Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, verder zal ik de dagelijkse dingen doen (huiswerk maken etc.) en misschien af en toe een video opnemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als absolute maximum prijs 600 euro, maar het liefst daaronder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lekker simpel, één videokaart, 8 gig ram, een processor die goedkoop is, maar niet veel zal bottlenecken bij gamen (paar FPS minder dan bij een i5 kan mij niet schelen, maar als het van 80 naar 50 FPS gaat omdat mijn CPU het niet aankan dan liever een upgrade.)
Ik ben zelf nog van de mening dat ik geen SSD nodig heb, aangezien deze de prijs van het systeem redelijk zouden kunnen opkrikken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf een fan van AMD, o.a. vanwege het feit dat zij alles online zetten en heel open zijn. Ik sta wel open voor beide Intel en Nvidia voor processor en videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet niet debiel hoog, en temperatuur mag wel wat aan de hoge kant, maar opnieuw niet te hoog.
Ga je overklokken?
Ja, CPU eventueel maar iniedergeval GPU, hierom ook een custom koeler voor mijn processor.
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie mij kunnen helpen met bepaalde vragen en wat ik het best zou kunnen veranderen aan de build hieronder.
Hieronder wat ik nadat ik onderzoek heb gedaan een goede PC lijkt:
Ik heb verder nog een paar vragen:
Is het een goed idee om te wachten op de GTX 1050 ti en deze te halen i.p.v. een 470?
Is het een goed idee om te wachten op de nieuwe zen processors van AMD i.p.v. een athlon?
Zal 450W genoeg zijn voor deze PC?
Ik ga trouwens de onderdelen kopen via amazon, aangezien dat goedkoper is en handig bij 1 winkel.
Alvast bedankt voor de hulp,
Finn
Gamen, verder zal ik de dagelijkse dingen doen (huiswerk maken etc.) en misschien af en toe een video opnemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als absolute maximum prijs 600 euro, maar het liefst daaronder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lekker simpel, één videokaart, 8 gig ram, een processor die goedkoop is, maar niet veel zal bottlenecken bij gamen (paar FPS minder dan bij een i5 kan mij niet schelen, maar als het van 80 naar 50 FPS gaat omdat mijn CPU het niet aankan dan liever een upgrade.)
Ik ben zelf nog van de mening dat ik geen SSD nodig heb, aangezien deze de prijs van het systeem redelijk zouden kunnen opkrikken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf een fan van AMD, o.a. vanwege het feit dat zij alles online zetten en heel open zijn. Ik sta wel open voor beide Intel en Nvidia voor processor en videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet niet debiel hoog, en temperatuur mag wel wat aan de hoge kant, maar opnieuw niet te hoog.
Ga je overklokken?
Ja, CPU eventueel maar iniedergeval GPU, hierom ook een custom koeler voor mijn processor.
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie mij kunnen helpen met bepaalde vragen en wat ik het best zou kunnen veranderen aan de build hieronder.
Hieronder wat ik nadat ik onderzoek heb gedaan een goede PC lijkt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Gigabyte F2A88XM-HD3 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 232,01 | € 232,01 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Thermaltake Versa H15 Window | € 43,92 | € 43,92 |
| 1 | Arctic Freezer A11 | € 21,01 | € 21,01 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8 | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 580,87 | |
Ik heb verder nog een paar vragen:
Is het een goed idee om te wachten op de GTX 1050 ti en deze te halen i.p.v. een 470?
Is het een goed idee om te wachten op de nieuwe zen processors van AMD i.p.v. een athlon?
Zal 450W genoeg zijn voor deze PC?
Ik ga trouwens de onderdelen kopen via amazon, aangezien dat goedkoper is en handig bij 1 winkel.
Alvast bedankt voor de hulp,
Finn
[ Voor 3% gewijzigd door Finntasy op 25-10-2016 16:25 ]