Upgrade gamePC (battlefield)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige systeem aanpassen, zodat ik battlefield 1 op max / ultra settings kan spelen en wellicht iets meer, zodat ik meer toekomstbestendig ben. Daarnaast ben ik aan het kijken voor een nieuwe monitor, omdat mijn huidige nu 8 jaar oud is en er niet meer fris uit ziet. Ik kijk hier ook schuin naar een 1440p monitor, maar betwijfel nog of dit echt een meerwaarde is en mijn specs dan zeker tekort schieten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de hardware upgrade excl. een beeldscherm had ik een bedrag van 200-400 euro in gedachte.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn huidige systeem wil ik zo veel mogelijk hergebruiken, ik ga er vanuit dat de videokaart vervangen moet worden en vram aangevuld. Naar mijns inziens zou de cpu nog wel mee moeten kunnen. Daarnaast houdt ik alle standaard onderdelen, zoals koeler, harde schijven, voeding 520Watt. Hieronder staat mijn huidige systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 132,50€ 132,50
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 87,99€ 87,99
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,-€ 48,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,04€ 29,04
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 43,-€ 43,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,48

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk (hoop) dat het met een upgrade van het vram en videokaart te kunnen doen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeur, toch eindig ik vaak met een AMD Sapphire kaart, ik sta zeker open voor andere merken indien dit een betere kwaliteit of prijs biedt

Ga je overklokken?
Ik ga zeker niet overklokken, tenzij dit extreem simple kan zoals een slidertje verschuiven zonder gevaren of instabiliteit

Wat verwacht je van ons?
Ik ben een leek wat betreft onderdelen selectie en wat op dit moment een slimme koop zou zijn. Ik kan een pc wel in elkaar zetten en werkend krijgen. Daarom hoop ik van jullie wat advies en ervaring te krijgen wat verstandig is om aan te schaffen. Zelf zat ik te denken om het vram uit te breiden met +8GB , zodat ik totaal 16GB krijg en een AMD 470 of 480 aan te schaffen. Ik zou alleen niet weten of dit past op mijn huidige moederbord en of dit logisch is. Of kan er beter een Nvidia kaart in en past dit?

[ Voor 39% gewijzigd door Robert H op 25-10-2016 16:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
Is dit je huidige setup?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 132,50€ 132,50
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 87,99€ 87,99
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 43,-€ 43,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 263,49

Zo ja, kan je hem misschien even uitbreiden? HDD / SSD / Voeding.
Je mag hem dan vervolgens ook wel eventjes in je openingspost gooien, hoeft niemand ernaar te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 25-10-2016 16:27 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
Je reageert heel snel, ik was nog bezig met uitzoeken hoe ik die lijst in mijn bericht kon krijgen. De lijst die er nu staat is inderdaad mijn huidige systeem. En hoop hier eigenlijk alleen de videokaart en vram te moeten voorzien van een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 14:06
Ik zou inderdaad nog een setje ram erbij kopen, sws is dat voor battlefield wel een goed idee. (bij mij loopt het ram gebruik al op tot 7-8gb als bf1 aanstaat.

Misschien kijken voor een 2e hands GPU, iets zoals een AMD R9 290x of een Nvidia GTX 970 strix?
Het geld wat je overhoud voor een beter scherm gebruiken. Een BenQ scherm met 144hz raad ik aan. (ipv 1440) Speelt 10 keer beter als 60hz. Maar dat is eigen mening.

Edit: Ik zie ook dat je geen SSD hebt? Neem gelijk een SSD als je dan toch gaat upgraden.

[ Voor 9% gewijzigd door Rubixd op 25-10-2016 17:01 ]

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert H
Rubixd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:00:
Ik zou inderdaad nog een setje ram erbij kopen, sws is dat voor battlefield wel een goed idee. (bij mij loopt het ram gebruik al op tot 7-8gb als bf1 aanstaat.

Misschien kijken voor een 2e hands GPU, iets zoals een AMD R9 290x of een Nvidia GTX 970 strix?
Het geld wat je overhoud voor een beter scherm gebruiken. Een BenQ scherm met 144hz raad ik aan. (ipv 1440) Speelt 10 keer beter als 60hz. Maar dat is eigen mening.

Edit: Ik zie ook dat je geen SSD hebt? Neem gelijk een SSD als je dan toch gaat upgraden.
Bedankt voor je reactie Rubixd. Ik twijfelde ook nog erg aan de meerwaarde van een 1440p scherm en denk dat ik inderdaad gewoon voor een beter 1080p moet scherm gaan. Scheelt ook in de kosten.
Wanneer ik een 144Hz scherm gebruik, moet ik dan ook 144 fps halen? of is dat niet direct met elkaar verbonden.

Heeft een SSD meerwaarde in de graphics en fps of alleen voor laadtijden? Ik heb op dit moment geen last van te lange laadtijden, dus wacht dan liever tot de SSD schijfjes misschien nog goedkoper worden in de toekomst.

