site) doorsturen naar 1 PC in je netwerk waarop je het pakket draait.

Zolang ABN vasthoudt aan non-passive FTP en hun software niet aanpast dat ie kan werken met passive FTP (wat juist ontworpen is om die problemen met NAT te verhelpen) kun je er verder niets aan doen. Een andere optie is een ISDN kaart in je PC zetten.....

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 12:14 schreef DolphS het volgende:
Hallo tweakers, het netwerk draait prima alleen OfficeNet Plus 2.0 van ABNAmro wil niet echt meewerken. Ik heb een mailtje gekregen van die gasten hoe het eventueel aan de gang is te krijgen, maar hoe ik ook de poorten 41,42,62,63 configureer het loopt niet. Onze situatie is dat BlackIce Defender draait (Versie 2.5o) en WinRoute PRO (versie 4.1.26). BlackIce staat alle uitgaande reqs toe van het IP-nummer waar OfficeNet is geinstalleerd en geeft verder ook geen warning zodra verbinding met de ABN wordt gezocht. Ik heb ook het reg-filetje van de Nederlandse winroute-site gehaald en in de registry gepeuterd, maar dat hielp ook niet. Heeft iemand een idee hoe ik het zaakje toch aan de gang kan krijgen? BIJVOORBAAT DANK!
Ik zou eerst BlackICE er eens afdonderen en dan je firewall in Winroute te gaan gebruiken.
Op dit moment laat BlackICE het misschien wel toe, maar Winrotue niet. Winroute staat standaard dicht.
Gooi BlackICE eraf en maak met Winroute portmappings van de betreffende poorten.