Hallo beste tweakers,
Status: Onopgelost.
Edits: DX diag toegvoegd
Specs toegevoegd
Updates van pogingen van fixes.
Dxdiag: http://www.filedropper.com/dxdiag_14 (deze is van na clean install met alle drivers geupdate)
Gegevens PC
CPU
Intel Core i5 3570K
MOBO
MSI Z77A-G45
GPU
Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost
HDD
Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Beeldscherm
Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Koeling
Scythe Mugen 3 Rev. B
Keyboard
Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)
Geheugen
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Voeding
XFX Pro 550W
SSD
Crucial m4 SSD 2.5" 256GB
link naar mijn engelse topic op reddit
https://www.reddit.com/r/...rious_windows_10_problem/
Sorry als mijn spelling niet helemaal correct is of dingen verkeerd benoem.
Ik heb een serieus probleem met mijn Windows 10 installatie.
Ik draaide hiervoor op windows 7 maar heb vorig jaar geprobeerd om op windows 10 over te stappen toen vond dit probleem ook al plaats.
Nu we een jaar verder zijn (en een x aantal updates) hoopte ik erop dat Windows 10 zou werken zonder dit probleem. Helaas is dit niet het geval en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
**Dit was voor mijn clean install**
Ik heb dus een windows update gedaan naar 10 maar zodra ik mijn internet aansloot (Ethernet kabel of via USB wifi) liep mijn scherm vast en kon ik alleen mijn cursor nog maar bewegen. Ik kan verder niks aan klikken of ctrl alt delete gebruiken..
Dus word ik geforceerd om een hard reset te doen zodra ik dit doe krijg ik een zwart scherm na het bios scherm. Ook mijn muis en toestenbord werken niet langer.
Ik kan wel in de probleem oplosser van windows komen door op F8 te drukken maar zodra ik ervoor kies om in veilige modes te gaan werken en mijn PC opniew opstart kom ik in een keuze menu waar plotseling mijn toetsenbord weer niet werkt en dus geen keuze kan maken.
Nu kon ik wel met mijn Probleem oplosser een systeem herstel doen om naar de eerste installatie te gaan.
Dit heb ik dan ook een paar keer geprobeerd. Ik heb toen (zonder internet aan te sluiten) via mijn laptop alle actuele drivers gedownload en deze geinstalleerd. Tervergeefs na alles te hebben geupdate en te restarten plugde ik het internet erin en weer een dezelfde problemen.
Hierna heb ik besloten een Clean Windows 10 install te doen.
**Clean install**
Ik heb een backup gemaakt van al mijn belangrijke documenten en deze op mijn laptop gezet.
Vervolgens heb ik middels een programma mijn SSD en HDD geformarteerd en alle partities verwijderd.
Tevens heb ik mijn SSD geconverteerd naar GPT voor de windows 10 installatie.
Windows 10 pro geinstalleerd middels een Flash USB.
**Na de clean install**
De installatie was gereed even leek het erop dat ik met internet gewoon gebruik kon maken van mijn PC echter na 2-5 minuten bevroor alles weer.
Cursor bewegen was weer het enige dat ik kon doen.
Geforceerd restarten
Weer zwart scherm geen toestenbord en muis.
Hersteld naar het punt van de eerste installatie
Alle Drivers geupdate
Restart
1-2 minuten Freeze
Hersteld naar eerste installatie
Getest of hij ook vast loopt op een netwerk zonder internet dat ging goed zonder freeze.
Gezocht op enableulps, geopend de waarde 1 naar 0. Opslaan en herstarten.
Kabel aangesloten ... freeze
Windows 10 opnieuw geinstalleerd op HDD ipv SSD - Ook geen succes.
Belangrijk feit is wel dat ik gewoon op Safemode internet kan gebruiken zonder dat hij vast loopt.
(Ik kom niet meer in safemode nadat hij crashed)
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Status: Onopgelost.
Edits: DX diag toegvoegd
Specs toegevoegd
Updates van pogingen van fixes.
Dxdiag: http://www.filedropper.com/dxdiag_14 (deze is van na clean install met alle drivers geupdate)
Gegevens PC
CPU
Intel Core i5 3570K
MOBO
MSI Z77A-G45
GPU
Sapphire HD 7950 Boost OC 3GB GDDR5 Vapor-X Boost
HDD
Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Beeldscherm
Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Koeling
Scythe Mugen 3 Rev. B
Keyboard
Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)
Geheugen
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Voeding
XFX Pro 550W
SSD
Crucial m4 SSD 2.5" 256GB
link naar mijn engelse topic op reddit
https://www.reddit.com/r/...rious_windows_10_problem/
Sorry als mijn spelling niet helemaal correct is of dingen verkeerd benoem.
Ik heb een serieus probleem met mijn Windows 10 installatie.
Ik draaide hiervoor op windows 7 maar heb vorig jaar geprobeerd om op windows 10 over te stappen toen vond dit probleem ook al plaats.
Nu we een jaar verder zijn (en een x aantal updates) hoopte ik erop dat Windows 10 zou werken zonder dit probleem. Helaas is dit niet het geval en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
**Dit was voor mijn clean install**
Ik heb dus een windows update gedaan naar 10 maar zodra ik mijn internet aansloot (Ethernet kabel of via USB wifi) liep mijn scherm vast en kon ik alleen mijn cursor nog maar bewegen. Ik kan verder niks aan klikken of ctrl alt delete gebruiken..
Dus word ik geforceerd om een hard reset te doen zodra ik dit doe krijg ik een zwart scherm na het bios scherm. Ook mijn muis en toestenbord werken niet langer.
Ik kan wel in de probleem oplosser van windows komen door op F8 te drukken maar zodra ik ervoor kies om in veilige modes te gaan werken en mijn PC opniew opstart kom ik in een keuze menu waar plotseling mijn toetsenbord weer niet werkt en dus geen keuze kan maken.
Nu kon ik wel met mijn Probleem oplosser een systeem herstel doen om naar de eerste installatie te gaan.
Dit heb ik dan ook een paar keer geprobeerd. Ik heb toen (zonder internet aan te sluiten) via mijn laptop alle actuele drivers gedownload en deze geinstalleerd. Tervergeefs na alles te hebben geupdate en te restarten plugde ik het internet erin en weer een dezelfde problemen.
Hierna heb ik besloten een Clean Windows 10 install te doen.
**Clean install**
Ik heb een backup gemaakt van al mijn belangrijke documenten en deze op mijn laptop gezet.
Vervolgens heb ik middels een programma mijn SSD en HDD geformarteerd en alle partities verwijderd.
Tevens heb ik mijn SSD geconverteerd naar GPT voor de windows 10 installatie.
Windows 10 pro geinstalleerd middels een Flash USB.
**Na de clean install**
De installatie was gereed even leek het erop dat ik met internet gewoon gebruik kon maken van mijn PC echter na 2-5 minuten bevroor alles weer.
Cursor bewegen was weer het enige dat ik kon doen.
Geforceerd restarten
Weer zwart scherm geen toestenbord en muis.
Hersteld naar het punt van de eerste installatie
Alle Drivers geupdate
Restart
1-2 minuten Freeze
Hersteld naar eerste installatie
Getest of hij ook vast loopt op een netwerk zonder internet dat ging goed zonder freeze.
Gezocht op enableulps, geopend de waarde 1 naar 0. Opslaan en herstarten.
Kabel aangesloten ... freeze
Windows 10 opnieuw geinstalleerd op HDD ipv SSD - Ook geen succes.
Belangrijk feit is wel dat ik gewoon op Safemode internet kan gebruiken zonder dat hij vast loopt.
(Ik kom niet meer in safemode nadat hij crashed)

Hopelijk kan iemand mij helpen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2016 12:27 . Reden: Updates ]