Ik koop niet graag onderdelen tweedehands, omdat ik dan de eventuele garantie afhandeling niet vertrouw. Vandaar dat ik toch voor een nieuwe videokaart ga. Uit je verhaal wordt wel duidelijk dat ik ook een Nvidia kaart zou kunnen passen op het moederbord. Waar moet ik op letten met de aanschaf van een videokaart m.b.t. tot de sockets? Heeft een videokaart ook een type, zoals de AM3+ socket voor de processor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubixd
Robert H schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Bedankt voor je reactie Rubixd. Ik twijfelde ook nog erg aan de meerwaarde van een 1440p scherm en denk dat ik inderdaad gewoon voor een beter 1080p moet scherm gaan. Scheelt ook in de kosten.
Wanneer ik een 144Hz scherm gebruik, moet ik dan ook 144 fps halen? of is dat niet direct met elkaar verbonden.

Heeft een SSD meerwaarde in de graphics en fps of alleen voor laadtijden? Ik heb op dit moment geen last van te lange laadtijden, dus wacht dan liever tot de SSD schijfjes misschien nog goedkoper worden in de toekomst.

Ik koop niet graag onderdelen tweedehands, omdat ik dan de eventuele garantie afhandeling niet vertrouw. Vandaar dat ik toch voor een nieuwe videokaart ga. Uit je verhaal wordt wel duidelijk dat ik ook een Nvidia kaart zou kunnen passen op het moederbord. Waar moet ik op letten met de aanschaf van een videokaart m.b.t. tot de sockets? Heeft een videokaart ook een type, zoals de AM3+ socket voor de processor?
Je hoeft niet perse 144fps te halen. Het gaat om het verversen van de frames. Als je scherm 144 keer het scherm ververst heb je een vloeiender beeld dan dat je 60hz hebt.

Als je windows op een SSD installeert versnelt je pc met 6 of 7 keer. Je pc start binnen 15 seconden op.
Al je spellen die je op een ssd installeert laden sneller en vaak werk het dan net ff wat beter als een HDD
(daarom heb ik bf1 nu op een SSD geinstalleerd ipv een HDD).
Ik ben altijd 1 van de eerste in game van mijn teammaten... waardoor ik op de andere teammaten moet wachten omdat die langzamer laden. (first world problem right?)

AMD onderdelen werken het beste met andere AMD onderdelen. Visa versa met intel en GTX.

Dus misschien kan je beter kijken voor een AMD kaart als je een AMD processor hebt of iets anders.

Dus een AMD 480 of iets wat daar op lijkt. Word toch uiteindelijk duurder dan dat je wilt zie ik zo al.

Maar misschien hebben andere tweakers nog een idee wat beter is. d:)b

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Als je BF1 op max/ultra wilt spelen, zit je dan niet redelijk aan de high mid/high end zijde? Als in 1070/1080 kaarten? Qua budget wordt het dan wel wat krap lijkt me.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
Rubixd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

Je hoeft niet perse 144fps te halen. Het gaat om het verversen van de frames. Als je scherm 144 keer het scherm ververst heb je een vloeiender beeld dan dat je 60hz hebt.

Als je windows op een SSD installeert versnelt je pc met 6 of 7 keer. Je pc start binnen 15 seconden op.
Al je spellen die je op een ssd installeert laden sneller en vaak werk het dan net ff wat beter als een HDD
(daarom heb ik bf1 nu op een SSD geinstalleerd ipv een HDD).
Ik ben altijd 1 van de eerste in game van mijn teammaten... waardoor ik op de andere teammaten moet wachten omdat die langzamer laden. (first world problem right?)

AMD onderdelen werken het beste met andere AMD onderdelen. Visa versa met intel en GTX.

Dus misschien kan je beter kijken voor een AMD kaart als je een AMD processor hebt of iets anders.

Dus een AMD 480 of iets wat daar op lijkt. Word toch uiteindelijk duurder dan dat je wilt zie ik zo al.

Maar misschien hebben andere tweakers nog een idee wat beter is. d:)b
maar volgens mij haal je met een 480 niet die sweet spot van 144FPS als TS een 144hz monitor gaat halen

Ts je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een 1060 of 1070 GPU maar dat ligt aan jou wat jij zelf wilt etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
Rockster34 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:01:
[...]

maar volgens mij haal je met een 480 niet die sweet spot van 144FPS als TS een 144hz monitor gaat halen

Ts je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een 1060 of 1070 GPU maar dat ligt aan jou wat jij zelf wilt etc
De sweet spot is al over de 90fps, ik speel bf1 ook niet met 144 fps. Ik heb hem staan op 120hz omdat ik eerder rond de 120 fps zit dan rond de 144. Het verschil tussen 120/144 is minim, Andere spellen heb ik dan weer wel op 144hz staan.

Het is inderdaad waar TS zijn voorkeur naar uitgaat.

Pagina: 1