Ben al een dag aan het proberen, ben hier niet zo sterk in maar heb met behulp van Google een script draaien op mijn Pi die via script en een cronjog elke minuut een foto naar mijn webserver stuurt. Dus elke minuut word er een andere foto getoond. Ik spaar de foto's ook op zodat ik er straks een timelaps van kan maken. Ze zijn hier aan de overkant namelijkl bezig met nieuwbouw.
Nu heb ik onderstaand script maar lukt me niet om die timestamp erbij te krijgen. IEmand enig idee hoe? imagemagick heb ik al geinstalleerd.
Nu heb ik onderstaand script maar lukt me niet om die timestamp erbij te krijgen. IEmand enig idee hoe? imagemagick heb ik al geinstalleerd.
filename=$(date -u +"%Y%m%d%H%M%S").jpg host=xxxxxxxxxxxxxxxxx user=xxxxxxxxxxxxxxxxx pass=xxxxxxxxxxxxxx #Capture image raspistill -q 20 -n -t 100 -o /tmp/$filename #Optional, add timestamp raspistill -q 20 -v -o /tmp/$filename -pointsize 36 -fill white -annotate +40+728 'your overlay text' Transfer image ftp -ivn $host << EOF user $user $pass #Optional, uncomment when connecting succeeds, but uploading is not passive put /tmp/$filename $filename put /tmp/$filename latest.jpg bye EOF #Remove transfered image file This is optional, as /tmp gets cleaned up after each reboot rm /tmp/$filename
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi