Vraag

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:13
Hallo Tweakers ik heb vandaag 7950 Amd videokaart overgenomen.

Mijn probleem is dat hij na het indrukken van start knop gelijk uitvalt fans draaien letterlijk 1 seconden wil daarna ook niet meer aan.

Ik dacht eerst andere voeding proberen maar hetzelfde resultaat.Toen oude videokaart erin gedaan die prima deed altijd zelfde probleem daarna opgestart met zo weinig dingen aangesloten puur ssd waar Windows op staat zelfde.

Ik heb Msi 970 gaming moederbord
Cpu Amd phenom ii x6 1090t zonder overclock.
Oude videokaart was een 5770.

Mvg Mark

Alle reacties

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:47
Heb je de overgenomen kaart wel werkend gezien?

• Amdwarrior
a.boogerd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:37:
Heb je de overgenomen kaart wel werkend gezien?
Nee maar als mijn oude gpu ook niet reageert lijkt me toch iets anders?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Amdwarrior schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:42:
[...]

Nee maar als mijn oude gpu ook niet reageert lijkt me toch iets anders?
Met pech heeft die nieuwe kaart je mobo gemold. Kan altijd.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 15:23
Ik had dit ook eens, bleek uiteindelijk dat ik het kabeltje van de voeding naar de processor niet vast had zitten...

• Amdwarrior
nelizmastr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Met pech heeft die nieuwe kaart je mobo gemold. Kan altijd.
Hoe kan dat gebeuren precies dan?

• Amdwarrior
Stelsol schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:45:
Ik had dit ook eens, bleek uiteindelijk dat ik het kabeltje van de voeding naar de processor niet vast had zitten...
Gedaan geen resultaat :(

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 19:30
Even batterij eruit en power knop paar keer drukken als de stroom eraf is 1minuut laten staan
probeer eerst je oude kaart (die deed het)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Amdwarrior
mell33 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Even batterij eruit en power knop paar keer drukken als de stroom eraf is 1minuut laten staan
probeer eerst je oude kaart (die deed het)
Ik heb cmos batterij eruit gehaald daarna 10 seconden ongeveer ingedrukt en batterij in gedaan en aangesloten weer het zelfde probleem

• Mel33
Plaats je cpu opnieuw en koelpasta en haal de batterij er nogmaals uit (evt onboard vga gebruiken)
En weet je zeker of je voeding het nog wel doet?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Amdwarrior
mell33 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:26:
Plaats je cpu opnieuw en koelpasta en haal de batterij er nogmaals uit (evt onboard vga gebruiken)
En weet je zeker of je voeding het nog wel doet?
Ik zal morgen even kijken ben nu niet thuis. Ik heb 1 maand geleden nieuwe cpu koeler gekocht en nieuwe koel pasta Artic silver op gedaan.

Ik heb net nieuwe voeding Seasonic G450 zal het kunnen dat voeding niet meer aan kan? Ik heb 3x1tb Samsung spinpoint plus ssd en 4 fans 4x2 gb geheugen ddr3

• Mel33
Sluit zo min mogelijk aan
Ook 1reepje ram en verwissel ze als het geen resultaat geeft

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30

Nemesizz

Untouchable

Amdwarrior schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:37:
[...]

Ik zal morgen even kijken ben nu niet thuis. Ik heb 1 maand geleden nieuwe cpu koeler gekocht en nieuwe koel pasta Artic silver op gedaan.

Ik heb net nieuwe voeding Seasonic G450 zal het kunnen dat voeding niet meer aan kan? Ik heb 3x1tb Samsung spinpoint plus ssd en 4 fans 4x2 gb geheugen ddr3
Processor opnieuw plaatsen heeft geen enkel nut (je hebt er nu ook niks mee gedaan).
Met een beetje pech is het net als wat nelizmastr zegt dat die 'nieuwe' videokaart mogelijk iets op je moederbord heeft vernield.

Want wat ik nu uit je verhaal begrijp, start de PC ook niet meer zonder videokaart (dus ook zonder de oude niet), als je fans na 1 seconden uitvallen is vaak een indicatie van kortsluiting, dan helpt een CMOS reset (batterij eruit) ook niks.

• Amdwarrior
Hhhmmmm zonet met 1 geheugen reepje gestart ik hoorde knetter geluid en brand lucht gelijk uitgezet maar hij starte wel😐

[ Voor 76% gewijzigd door Amdwarrior op 25-10-2016 19:48 ]

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Luchtje uit de voeding of van het plankje?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Verwijderd

Welke voeding heb je en welke andere voeding heb je geprobeerd?

• Amdwarrior
Volgens mij voeding was snel weg luchtje ik heb een Corsair TX 750M das de oude voeding 5 jaar oud ongeveer

Een andere is een Seasonic G 450 watt 80 plus gold van 2 maanden oud

• Amdwarrior
Heel raar vanochtend wou die starten met nieuwe videokaart 1 geheugen bankje gevuld wou die opstarten prima maar bios begon te zeuren over hardware veranderd is.

Wil ik hem nu net starten weer van begin af gezeur :(
Pagina: 1