Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:55
Ik heb proberen te zoeken maar kon hier geen topic over vinden, vandaar dat ik er zelf maar eentje open.

Ik kan voor een zeer leuk prijsje aan een setje HP Intel Xeon E5-2630L v3 CPU's komen, echter waar ik geen duidelijk antwoord op kan krijgen is of ik deze ook kan gebruiken op systemen dat niet van HP zijn.

Ik weet dat namelijk HP nogal graag een vendor lock op hun parts zet, dat alleen HP op HP gebruikt kan worden. Maar ik heb nooit echt gelezen dat dit ook voor CPU's zou kunnen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Ijsklont schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:01:
Ik heb proberen te zoeken maar kon hier geen topic over vinden, vandaar dat ik er zelf maar eentje open.

Ik kan voor een zeer leuk prijsje aan een setje HP Intel Xeon E5-2630L v3 CPU's komen, echter waar ik geen duidelijk antwoord op kan krijgen is of ik deze ook kan gebruiken op systemen dat niet van HP zijn.

Ik weet dat namelijk HP nogal graag een vendor lock op hun parts zet, dat alleen HP op HP gebruikt kan worden. Maar ik heb nooit echt gelezen dat dit ook voor CPU's zou kunnen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Een CPU is niet te vendor locken. Een HP Xeon is gewoon een Intel chip die in eerste instantie aan HP is geleverd of in een HP server is geleverd. Zolang het type (bijv. Q6600) en de code (bijv. SLACR) overeen komen met reguliere Intel chips zou het goed moeten zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

wtf zelf quote? Tweakers is drunk....

[ Voor 90% gewijzigd door nelizmastr op 25-10-2016 15:51 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Die CPU's werken ook gewoon op andere borden (die support hebben voor dat model Xeon).

Meestal zie je gewoon een tray-CPU (verder niks erbij), maar soms heb je ook als je een Xeon van een bepaalde OEM aanschaft (IBM, HP, enz) dat je dan een heatsink erbij hebt voor een bepaald model server (bijv HP Xeon <modelnummer> for Proliant <model> G6 of HP Xeon <modelnummer> for HP Z800 workstation ).

De CPU zelf is dus niet vendor locked of iets dergelijks, en gewoon precies hetzelfde als andere Xeon's van dat model.